Zdravím na fóre
Vie mi niekto poradiť...
Zo zadnej časti vozidla, pri jazde cez nerovný terén (malé nerovnosti), sa prejavuje tlkot nápravy. Po zdvihnutí zadného podvozku a prehliadnutí "čapov, tyčí i ložísk kolies" som žiadnu vôľu nepostrehol, domnievam sa že by to mohli byť i tlmiče, no pri silných nárazoch sa to až tak neprejavuje.
Je to bežné, alebo porucha je v niektorej z časti pojazdu ?
Tam je silentblok kam se podíváš, tedy vůli nenajdeš i když by byly siletbloky v horším stavu. Jo bouchání můžou být gumy stabilizátoru, klidně je vyměň (jedna je za 30,-) ale spíše to budou tyčky(kosti) stabilizátoru. Vzadu jsou jiné než vpředu. Vyměň je a bude klid (jedna je cca za 300,-) někdy taky bouchá volný výfuk, tak mrkni i na něj. Jiné možnosti už nejsou..... i když občas klepou zadní brzdové destičky, když praskne pérko (jen u Nubi 2.0)
Jinka se tohle už mockrát řešilo, doporučuju nejdřív použít "HLEDAT"
Caute chlapi mi taky se ozyvaji divne zvuky od naprav a zjistil jsem ze to klepou gumy u stabilzatoru ale mam taky problem, hledam na netu a nemuzu nic najit.Mohli byste mi dat nejake www nebo kontakty kde se mam podivat aby sem byl schopen si to sehnat? Diky za ochotu Jsou to ty gumy hlavne protoze kosti uz mam vymenene ale klepe to porad...
ahoj www.czdrafel.cz
tam napis a zeptej se na vse co potrebujes.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Ja som mal tiez problem co sa tyka buchotu napravy. Pocul som to zo zadu a takisto vzdy ked som presiel po nerovnostiach alebo siel prudsie do zatacky tak to riadne buchlo. Skontroloval mi kamarat napravu ta bola ok aj vsetky veci. Zistili sme nakoniec ze stredny tlmic tak mal troska dlhsie to kovove uchytenie do ide do silentblokov a pri otrase naraza do podlahy
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Dělá mi to to samé,při nerovnostech strašně klepe.Když sem mluvil s Palikxem, tak říkal ať dám nové všechny 4 tyčky ke stabilizátoru, tím by se mělo začít...Ale zeptej se jeho, ví o tom víc...
Daewoo Nubira 1,6 - Červenej drak - účastník hasičských vozidel červených Nubir,kdo byl na srazu tak ví.
Začni tím,že vyměníš všechny čtyři kosti ( tyče stabilizátoru ) jak vpředu,tak i vzadu.Vzadu jsou o něco delší.Hlavně nekupuj nějaké náhražky.Já jsem dal náhražky a za rok jsem to měnil znova.Při výměně zadních si vyměň i silentbloky na té tyči co jsou ty kosti spojené.Stejně budeš mít auto zvednuté,tak to můžeš udělat při jednom a měl by být klid.
Jawa 50,ČZ 175,Škoda 110 L upravená na 120,Škoda 120 ( užovka ),Škoda Favorit 136 L,Daewoo Nubira Combi SX 1,6-16V tmavě modrá metalíza
Na Nubi 1 jsou u zadní nápravy podélné páky - já mám rok 1998, a uchycení páky ke karoserii v přední části je přes domeček se silentblokem. Nové modely již prý mají silentblok ne v domečku, ale přímo v páce... Dají se sehnat původní silentbloky do domečku? Kdo mi poradí? please....
MlMirek píše: Na Nubi 1 jsou u zadní nápravy podélné páky - já mám rok 1998, a uchycení páky ke karoserii v přední části je přes domeček se silentblokem. Nové modely již prý mají silentblok ne v domečku, ale přímo v páce... Dají se sehnat původní silentbloky do domečku? Kdo mi poradí? please....
EX"PLAVÁČEK"Daevoo Nubira I wagon 2,0 16V CDX 1997 - utopeno při povodni,
pak Renault Scenic 2,0 - zemřel mrazem,
teď návrat Chevrolet Nubira SX wagon 1,6/16V "Černoušek"
Cobyll (čti jednoduše "Kobyl") Valmez ID 2933
Gumy na stabilizátor mám nachystaný, taky jsem to díky foru bral z drafel, ale můj problém je jinde . Mám vytlučené silentbloky v domečku, který je přišroubován k podlaze, a odtud vedou zakřivené páky k zadnímu kolu. Na drafel.cz mají celé páky, a tam již je silentblok v páce.... Tak potřebuji sehnat silentblok do staršího - mého-provedení, nebo celý domeček... s pákou chtějí 640 kč a to samozřejmě 2x Dělal to tu někdo? Přední ramena jsem s nadávkami přelisoval, ale u tohoto jsem bezradný... Není to i na nějakém jiném autě?
Já jsem to měnil , celé páky , je jedno , levá , pravá , jde to otočit .
Než to lisovat , je to takhle v klidu . Ale přelisovat ten v těhlici je celkem porod. Musel jsem si udělat takovej forrichtung ze šroubu a velkejch podložek.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e