demontovat radiator topeny
Moderátor: Blue Lanos
Re: demontovat radiator topeny
32 ,. plus 5,. kurier Autocentrum 0911808922
- Reklama
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: sob bře 20, 2010 16:44
Re: demontovat radiator topeny
ten peto co mi tu pisal ma, tak skus sa kontaktovat jehojajoconti píše:cavte.Chcem sa spitat ,kolko va svysiel radiator kurenia.Dik
Re: demontovat radiator topeny
ja som zohnal radiator za 30e.Ale voda mi prestala unikat a nerosi mi uz ani okna.Asi sa radiator nejak sam upchal.
Re: demontovat radiator topeny
Ahojte, takze som dnes aj vdaka tymto prispevkom uzpesne vymenil radiator kurenia.
Len nechapem ako ste dokazali tie plasty spod kurenia dostat von a potom nazad bez poskodenia. Jeden, ten co rozvadza vzduch k noham, som praskol, takze som ho musel zletovat, nastastie dalsi pokus o napchatie nazad uz prezil bez ujmy.
Radiator som kupil z allegra, ale nie taky ako bol original, ktory vyzera ako vceli plast. Kupil som taky, so ma vacsie okruhle rurky a kopec tenkych rovnobeznych plechov na nich. Ked som skusil prefuknut stary radiator, tak som sa najprv oprskal zvyskom nemrzky ale aj po jej uplnom vyliati stale kladol slusny odpor. Sice bol priechodzi ale vela som cezen nenafukal. Novy som prefukol ako nic. Tak uvidime co povie zima. Keby niekto chcel tak stary radiator je v velky nederavy ani nie je hrdzavy, akurat velmi nekuri, kedze je podla mna upchaty. Ak sa niekomu chce precistit ho tak za odvoz v BA (SC) ho ma inak ho necham ciganom.
Na novom radiatore som pri montazi zamirelonoval rurky, mozno bude menej prikurovat cez leto. Klapky som si preveril ze chodia v poriadku, akurat som zistil ze mam pred vyparnikom klimatizacie furu listia. Kedze uz mam filter klimy, trochu som ten vyparnik precistil. Bohuzial k spodnej matici plechoveho vzduchovodu od ventilatora sa neda dostat bez vymontovania riadenia a to sa neda vymontovat kym nerozoberiem cele auto, tento postup cistenia vyparnika som vzdal. Takze som len vysal co slo, starou zubnou kefkou precistil a zase vysal, pomahala mi aj diera po odporoch ventilatora. A potom som vyuzil kompresor co som si nedavno kupil a vyparnik som z oboch stran poriadne vyfukal az lietal nielen jemny prach ale aj kusky akychsi rastlinnoprachovych usadenin. Taky fukar je fakt velmi dobra vec na cistenie, samotne vysavanie sa vyfukaniu nikdy nemoze rovnat.
Takze uspesne straveny vikend, v sobotu najprv neuspesne vyslobodenie spodnych gulovych capov, po vzdani sa som vymenil aspon rozvody pri 235tkm (cie 60tkm od poslednej vymeny). Dnes som ich dovymienal, este som vymenil domec termostatu, stary akosi praskol v hornom uchu, a popoludni som vymenil radiator, nemrzku a olej. Takze este nejako musim spravit tie gulove capy a espero bude prichystane na dalsiu porciu kilometrov. A hlavne na zimu, dufam ze ten radiator to ukuri.
Mimochodom vsimol som si ze na tentoraz z povodnych rozvodov odisla vodiaca kladka, lozisko jej islo uplne volne muselo ostat uplne bez tuku, ale napinacej kladne nebolo absolutne nic, aj tuk v loziskach mlaskal a aj vodne cerpadlo islo este tazko ako nove a nie lahko ako stare vychodene a s vyschnutym tukom. A remen (gates z carmaxu) bol v podstatne lepsom stave ako ten minuly. Predosly mal medzi zubami pukliny, tento ziadne, asi majitel kecal alebo sa mylil, ked tvrdil ze mal vymenene rozvody. Nastastie prezili. Aj remen alternatora mal len male prasklinky, staremu sa isli takmer rozpadnut drazky od priecnych prasklin. Ale to sem vlastne nepatri, na to by bolo treba asi zalozit inu temu, ale nemam sa na co ohladne rozvodov spytat, takze ziadnu zakladat nebudem .
Len nechapem ako ste dokazali tie plasty spod kurenia dostat von a potom nazad bez poskodenia. Jeden, ten co rozvadza vzduch k noham, som praskol, takze som ho musel zletovat, nastastie dalsi pokus o napchatie nazad uz prezil bez ujmy.
Radiator som kupil z allegra, ale nie taky ako bol original, ktory vyzera ako vceli plast. Kupil som taky, so ma vacsie okruhle rurky a kopec tenkych rovnobeznych plechov na nich. Ked som skusil prefuknut stary radiator, tak som sa najprv oprskal zvyskom nemrzky ale aj po jej uplnom vyliati stale kladol slusny odpor. Sice bol priechodzi ale vela som cezen nenafukal. Novy som prefukol ako nic. Tak uvidime co povie zima. Keby niekto chcel tak stary radiator je v velky nederavy ani nie je hrdzavy, akurat velmi nekuri, kedze je podla mna upchaty. Ak sa niekomu chce precistit ho tak za odvoz v BA (SC) ho ma inak ho necham ciganom.
Na novom radiatore som pri montazi zamirelonoval rurky, mozno bude menej prikurovat cez leto. Klapky som si preveril ze chodia v poriadku, akurat som zistil ze mam pred vyparnikom klimatizacie furu listia. Kedze uz mam filter klimy, trochu som ten vyparnik precistil. Bohuzial k spodnej matici plechoveho vzduchovodu od ventilatora sa neda dostat bez vymontovania riadenia a to sa neda vymontovat kym nerozoberiem cele auto, tento postup cistenia vyparnika som vzdal. Takze som len vysal co slo, starou zubnou kefkou precistil a zase vysal, pomahala mi aj diera po odporoch ventilatora. A potom som vyuzil kompresor co som si nedavno kupil a vyparnik som z oboch stran poriadne vyfukal az lietal nielen jemny prach ale aj kusky akychsi rastlinnoprachovych usadenin. Taky fukar je fakt velmi dobra vec na cistenie, samotne vysavanie sa vyfukaniu nikdy nemoze rovnat.
Takze uspesne straveny vikend, v sobotu najprv neuspesne vyslobodenie spodnych gulovych capov, po vzdani sa som vymenil aspon rozvody pri 235tkm (cie 60tkm od poslednej vymeny). Dnes som ich dovymienal, este som vymenil domec termostatu, stary akosi praskol v hornom uchu, a popoludni som vymenil radiator, nemrzku a olej. Takze este nejako musim spravit tie gulove capy a espero bude prichystane na dalsiu porciu kilometrov. A hlavne na zimu, dufam ze ten radiator to ukuri.
Mimochodom vsimol som si ze na tentoraz z povodnych rozvodov odisla vodiaca kladka, lozisko jej islo uplne volne muselo ostat uplne bez tuku, ale napinacej kladne nebolo absolutne nic, aj tuk v loziskach mlaskal a aj vodne cerpadlo islo este tazko ako nove a nie lahko ako stare vychodene a s vyschnutym tukom. A remen (gates z carmaxu) bol v podstatne lepsom stave ako ten minuly. Predosly mal medzi zubami pukliny, tento ziadne, asi majitel kecal alebo sa mylil, ked tvrdil ze mal vymenene rozvody. Nastastie prezili. Aj remen alternatora mal len male prasklinky, staremu sa isli takmer rozpadnut drazky od priecnych prasklin. Ale to sem vlastne nepatri, na to by bolo treba asi zalozit inu temu, ale nemam sa na co ohladne rozvodov spytat, takze ziadnu zakladat nebudem .
Re: demontovat radiator topeny
Mam nejake nove informacie ohladne radiatoru kurenia. Takze vzhladom na to ako je namontovany, su akekolvek pokusy olepit ho molitanom ako ho olepili pri vyrobe zbytocne, nema to ziaden zmysel, ale kedze tento radiator je trosku iny, konkretne nie je zletovany ako povodny ale rurky su v nom asi uchytene v plastovych bocniciach v gumenych kruzkoch. A tu nastal problem. Pri montazi si sai pomahali nejakym mazacim ropnym tukom alebo niecim takym a medzi rebra v rozku asi robotnikovi odkaplo viac tuku ale nechal to tak. A ten tuk je nejaky lacny smejd, takze pri 80 az 120stC kolko moze mat radiator po zohriati sa rozkladal a neskutocne zapachal. Netusim ako dlho by mu to trvalo nez by sa rozlozil komplet a prestal smrdiet ale dnes som rebra radiatoru poroztahoval a tuk povytieral papierovymi utierkami macanymi v technickom benzine, az sa prestali zltit od tuku. Zda sa ze to asi pomohlo, este uvidim zajtra na ceste do prace, dnes som mal uz mozni prilis znicene cuchove bunky, takze som to uz necitil.
Takze moje odporucanie je: pred montazou poriadne preplachnite rebra radiatoru saponatom a vodou (sprcha, prud vody zo zahradnej hadice a pod) nech tam neostanu ziadne necistoty, ktore by mohli pri 100 a viac stC zapachat.
Takze moje odporucanie je: pred montazou poriadne preplachnite rebra radiatoru saponatom a vodou (sprcha, prud vody zo zahradnej hadice a pod) nech tam neostanu ziadne necistoty, ktore by mohli pri 100 a viac stC zapachat.
Re: demontovat radiator topeny
Dnes som vymenil radiator kurenia znovu, bohuzial som novy radiator pred montazou nevyplachol, dufam teda ze nebude smrdiet, inak ma to caka o tyzden znovu, ale ked som somar, tak mi treba.
Staronovy mi uz liezol krkom, ten smrad ako z asfaltoveho vozu, vzdy ked som zapol vetranie.
Terajsi ma podobnu konstrukciu, bohuzial nie je letovany, len hlavne rurky, ale rurky vymennika su tiez nastokane v gumenych tesneniach, ale je trochu inak konstruovany a nie je farbeny,t ak snad uz tento nebude zapachat.
Ak sa ukaze ze nezapacha, tak staronovy radiator umiestnim do rubriky darujem.
Staronovy mi uz liezol krkom, ten smrad ako z asfaltoveho vozu, vzdy ked som zapol vetranie.
Terajsi ma podobnu konstrukciu, bohuzial nie je letovany, len hlavne rurky, ale rurky vymennika su tiez nastokane v gumenych tesneniach, ale je trochu inak konstruovany a nie je farbeny,t ak snad uz tento nebude zapachat.
Ak sa ukaze ze nezapacha, tak staronovy radiator umiestnim do rubriky darujem.