Vážení Matízkáři, rád bych se vás zeptal na Vaše zkušenosti s bateriemi u Matízků. Podle knihy oprav je baterie vybitá, když její oko je černé. Já však mám u Matízka oko černé, ale startuji bez jakýchkoliv problémů.
A další věc je jestli musí být koupena originál baterie nebo existuje i jiná možnost. Díky za odpovědi.
Sam
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ondras píše:Moje šestiletá baterka měla očko ještě trochu zelené, ale před 4 dny už nenastartovala. Koupil jsem jakousi polskou za 1800
si skoro myslim, ze za tudle cenu mohla byt i varta, kazdopadne "original" byt nemusi, hlavne bych vybral nejakou bezudrzbovou, je to opruz na to myslet ...
jakub píše:si skoro myslim, ze za tudle cenu mohla byt i varta, kazdopadne "original" byt nemusi, hlavne bych vybral nejakou bezudrzbovou, je to opruz na to myslet ...
Monžá jo, ale já byl v tísni, protože původní byla total dead (starotvání toliko přes kabely) a tahle baterka byla jediná, kterou v ACH měli. Je samozřejmě bezúdržbová a očičkem.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ja mám v matizovi tiež pôvodnú 6 ročnú. To oko je také nejaké podivné. Je síce zelené, ale na to aby to človek zbadal, musí vedieť, čo má vidieť. Ale už tiež zomiera, takže sa budem musieť po nejakej pozrieť.
A nešla by tam dát klasická 40Ah, je sice větší, ale to by se nějak vyšašilo. Elektrice auta by to snad vadit nemělo, nebo jo??? Jde hlavně o cenu, 36Ah jsou dosti drahé.
zabijec píše:A nešla by tam dát klasická 40Ah, je sice větší, ale to by se nějak vyšašilo
Toť otázka - místa je tam fakt málo. Trošku mě výměna potrápila (hlavně byla ku**vská kosa ). Hlavně kvůli tomu, že origo baterka nemá ucho. Nová už má...
Řešením může být relokace baterky třeba do kufru, ale to už se vyplatí spíše připlatit za tu prťavou. Baterku v kufru Matize jsem už viděl. Na její místo v motorovém prostoru se nastěhoval oil catch tank . Trošku to prospěje i rozložení hmotnosti
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Jo kdyz neni kam zalezt s autem do tepla je to spatny. Davat baterku jinam nez je, do toho bych nesel, to bych si taky radsi priplatil. Mates je stary tri roky tak ma batrka jeste cas
zabijec píše:Mates je stary tri roky tak ma batrka jeste cas
jj, mi se začala ozývat až loni v zimě (po 5 a půl letech). Letos ji dorazil jediný den, kdy auto stálo. Dokud jsem jezdil denně bylo to OK. Po nabití nabíječkou hezky v teple by ještě možná něco zvládla, ale teď už poslouží jen pro testování carputeru v teple domova.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
já mám baterku 5,5 roku a očko již dávno není zelené,ať do toho čumím jak čumím.Pro jistotu jsem do výbavy již přibalil startovací kabely,ale potíže ze startem jsem zatím neměl.Ale mám Matěje garážovaného.
Prý tam jde 40Amp nacpat,ale nezkoušel jsem to.Ale určitě to bude na mm a tak bych raději já volil rozměrově stejnou.(Varta,doma mám napsaný i typ,musel bych to omrknout.Každopádně musí mít stejnou polaritu a velikost kontaktů,aby se nemuselo nic předělávat.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
zabijec píše:A nešla by tam dát klasická 40Ah, je sice větší, ale to by se nějak vyšašilo. Elektrice auta by to snad vadit nemělo, nebo jo??? Jde hlavně o cenu, 36Ah jsou dosti drahé.
tak to se obavam, ze nepujde, ptal jsem se na nekolika mistech a bohuzel, cena je fakt naprd, reseni naznacil ondras, ale otazka je pomer usili vs. prinos vs. cena ...
To očko na baterce je jen orientační a často se stává že baterie dávno černá naprosto bez problémů startuje a naopak zelená ze sebe už nic nevyždímá . S jinou baterkou bude asi problém právě kvůli rozměrům už tahle je tam na milimetry přesně a její netypické rozměry právě způsobují její vysokou cenu . Dá se koupit samozřejmě jiná rozměrově shodná od alternativních výrobců
Ja jsem menil minuly rok (po 5 letech, mates stava na ulici). Koupil jsem Fiamm (ceska) tusim za 1600. Na ocko bych se moc nespolehal. Ale vymena je celkem rychla, jen staci vedet jak na to. Ja jsem tu starou parkrat dobijel, tak uz mi to pak slo rychle..