Hriatie motora na vyššie teploty

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od kasma »

Dobrý deň páni...
viem, že týchto tém je tu viac, ale nevšimol som si nikde, že by tam bol riešený tento konkrétny problém...
Už som spomínal, že espero sa mi hreje na tretiu bielu palicku, co je viac ako to byvalo...
Diagnostika nevyhadzuje ziadne chyby, ale po ceste do servisu po 40 km auto uz viac-zohriate odmerali na diagnostike a teplota bola cca 93-94 a to bola rucicka skoro pred tretou palickou. A bojim sa normalne toho aku teplotu by ukazalo pri tretej palicke.
V podstate ide o to, ze ked je auto na diagnostike zohreje sa normalne a vsetko ide tak ako ma aj pri jazde s diagnostikou... Ale po cca 20-30 km jazdy sa rucicka teplomera zacne dvihat az k spominanej tretej palicke a zapina ventilator, ktory v podstate ide pocas celu dobu a uz auto nevychladi na taku teplotu ako ma byt, je stale zvysena a drzi ju na tretej palicke.
V servise mi vymenili termostat uz druhy krat, kedze bolo podozrenie, ze aj novy termostat, by mohol byt zly, ale bol OK.
V servide tiez tvrdia, ze cidla (vraj su tam 2) sa neoplati menit, ze to nimi nie je sposobene... Podla nich by to teoreticky mohlo byt vyfukom?! :?:
Nemate prosim nejake tipy, co a ako???? Uz mi zo zvysenej teploty zacina presakovat aj nove tesnenie pod vekom...
:(
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Reklama
 

Uživatelský avatar
maco-lv
Příspěvky: 460
Registrován: ned čer 24, 2007 08:01
Bydliště: Brhlovce. Slovensko

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od maco-lv »

podla mna termostat. Ked sa prehrieva vyskusaj hadice pri motore ci su vsetky horuce aleo pusti kurenie na teply vzduch ja som mal podobny problem vymena termostatu a preplachnutie obehu pomohlo ja mam problem dostat na 3 palicku max na 2 na tretiu ide len ked ide klima a auto stoji nastartovane. Spomen si kedy si menil termostat a ked nevies tak vymen nic tim nepokazis.
Skoda 105l (Uz nebohá*)

Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované

Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od kasma »

termostat som tam mal svoj povodny, robilo to... potom dalsi novy a pokracovalo to a teraz je tam treti termostat...stale to iste...
ako sa da co najlepsie urobit preplach?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
maco-lv
Příspěvky: 460
Registrován: ned čer 24, 2007 08:01
Bydliště: Brhlovce. Slovensko

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od maco-lv »

das dole termostat hadicu zo silnym prudom a ides mozno tam mas bordel ktory zasekava termostat a voda ti nevrie? mozno prasknute tesnenie pod hlavov
Skoda 105l (Uz nebohá*)

Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované

Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od ppp »

Nemenil si nieco za posledny rok dva na chladiacom a kuriacom okruhu? Napirklad nemrzku?
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od kasma »

nemrzka bola menena s druhym termostatom, cca pred 2 mesiacmi. Teda az potom ako sa tento problem objavil na starom termostate...a pokracovalo to dalej...
Voda mi nevyvrela? Mas na mysli nieco konkretne??? Alebo mam skusit opatrne otvorit expanznu nadrzku ked je horuci motor a kuknut??? Len neviem ci ju nebude tlacit potom von...
Inak nic ine ani na kureni/chladeni nebolo menene.,
Tesnenie pod hlavou bolo menene minuly rok v lete, t.z. nie je ani rok stare.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od ppp »

Myslel som ci nova nemrzka nemohla uvolnit bordel a hrdzu a upchat nieco, ale ked si ju menil az po probleme tak to nemohlo mat vplyv.
Expanzku ked otvoris aj horucu nic by nemalo vybehnut, ak ano, tak mas bud privela chladiacej zmesi alebo nejaky problem, zase netesniace tesnenie pod hlavou napriklad.
Nic ine ma nenapada len ze tesnenie pod hlavou ma zase problem a ze to natlakuje, ale mozno len zly predstih, alebo dalsich milion veci :? .
To ze sa prvych 20-30km drzi teplota v medziach normy je fajn (u mna napriklad na druhej palicke, teda medzi prvym a druhym dielikom), to znamena ze termostat funguje dobre. To ze ide teplota na tretiu palicku, teda o dielik vyssie a tam zostane je divne. U mna ked uz chladic nevladze uchladit naporom, napriklad preto lebo stojim v kolone :D , tiez tepota vystupa na 3. palicku ale potom RJ zapne ventilator a teplota celkom rycho klesne nazad na povodny hodnotu. Cidla teploty by tiez nemali blbnut, kedze pre budik a RJ su dve rozne a teda to vyzera ze sa ohrievaju obe sucasne.
Co sa tyka vyfuku tak to netusim preco nim, ja na liatinovej casti 4do2 vyfuku nemam ani ten tepelny stit z plechu (2 skrutky utrhane a teraz by to klepalo) a nemam problem to uchladit.
To co nechapem na tvojom popise problemu, ze sa teplota po dosiahnuti 3. palicky uz drzi na stale rovnakej hodnote.

Ak chces preplachovat tak najprv silnym prudom vody, najlepsie v protismere nez prudi voda normalne. Ak niecim silnejsim, tak napriklad pridaj do sustavy octu podla chuti :lol: a ucinnosti a po chvilke chodu motora vypustit a ptom poriadne preplachut, proste parkrat sustavu naplnit voduo a vypustit. Ono vodny kamen scasti pusti aj novou cistou vodou zoriatou na prevadzkovych cca 9?stC. Ale v espre mam pocit ze moze upchatost sposobovat skor hrdza z liatinoveho bloku.
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od kasma »

No ved toto je divne aj mne, ze ta rucicka ostane na tretej palicke (na tej fotke potom sla este rucicka asi o 1 mm hore...) a zapne aj vrtulu na chladici ale uz ho ani pri jazde naporom nevychladi nizsie, proste aj pocas jazdy ide ventilator aj napr hodinu a ta teplota sa tam drzi... (Pred tym bola rucicka stale tesne nad druhou palickou) :( :( :(
Idem skusit este raz vycistit chladic z vonka, za studena skontrolujem zas stav nemrzky a zacnem od zaciatku...
ohladom toho vyfuku, krytovanie tam nie je ziadne, auto ma tiez riadny tah, nevsimol som si, ze by bola nejake zmena, napadlo ma ja rozbitie keramiky v katalyzatore ale to je zas spojene s vykonom...
Podla novej informacie /od znameho/ su vraj cidla OK, kedze aj RJ aj budik ma spravne hodnoty teploty...
SNC00230.jpg
SNC00230.jpg (175.33 KiB) Zobrazeno 2430 x
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
maco-lv
Příspěvky: 460
Registrován: ned čer 24, 2007 08:01
Bydliště: Brhlovce. Slovensko

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od maco-lv »

ja si myslim ze budu unikat vyfukove plyny cez tesnenie pod hlavov do chladiaceho systemu ak mam pravdu pozivas na :PP: -i
Skoda 105l (Uz nebohá*)

Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované

Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od Richard »

Co to udělá, když zapneš topení na plný kule a ventilátor topení na 3 ? Jde ručka dolů? Mě to připadá na částečně zarostlej chladič, prostě díky sajrajtům hůř převádí teplo.....
Jestli ti neubývá voda, neřeš nějakou hlavu nebo podobné.....
Nepoužil jsi nějaký přípravek na utěsnění chladiče co se dává do vody na utěsnění malých úniků?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od vladimir fodor »

caute.Ak je zanesený chladič tak pri vybratom termosta sa teplota bude držať v podobnej hodnote,alebo málinko nižšie.Mne sa hreje podobne po výmene termostatu,podla diagnostiky je teplota v poriadku tak to neriešim.
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od kasma »

Takze... dostal som v piatok tip, ze ak je nemrzka nariadena na "husto", nemusi auto dobre chladit. Tak som ju zriedil tak, ze som odobral striekackou zmes s expanzky a dolial destilovanou vodou. Hned potom som isiel do LV a spravil som 160 km, bez toho aby sa rucicka zdvihla viac ako mala, ostavala pekne v polovici...Proste radost velka... :D
A potom v nedelu, ked som siel naspat, som kontrolval nemrzku a bola nad spodnou ryskou min, lebo som asi stiahol viac, tak som to dolial asi 2 deci destil. vody. A samozrejme, problem bol naspat... :( :evil: :twisted:
Inak voda neunika. Dnes idem este vystriekat chladic a skusat postupne dalej od jednoduchych veci az po tie dalsie...

Maco-Lv: aj prepravku piva, len mi povedz ako an to pridem... :?:
Richard- Teplota ide prirodzene dolu, ale aj tak sa potom vrati naspat
Vladimir: chladic pride narad az medzi poslednymi, buduci tyzden idem urobit este viacnasobny preplach... (btw. ktoru hadicu je najlepsie odpojit?)
Dakujem
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
maco-lv
Příspěvky: 460
Registrován: ned čer 24, 2007 08:01
Bydliště: Brhlovce. Slovensko

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od maco-lv »

teraz cez leto ak mas taketo poblemi neries nemrznucu.daj obicajnu destil. daj dole tu hadicu na termostate a na druhej strane chladica ak nepojde tak daj dole pri motore a pretlakuj prudom vody pojde ti taka hrdzava voda ak ano je to bordel a este vyber termostat a pretlakuj aj obeh motora cez pumpu pojde normalne mozno bude zaneseny aj radiator tlakuj az pokial nepojde ciasta voda ale otvor kurenie . pretlakovanie prudom vody znamena hadica od vodovodu pusti na plne gule a ides.
:mrgreen:
Skoda 105l (Uz nebohá*)

Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované

Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Re: Hriatie motora na vyššie teploty

Příspěvek od kasma »

z vonka som umyl a vystriekal slabym prudom vody chladic, presiel cca 130 km naraz a vsetko sa zdalo byt ok...
V pondelok idem zas do LV tak opat dalsia skuska, ak to bude robit, preplachnem chlad. system...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“