Palikx 4000

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Blue Lanos, pejee

Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Vazoun »

Serpico píše:...už posoudily Pavle...,a není o čem pochybovat, tak já se jenom připojujii s přáním dalších 5 000...

Mějte se fajn
----------------------
Zdravim tímto " PALIKXE " a k přání se také připojuje :lol: " Vazoun " :lol: Vážíme si tvé ochoty a umu :lol:
Reklama
 

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od alvin »

Dnes som zas vďaka Palikxovej rade ušetril cetu do servisu a minimálne 25 € za napojenie na diagnostický prístroj. Ale,keďže som to nenašiel tu,je možné,že mi to poradil osobne a teda chcem sa podeliť aj o ostatnými o tú cennú radu,ako sa vyhnúť zbytočnej ceste do servisu,a netýka sa to len Matízkov,ale aj iných typov,či dokonca aj značiek,tak to dávam sem.
Pri práci motorovom priestore,alebo čistení motora a pod.sa môže nechtiac stať,že bez toho,aby sme si to všimli sa nám povytiahne nejaký konektor,či voľný spoj a pod. Ono to po naštartovaní okamžite signalizuje rozsvietením kontolky CHCEK. Jasne,že po zdvihnutí kapoty,na chybu ľahko prídeme,dáme vec naporiadok,ale POZOR :!: :!: :!: :!:
Kontrolka po znovunaštartovaní motora svieti znova. Tak som si spomenul práve na Palikxovu radu. Vypol motor, VYTIAHOL KĽUČ ZO ZAPAĽOVANIA -NA TO SA NESMIE ZABUDNÚŤ!!! a potom odpojil záporny pol od baterky. Po cca 3 minutách znovu zapojil a po naštartovaní už CHECK nesvietil. Podobný fígeľ používajú aj autobusári na vyresetovanie palubného počítača,ono totiž nestačí,ako na niekdajších autách len odstrániť príčinu,ale treba ju aj vymazať z pamäti,na počítačom riadených strojoch bolo na to tzv.Kvitovacie tlačítko,alebo nulovanie chýb,tu si treba pomôcť takýmto činom. :idea: :idea: :idea:
Naposledy upravil(a) alvin dne pát led 08, 2010 21:59, celkem upraveno 1 x.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od -peha- »

Všetko dobre Alvi ale chybyčka sa vlúdila :lol: má sa odpojovať + (plusový) potom ho na 10 sekund ukostriť a je to a to pre to že plusový pri ukostrení vybije tie elektrické potvorky čo si pametajú chyby,mínus to nedokáže lebo ho nieje možnosť kostriť.Ale nevadí na reset checku to stačí aj takto ale ten postup si popísal správne že hlavne vybrať klúčik zo zapalovania to je fakt dosť dôležité -i -i -i

Jo a príspevkou má už Pavlík viac ako 5000 -i -i -i
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Palikx 4000

Příspěvek od V.Brousek »

Nepřu se, ale z bezpečnostního hlediska se první vždy odpojuje mínus pól, nebo respektive kostra. U problému s vynulováním řídící jednotky je to možná naopak - Pavle, jak to je ?
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od alvin »

Ja som to pochopil tak,že sa odpojí najprv mínus,potom plus a ten sa priloží ku kostre pri odpojenej baterke,inak by sme pekne "zvárali", :lol: :lol: :lol: :lol: . Mne našťastie stačilo len odpojiť mínusák a počkať cca 3 minuty.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od -peha- »

Alvi predsa keď sa odpojí + tak pri jeho priložení nič nemôže zvárať :lol: :lol: :lol: A + preto že kondenzátory sú tie potvorky čo si pametajú naše chyby a preto je potrebné ich vybiť no a to lze len + lebo ako sa dá ukostriť kostra to teda neviem :lol: :lol: :lol: No ako vravím ono pokud je načítaná chyba len takzvaná lahká čiže trošičku som zazmetkoval na križovatke a podobne tak tam je to fuk čo odpojíš ale pokud je to tak že chybu hodila lambda tak tam je nutné keď pomáhá batery reset odpojiž + a proste ho položiť na dačo kovové ukostrenie v jeho blískosti a je to :lol: :lol: :lol: No a bacha na bacha nie vždy to pomôže ale vetšinou áno -i
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Serpico »

...a tak se nepřeme, každý ví svoje a má svoje zkušenosti, je to podobné jako se startovacími kabely zapojovat mínus přes kostru atd., podstatné je nejspíš spojit plusový a mínusový kabel od baterky k vynulování - resetování jáchyma - ŘJ

Inu mějme se fajn a neserme " Jáchyma " - ŘJ, dovede pozlobit...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od palikx »

spravne se musi nejdriv minus a potom plus a ten ukostrit.
jde samo jen plus ale u toho opatrne.
a jasne tohle dost pomaha.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Hynek »

No ono je to z toho důvodu, že u mnoha aut se mohlo a může velmi špatně k plus pólu baterky. Když se začalo opačně a smekl se ti na př. klíč, který propojil + s kostrou ,tak ti "shořel" v ruce a mohlo to skončit i požárem vozu.
Proto postupujte tak, jak píše Venda a Palikx : Odpojte nejdřív mínus pól, potom plus a kabely odpojené od akumulátoru spolu spojte, aby se "odstranilo" zbytkové napětí i z paměťových nebo jiných kondenzátorů.
Při zapojování postupujte opačně.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Vazoun »

Hynek píše:No ono je to z toho důvodu, že u mnoha aut se mohlo a může velmi špatně k plus pólu baterky. Když se začalo opačně a smekl se ti na př. klíč, který propojil + s kostrou ,tak ti "shořel" v ruce a mohlo to skončit i požárem vozu.
Proto postupujte tak, jak píše Venda a Palikx : Odpojte nejdřív mínus pól, potom plus a kabely odpojené od akumulátoru spolu spojte, aby se "odstranilo" zbytkové napětí i z paměťových nebo jiných kondenzátorů.
Při zapojování postupujte opačně.
----------------------
Přeji hezký den a zdravim všechny na foru - :o) další rada kterou jsem nevěděl jak odstranit zbytkové napětí :o) díky klucí všem co tu radíte dobře a účelně - :lol: zdraví " Vazoun " :lol:
Ozorák Mikuláš
Příspěvky: 315
Registrován: úte říj 24, 2006 19:21
Bydliště: Nové Zámky - SK

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Ozorák Mikuláš »

Pavle aj ďakujem za dobré rady. Skutočne boli situácie keď som nevedel ako ďalej. Po prečítaní Tvojich rád som sa postupne dopracoval k závade a podarilo sa mi ho odstrániť. Boli závady ktoré som síce pred činžiakom nedokázal odstrániť a bol som nútený ísť do servisu , ale už som mal aj náhradnú súčiastku na základe Tvojich rád a bola len výmena a bolo to lacnejšie. Ešte raz díky za Tvoje dobré a odborné rady.
Miki
______________________________
Škoda 110 - červená
Daewoo Nexia GLE , 1,5 SOHC, 8V , 1996 - zlatá metalíza
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Serpico »

...tak tak Pavel je zdroj informací i praxe, nakonec co už tady díky jemu " ožilo "... nejvíc jsem to cenil u Wraca, mrzlo... a Pavel jenom " makal "... a " makal " ...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od bjes_des »

Serpico píše:...a tak se nepřeme, každý ví svoje a má svoje zkušenosti, je to podobné jako se startovacími kabely zapojovat mínus přes kostru atd., podstatné je nejspíš spojit plusový a mínusový kabel od baterky k vynulování - resetování jáchyma - ŘJ

Inu mějme se fajn a neserme " Jáchyma " - ŘJ, dovede pozlobit...
...a kruciš!!! To by asi byl fofr!!! :lol: :P :lol:
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Palikx 4000

Příspěvek od Serpico »

...to bjes_des to si špatně pochopil - odpojené přívodní kabely k baterii prostě spojíš - tedy baterie je už dávno mimo hru a prosím nedělej ze mně vola....
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Re: Palikx 4000

Příspěvek od bjes_des »

Serpico, pohoda! Pochopil jsem to mooooc dobře, ale uznej, že takový nádherný dvojsmysl jsem si nemohl nechat ujít... :-)))
Odpovědět

Zpět na „POKEC“