Časté vyberanie batérie

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
feejay
Příspěvky: 227
Registrován: stř úno 04, 2009 13:40
Bydliště: NITRA
Kontaktovat uživatele:

Časté vyberanie batérie

Příspěvek od feejay »

Zdravim. Mal by som dve otazky: priemerne na aute urobim cca 400km mesacne, vacsinou ide iba o kratku trasu do mesta a naspat raz za dva dni, niekedy castejsie. Mam cca. 2-rocnu bateriu, 62 Ah, ktora mi zacala odchadzat.. prejavuje sa to tak, ze jednoducho z vecera do rana ak mrzne, uplne strati kapacitu a ledva roztoci motor, tento rok som ju uz 2x musel dobijat, ale po tyzdni je znova vybita. Prva otazka - je normalne, ze ani nie dvojrocna bateria pri druhej zimnej prevadzke takto strati kapacitu a po nabiti vydrzi v mraze znova iba tyzden? Myslel som, ze ked je novsia, vydrzi to aj napriek tomu ze vela nejazdim. Otec ma na fabii 5-rocnu baterku, jazdi 1x do tyzdna, niekedy ani to nie a nastartuje vzdy normalne. Osvedcilo sa mi teda, ze bateriu vecer jednoducho vyberiem a rano zalozim a auto startuje uplne normalne. S tym suvisi moja druha otazka - vadi to niecomu? Myslim ked skratka kazdy vecer bateriu vyberiem a rano znova zalozim.. toto cca 4x do tyzdna? Dakujem.
ex Leganza ´98

predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
Reklama
 

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od -peha- »

Na to Ti odpovím asi takto už na OPLI som každý 2 roky vymenil baterku a aj riočná vždy po týždni keď som ju nenabil tak štrajkovala a tpo zostalo až do jeho predaja a nikdy som na nič zvláštne nedošiel ale Legyna bola kúpená v zime a hups hneď prvý rok tedy po troch mesiacoch som jedno krásne ráno nenaštartoval a tak zasa začale perepuťa no a asi takto už minulý rok som chcel kúpiť novú (má už 7 rokov) ale už od Palikxa a zopár ludí som počul že mám zlý štartér no štartovala vždy a tak mi to nedalo a kúpil som z PL mierne jetý a helemese baterka točí ako najatá aj v mrazoch a to už dva týždne štartujem čisto na plyn coš je po ránu asi 5 minut točenia a tým som došiel na to čo bolo s OPLOM lebo aj tam ma upozornovali na štartér a je to tým lebo ta potvory sa unaví v tej volnobežke a potom má úžasný odber a točí tedy ako stará škodula lenže je fakt že na Lege je rýchloštartér čiže žiadne Vr-Vr-Vr ale Vrrrrrrrr šup :lol: Tak asi tolko 2x som mal problém s vybíjaním baterky a vždy to robil štartér :idea:
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od blackjohn »

Já mám v Tacumě pořád originál Delcor(skoro 10 let) a teď jsem jel až po týdnu a nastartovala v pohodě.
Jak se bude pořád odpojovat, tak se z řídící jednotky budou mazat naučený data jízdy, tipuju, že se možná trochu zvedne spotřeba, ale jinak asi nic.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od ppp »

Nemas nahodou merak napatia? Premeral by som ci ti funguje alternator. Hlavne kolko dava za studena, za tepla (ked prides k robote) a kolko dava pri zapnutych a pri vypnutych svetlach. Mne tiez teraz zdanlivo odchadzala baterka a zistil som (vdaka popudu jedneho z tunajsich clenov) ze po zahriati bol alternator nejaky divny a vlastne uz nedodaval dostatocny prud na to aby utiahol aj obycajne svetla, keze napatie v sustave bolo potom len 12.5V. Uz mam novy, stary repasujem, a baterka je pohode, aj ked teraz mam v aute lepsiu uz 7rocnu baterku co som kupoval volakedy do skodovky. Alternatoru umrelo zadne lozisko a to podla mna so sebou vzalo aj zadny uhlik a jeho medeny zberaci kruzok.
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od -peha- »

My sme to s Mirkom merali hore dole a vždy napetíčko ako lusk a ako vravím práve on deklarioval že mám asi zlý štartér na OPLI (podotíkám že aj on točil podla mna nlormálne) a tpo isté som mal do nedávna u Legy a baterka už bude mať 8 rokov a po tej výmene štartéra si ani nevzdechne len točí a točí :lol:
feejay
Příspěvky: 227
Registrován: stř úno 04, 2009 13:40
Bydliště: NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od feejay »

Aha, no starter mi nedavno zacal robit to, ze po otoceni klucikom iba tukol, zoplo rele, ale neroztocil sa.. takze som ho asi pred 3 tyzdnami dal zrepasovat.. no neviem, ak to bude este pretrvavat, mozno ho skusim vymenit.. zatial vdaka.
ex Leganza ´98

predtym Škoda 105L, Škoda 120 GLS, Škoda 120L, Škoda reči...
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od -peha- »

Hele Já som si objednal s tade a stál 70 zlotýchj no a s dopravou ma vyšiel na 36€ a šlape ako hodinky :lol:

A hele ............. http://moto.allegro.pl/daewoo-nubira-le ... 23685.html

A tady ostatok len dosť často to obmenujú ................ http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... gory=50773



Jo a samo objednávky cez .................. http://www.tovarzpolska.sk/sprostredkovanie/index.php
Uživatelský avatar
MAREKzPD
Příspěvky: 50
Registrován: ned zář 11, 2005 15:47
Bydliště: PRIEVIDZA

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od MAREKzPD »

Zdravim Vas chcel by som sa opytat meral som dobijanie autobaterie pri vypnutom motore mala 12.7V a pri nastartovani a zapnutych svetlach aj pri vyssich otackach drala stale 13.6V pri vypnutých svetlach a otackach tak okolo 3000 bolo napatie na baterke 13.78V je alternator vporiadku dakujem za odpovede ;)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

4,7

Příspěvek od Richard »

Mám pocit, že má Nubi udržuje asi 14,4 V těch 13,78 je podle mě málo, Nubi3 mívá i 14,7 ale dost prý praskaj žárovky :-)
U mojí Feldy odešel můstek a měl jsem tam skoro 20V , sice po delší cestě se vyvařila baterka a řekla pá,pá ale na druhou stranu to v noci pěkně svítilo :D :D :D

Každopádně vyjímání - odpojování baterie nijak nevadí, ale pokud je vše v pořádku není to potřeba, baterku mám 6,5 roku a v -20 po 5denním stání normálně startovala....

Nejjednodušší bude změř proud co teče z baterky když je všechno vypnuté a klíček venku, mělo by tam téct pár miliampér, tedy skoro nic. Pokud je odběr větší bude někde chyba (nějaké relé, žárovka či cívka atd.) Pak by pomohlo vyjímat jednotlivě pojistky a sledovat odběr, abys lokalizoval okruh co ti žere proud......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od Hynek »

:roll: No ono je to s tím nabíjením asi takhle:
U olověného akumulátoru se vlastně při nabíjení "vyrábí " kyselina a při odběru je to opačně a hustota kyseliny se snižuje.To je velmi hrubý výklad procesu.
Je tedy nutné po velkém odběru na př. startování,dát akumulátoru dostatek času , aby se dobil. Podle výpočtu , je nutno po startu v - 10C akumulátor aspoň 35 minut dobíjet.Pokud je doba chodu motoru kratší, akumulátor zaznamená úbytek energie, nestačí se dobít.
Další věcí, kterou by měl řidič vědět je to, že žádný alternátor nedokáže akumulátor nabít v provozu na 100%!!!Je nutno ho dobít bez odběru na nabíječce, nejlépe s řízeným nabíjecim proudem.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od Richard »

Ještě si dovolím trochu Hynka doplnit. Baterka s nižší teplotou má i nižší kapacitu a to dost podstatně. Třeba v -10 odhaduji pokles kapacity o min 30% oproti např. 20°C Tedy 55 Ah baterka má kapacitu jen 40Ah. Pokud je studená nenabije se na max. ale jen na těch 40Ah. Pak stačí nějaké kratší popojíždění se startováním a najednou je kapacita baterky na 40 -50% skoro furt a to už může způsobit problém. V případě startování promrzlého motoru se bavíme o proudech v řádech stovek ampér, tedy baterie 55 Ah jejíž kapacita se ustálí např. na 50% může dát necelých 30 Ah. tedy 1A po dobu 30 hodin nebo 10A po dobu 3 hodin (to jsou zhruba zapomenutá světla) ale 300A dá jen minutu max. dvě........ a při startu jsou proudy ještě větší, startér naprázdno bere 100A ! takže dobíjením nic neskazíte.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Časté vyberanie batérie

Příspěvek od Serpico »

...jasný ppp i Richarde ale taky jde o změření stálého odběru proudu po odstavení ( alarmy, radia a poruchy el. instalace... ) to je mnohdy příčina vybitých baterií

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“