pomoc pri cisteni motora

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
HotRod2
Příspěvky: 32
Registrován: sob led 17, 2009 23:58

pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od HotRod2 »

ahojte chystam sa precistit motor, chcem dat von olej, filter olejovy, a chcem motor preplachnut a vymenit sviecky.
Ake vecicky by ste mi na to ako profici poradili ?

Olej mam 5W-40 Castrol

Neviem ale ake sviecky ? Plazmove som rozmislal ale neviem ci sa to oplati??, a ak nie tak ake ??
Potom neviem aky preplachovaci olej mam pouzit ?
A ktore kvapaliny by sa hodili vymenit?
Olej Filter ? Drahsi? lacnejsi ?

Rad by som pocul vasae nazory. Dakujem
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od ppp »

Sviecky prdpisane vyrobcom motora, neviem ako na 8V ale na 16ventil boli v prvovyrobe pouzite znacky ngk aj ako origo ND sa predavaju NGK, ale mne jazdilo espero aj na brisky, len na 3elektrodove mal motor nejaky hlucnejsi chod ale to sa mi mozno len zdalo. Plazmove sviecky mi pripadaju ako marketingovy vymysel, pretoze kazda sviecka je plazmova. iskra je totiz plazma :). Takze si priplatis za fajnovy nazov ale o kvalite to nic nebude hovorit.
Preplachovaci olej uz asi nezozenies a ked nahodou nejaku 50rocnu zasobu ano tak ju neodporucam pouzit :). Axistuju akurat nejake pripravky z "LTO" :) na preplach ale kym s motorom nemas problem a nie su v nom viditelne nanosy tak by som to nerobil, podla hesla neopravuj co nie je pokazene.
Filtre odporucaju ludia mann, vraj je kvalitne vyrobeny z kvalitnych materialov ale zatial som okrem jedneho domackeho testu rozobratim a porovnanim (kde ale neboli vsetky najbeznejsie znacky dostupne na nasom trhu) nevidel ziadne poriadne porovnavacie testy. Ale na rozdiel od menej zvucnych znaciek nemaju napriklad foliu na krytie spodky filtra co ma ako uzivatela trochu zamrzi pretoze to moze dost pomoct, takze neviem.
Olej radsej lacnejsi a menit vcas a to skor nez si clovek mysli. Drahsi olej neznamena ze ho mozes vymenit neskor nez predpisuje vyrobca motoru. Vyrobca oleja a uz vobec nie podavac oleja v obcode nema co kecat do vymennych lehot oleja aj ked najma ti podavaci (zvani predavaci) to velmi radi a nezistne :) robia. Ak na to mas tak kludne kupuj drahy ale ak sa ti zda 300Sk za liter vela (mne sa teda zda) tak radsej nieco do 150 a menit castejsie. Motor sa viac podakuje za predcasnu vymenu nez za krajsiu nalepku na obale oleja ;).
Asi by sa hodila vymenti aj nemrzka, ale tam pozor, nova moze uvolnit hrdzu v motore a vymennikoch a moze sa upchat radiator v kureni. Mozno modra (zelena) nemrzka az tak dobre hrdzu neuvolnuje, ale cervena (ruzova) slusne.
A odporucam aj brzdovku, aspon raz za dva roky.
HotRod2
Příspěvky: 32
Registrován: sob led 17, 2009 23:58

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od HotRod2 »

no neviem ja som na ten olej haklivy, neviem ci nejaky MOGUL ma tu ist kvalitu ako Castrol ...
len to je jedno lebo mam doma od kamarata Castrol 5L 5W-40... v motore uz mam 5W takze nemozem menit.

S tymi svieckami mas uplnu pravdu :D hehe len otazka niesu nejake 3 alebo 4 elktrodove lepsie ako 1 ? nespali to lepsie tu zmes ?

Brzdovka je dobry napad... mozem tam pouzit kalsicku alebo su tam zase nejake druhy? ak hej ktrou mi odporucas ?

Tu chladiacu nemznucu zmes to je skvely napad. A to je dobre ked mi odstrani tu hrdzu z motora ? no tak dobre to bude len ako mozem zabranit zapchaniu radiatoru ?

Este dve otazky :D 1) musi byt predsa nieco s cim dostanem vsetky tie zbitky oleja z motora ? Nejaky preplach...

A kde zozeniem vsetky tieto veci a kvapaliny ? V servise si za to uctuju majland a nepoznam nejaky specializovany obchod v bratislave...

Dakujem moc
HotRod2
Příspěvky: 32
Registrován: sob led 17, 2009 23:58

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od HotRod2 »

a este jedna vec !! KDE ZOZENIEM TEN POSRATY kluc na sviecky pre 1,5 16V to je nejaky metrovy asi :D
Uživatelský avatar
martinko
Příspěvky: 215
Registrován: pon lis 19, 2007 20:39
Bydliště: HC

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od martinko »

no co sa tyka oleja, daj si hlavne pozor na viskozitu , teda ak tom bol naliaty napr. 10W-40, nesmeis tam naliat 5W-40 a pod. ten preplach ( flush) kupis v kazdej mototechne,tak isto aj kluc na sviecky, a ohladom tohto je tu toho napisane uz dost ,daj hladat a docitas sa viac , a tie 3,4 elektrodove sviecky... no neviem, co som robil v jednom servise, nemali sme s nimi najlepsie skusenosti... podla mna 1elektroda je overena klasika a nic tym nepokazis , brzdovku , klasika DOT 3 alebo 4 ale tu 3 uz asi ani nekupis , tak vela zdaru ;) -i
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od phalanx »

5W-40 tam kludne mozes dat, jedine ze by ho zacal ten motor nejak moc zrat tak treba prejst na hustejsi. Pripadne kebyze vies ze tam bol dlhe roky liaty 15W-40 tak prvu napln tej 5W-40 vymenit po nejakych 2000km(kvoli moznym usadeninam co sa rozpustia a zachytia vo filtri) a potom uz normalny interval. Ale kedze sa chystas robit preplach tak asi ani to nieje potreba ... Inac hlavne na zimu je redsia 5W-40 lepsia volba ...
To strasenie ze po 10W-40 nemozes dat 5W-40 je blbost, dnes uz maju vsetky oleje prisady na rozpustanie usadenin, takze nejake zapchanie kanalikov po prejdeni na redsi olej nehrozia...
Honda Accord 1997 2.0 96kW Obrázek
Ford Mondeo 2004 96kW TDCI - to keď zneužívam otcove :)
EX: Espero 1.5 66kW, Leganza 2.0 98kW - obe bývalé rodinné
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od ppp »

Na svieckach nezalezi ci su 1, 2, 3, 4 alebo nekonecno elektrodove (lgska s kruhovou elektrodou) :), dolezite je aby zmes zapalili. Teoreticky by mali mat vacsiu sancu zapalit viac elektrodove ale ak je sviecka nevhodna predovsetkym teplotne tak bude mat problem zapalit zmes aj ked bude pozlatena :). Nejake specialne tvary (ako je brisk lgs) mozno bude mat problem tiez ale niekto tu na konfere uz hlasil ze mu espero s nimi behalo pekne. Uplne v pohode su ngk predpisane, BKR 6 E-11 (aspon podla stranky autodielov krc), ale ja som jazdil po predoslom majitelovi na briskoch silveroch (asi kvoli lpg a dokonca boli len na 0.6mm odtrh) nabehane asi 30tkm (ktovieco predosly majitel) a uplne bez problemov, menil som ich len preventivne. Skusal som brisky 3 elektrodove (samozrejme s odtrhom 1.1mm) ale teraz ich mam v pivnici pretoze som ich raz vyhodil pri hladani chyby ked mal motor problemy, ale nakoniec sa ukazalo ze v tom boli nevinne. A nez nedoslo k poruche tak jazdili v pohode a jazdili by doteraz keby som ich nevyhodil a nenahradil ngk co som mal v zasobe pre pripad.
Co sa tyka kvality oleja tak to sa nedozvies aj keby si co robil :). U castrolu platis hlavne za reklamu a marketing, cena o kvalite bohuzial nic nehovori. Ja kupujuem mogul gx fe pro (teraz uz exkreme :) ) 10w40 api sl po akciach v kauflande a menim, radsej skor nez ubehne 10tkm. Medzi vymenami mi zmiznu 2 az 3 litre takze sa mi nechce kupovat drahy olej. Ale ak nan mas tak preco nie ;).
Brzdovku predpisuje vyrobca dot3, aspon pre espero, pre nexiu podla rocniku tipujem tiez, dot4 by to malo tiez zniest, je to ten isty zaklad. Dot5 by som radsej neriskoval, niektora (podla oleje.cz) je silikonova to by nemuselo robit dobrotu. Vyrobca je asi fuk, neviem si predstavit ako by sa toto dalo obabrat, aj tak ju maju vsetci (okrem znaciek ako castrol) za rovnaku cenu.
Nemrzka ma chranit motor a celu chladaicu sustavu pred hrdzou. Ale ak ju nik nemenil tak uz bude hrdzava. Neviem co obsahuje modra ale cervena obsahuje nejake kysleiny a tie mozu hrdzu uvolnit. Vtedy upchatiu radiatora asi nezabranis nijako, len ho budes musiet pred zimnou sezonou preplachnut prudom vody v opacnom smere. Alebo skus len opatrensjei modru nemrzku alebo tu novu eko zalezenu na propylenglykole. ZLe jazyky tvrdia ze sa s ostatnym itypmi zalezenymi na etylenglykole nema miesat, ludai co to vyskusali tvrdia to aj ono, jedni bez problemov (ti aj uviedli konkretne typy), druhym to vraj robilo sarapatu ale zase s nich nevypadlo nic rozumne ani co tam vlastne naliali, takze tazk opovedat, ale preplach chladiacej sustavy pred vymenou aj tak nezaskodi. Pripadne ak sa mas kde a kedy s tym babrat tak mozes spravit preplach poriadne a s tym, ze pridas do vody aj troshu octu, tak 1:10 (viac by som sa ja neodvazil risknut ale mozno by sa nic nestalo, niektori preplachovali skodovky aj 1:1 :) ) ale potom ten ocot musi poriadne vyplachnut. Preplach funguje tak, ze vypustis vsetko z chladiacej sustavy (asi najlepsie pri radiatore zospodu), naplnis vodou, zohrejes motor, trosku preturujes alebo to prezenies po ceste nad 3t otacok a potom vypustis.
Na naplne ale aj oleje bud najdes nejaky fajny obchod, ja kupujem brzdovku kde pride, nemrzku som naposledy kupoval este v PP nalievanu, ale inak na pumpe. Alebo cez nejaky eshop, celkom lacny je nejaky ostravsky c posiela na slovensko z cadce lenze neviem teraz ktory to je a nejako mi bud blbne net alebo im server, takze si to neviem overit. Specializovany obchod na kvapaliny do aut v ba nepoznam, akurat take ktore su specialne zamerane na vytiahnutie penazi z vrecka zakaznika :).

Kluc na sviecky bud taky ten lacnucky s klbom, ten by mal stacit alebo ja pouzivam svieckovy nastrcak ktory ma aj plastovu "kotvu" na sviecky, takze ked na dlhom predlzovaku na racni nastoknem tento nastrcak na sviecku tak po odskrutkovani sviecka ostane drzat v nastrcaku. Dostat to tusim aj v hornbachu a mozn oaj baumaxe, inak v kazdej specializovanej predajni na naradie, lenze momentlane v ba ziadnu nepoznam. Alebo na eshopoch a nemusis kvoli tomu ani nos vystrict z domu :).
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od Hynek »

Jen malé doplnění : Počet elektrod zrychluje hoření směsi ve válci. :P
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
HotRod2
Příspěvky: 32
Registrován: sob led 17, 2009 23:58

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od HotRod2 »

dakujem moc ppp !! si velmi ochotny
vidim to takto:

olej mam,potom kupim asi 2 elektrodove alebo 3 elek. sviecky, najprv ich skusim, ak nie kupim original, kupim nejaky preplach, a nemrznucu zmes, a brzdovu kvapalinu dot4.

vypustim olej, nastartujem aby vyplul tie zbitky,vycistim sacii strom vyduchu + mozno hlavu... napustim preplach, prebehnem nexinku nejako 1-2 km, vypustim, vymenim olejovy filter, a napustim novy olej. potom vypustim chladiacu kvapalinu, dole pri chladici, napusim voda+ocot, prevetram auto, vypustim, preplachnem chladic hadicou opacnim smerom, vsetko zmontujem a napustim nemrznucu zmes. potom nasroubujem nove sviecky. vycistim cely motor v vonka a konecne nastartujem a bude chodit ako hodinky :D

este to som sa chcel opytat. Ako mozem vycistit motor z vonka ? su na to take gebuziny ale tak mne sa to zda absurdne to naniest na motor a potom celi motor ospliechat vodou ??? ved tam je tolko elektroniky, poistky cidla kable baterka atd... to tomu nevadi ? mozem na to ist aj vysokotlakovou pistolou ?

A este jeda vec. spojkova kvapalina ? ako casto sa to ma menit ?

Dakujem
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od ppp »

Hynek píše:Jen malé doplnění : Počet elektrod zrychluje hoření směsi ve válci. :P
To je dobry frk, tusim som to uz na nejakom ftipnom fore cital :lol:
To je ako: cim viac pruhov tym viac addiddas :).

HotRod2: to vies grafomania :lol:
Ak chces skusat ten ocot tak po vypusteni octu aspon 3krat napln a prevetraj motor vodou, kludne z vodovodu (len nie z rybnika aby si tam neuvaril daku zabu :lol: ) nech sa to riadne preplachne.
Spojkova kvapalina tak ako brzdova, je to to iste, len sa to lahsie meni, mas tam len jeden odvzdusnovak.
To kde a ako umyt motor a prevodovku zvonka by som aj ja rad vedel. Skusal som vselico ale hrube nanosy proste pustia len silnym prudom z poriadnej wapky. Jednak taku nemam a znecistit si travu olejovym bahnom nechcem. Zatial mi najviac pomohla umyvarka DPMK v kosiciach ale to che aspon 20 navstev nez to zlezie :? . Alebo ako mi radil jeden z clenov fora, skrutkovac do ruky a oskriabat. Ked som menil rozvody tak som bok motora a olejove cerpadlo cistil poctivo papierikmi a technickym benzinom ale je to babracka a vsetko sa aj tak neda tak lahko umyt. Ale aspon sa pri dalsej vymene nezababrem, pretoze unik spod veka ventilov som uz zastavil. Mimochodom ked uz menis kvapaliny, kedy to malo menene rozvody a si si isty ze to skutocne malo menene rozvody? To ja len aby som ti nasadil chrobaka do hlavy a aby si na nic nezabudol. Menia sa po 60tkm a 16ventily su na roztrhnutie remena dost haklive asi tak 15tSk a viac haklive podla toho ako sa tu par spolubojovnikov hlasilo.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od Dark69 »

Nestras ho.... Staci ak rozvody bude menit na 16V kazdych 80 000 km a bude to v pohode, presne ako kopec inych ludi vratane mna podla servisnej prirucky...Staci len po cca 50 000 km skontrolovat rozvodovy remen ci ho netreba vymenit a ked ano tak ho vymeni a normalne pokracujes dalej do 80 000 km k dalsej vymene kladiek.. Tu niekde jeden chlapik na fore pisal ze od vyroby nemali menene rozvody na jeho rodicoch Nexii 16V a vymenili ich az vtedy ked im ich roztrhlo pri 160 000 km :lol: :lol: mali stastie tak dlho noo ...
A k tym svieckam, ak maju viacej elektrod tak je dokazane ze ked je sviecka zanesena olejom ( u Nexii skoro na kazdom jednom aute co som viel ) tak dokaze skor a lepsie zapalit zmes ako siviecka s jednou elektrodou ! Ja osobne pouzivam NGK BKR6E-11 s jednou elektrodou a som spokojny.. Nekupujem kazdu novu halusku co je na trhu :mrgreen:
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
HotRod2
Příspěvky: 32
Registrován: sob led 17, 2009 23:58

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od HotRod2 »

Dark69 píše:jeden chlapik na fore pisal ze od vyroby nemali menene rozvody na jeho rodicoch Nexii 16V a vymenili ich az vtedy ked im ich roztrhlo pri 160 000 km mali stastie tak dlho noo ...
hahahah to som bol ja, dostal som to auto po rodicoch a oni ako do toho nestrcia ani nos, podradil som v auparku a rup, nastastie auto je uz 1.5 roka v mojich rukach.
Musel som vtedy zohnat celu novu hlavu lebo tie 16V ked sa roztrhne remen tak to fajnovo oklepe ventili :), vtedy som zohnal novu hlavu a menil som ju. v servise odomna chceli 1200euro ja som to spravil za 300 ale aj tak neprijemna investicia.
odvtedy chodi super len som to spravil tak narychlo a teray to chcem pekne dorobit... vsetko vycistit atd...

takze ten motor mozem ostriekat wapkou ?? to sa mi njekao nezda.

fuha este mi pomozte s tou brzdovou a spojkovou kvapalinou..
kde je ten odvzdusnovak na spojkovu kvapalinu ?

a kde vypustim brzdovu ? u prednej brzdy ? a potom klasicky naplnim a odvydusnim?

diki
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od Dark69 »

HotRod2 píše:
Dark69 píše:jeden chlapik na fore pisal ze od vyroby nemali menene rozvody na jeho rodicoch Nexii 16V a vymenili ich az vtedy ked im ich roztrhlo pri 160 000 km mali stastie tak dlho noo ...
hahahah to som bol ja, dostal som to auto po rodicoch a oni ako do toho nestrcia ani nos, podradil som v auparku a rup, nastastie auto je uz 1.5 roka v mojich rukach.
Musel som vtedy zohnat celu novu hlavu lebo tie 16V ked sa roztrhne remen tak to fajnovo oklepe ventili :), vtedy som zohnal novu hlavu a menil som ju. v servise odomna chceli 1200euro ja som to spravil za 300 ale aj tak neprijemna investicia.
odvtedy chodi super len som to spravil tak narychlo a teray to chcem pekne dorobit... vsetko vycistit atd...

takze ten motor mozem ostriekat wapkou ?? to sa mi njekao nezda.

fuha este mi pomozte s tou brzdovou a spojkovou kvapalinou..
kde je ten odvzdusnovak na spojkovu kvapalinu ?

a kde vypustim brzdovu ? u prednej brzdy ? a potom klasicky naplnim a odvydusnim?

diki
:D :D ...No na wapku sa vykasli, narobis si mozno iba dalsie zbytocne problemy kvoli vode....Odvzdusnovak na spojkovu kvapalinu je z predu na prevodovke na pomocnom spojkovom valci..
Takto vyzera:
Obrázek
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
martinko
Příspěvky: 215
Registrován: pon lis 19, 2007 20:39
Bydliště: HC

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od martinko »

ja som motor nastriekal arvou alebo co to bolo... nechal posobit , umyl wapkou a jedine co som urobil bolo ze som odpojil baterku... nic ine som nezakryval aj ked by som mozno mal aspon rozdelovac...ale auto chytilo na prvu supu , ziaden problem -i
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: pomoc pri cisteni motora

Příspěvek od ppp »

Odvzdusnovak pre spojku hladaj na spojkovom valceku na prevodovke, je to pekne pristupne a viditelne.
Odvzdusnovaky pre brzdy najdes na kazdom brzdici, ani netreba kvoli tomu skladat kolesa, da sa to spod auta dociahnut, len si musis nabehnut na nejake tehly alebo obrubnik a samozrejme poriadne zaistit auto proti pohybu.
Ja som menil brzdovku tak, ze som pumpoval cez nadrzku novu, nez nezmenila fabu na cistu :). Akurat na spojke to bolo tak na tyzden a potom zase dostala ciernohnedu zdravu farbu :).
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“