Zadne bubny

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

trie to o povrch oblozenia :cry: ..a neviem ci jazdit tak dalej ci sa to samo opotrebuje alebo mam to brusit zas :( uz sa mi to nechce rozoberat :?
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

chlapy dnes som do zadnych bubnoch dal polovicne opotrebovane oblozenie kedze pri novom oblozeni mi jedna strana sa prehrievala...no a vysledok?aj ked som tam dal polovicne oblozenie a bubny isly uplne lahko zalozit aj otacali sa...tak po jazde zas ta ista strana sa mi prehrieva ..boze moj co to moze byt ? loziska v pohode, rucna uplne povolena, bubny odjazdene cca 20 000 km na nich a zalozil som do nich polovicne oblozenie a stale sa prehrieva jedna strana ta ista :roll: ...nemoze to robit aj brzdovy valecek? pretoze uplne lahko chodia tie capiky v nom a velmi silno a rychlo reaguje na stlacenie pedalu ako ten druhy valecek.....
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..kym nevymenish ..nezistish..
..ale oba...aj pravvy aj lavy..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

JRD McLAREN píše:..kym nevymenish ..nezistish..
..ale oba...aj pravvy aj lavy..
tak nic ine asi fakt nezostava...tak dik za potvrdenie ;)
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Jedna z prac ktorej som sa vzdy obaval je menit brzdove valceky, hadicky, odvzdusnovanie. Velmi rychlo sa to moze zmenit v horor ak je to "zarastene" a nejde to povolit. A ked sa uz zda, ze to povolilo, tak to sa vlastne utocil zavit a praca na hodinku sa zmenila na cely den. Hodne zdaru.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Nechci dělat machra a nevím jaký je systém brzd, ale nezůstává viset samostav ruční brzdy. Je to jen takový nápad, upozorňuji, že absolutně nevím jak to tam vypadá.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

V.Brousek píše:Nechci dělat machra a nevím jaký je systém brzd, ale nezůstává viset samostav ruční brzdy. Je to jen takový nápad, upozorňuji, že absolutně nevím jak to tam vypadá.
aj to je mozne...na nexiach je to bezne...lenze rucnu mam uplne povolenu a ked dvihnem auto tak koleso sa pekne toci vobec nezadrhava o nic..len proste po jazde je bubon neuveritelne na tej jednej strane horuci
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Jasně, po sestavení brzdy se kolo točí, ale po sešlápnutí pedálu se pakny přitlačí na buben a samostav ti nepustí čelist zpět od bubnu. Měla by tam být pružinka, která tlačí na páčku samostavu a tím se nepatrně oddálí čelist od bubnu. Znova upozorňuji že neznám přesný systém u vašeho auta, ale mohla by to být jedna možná příčina, proč zůstává pakna u bubnu.
Samozřejmě tu může být i závada v průchodnosti brzdové trubičky ( i hadičky) . Sám jsem se s touto závadou, která se objeví tak jednou za 100 let setkal, že byla ucpaná brzdová hadička, respektivě v místě kde byla z výroby namačknut držák hadičky, byla zůžena a po letech používání se neodpouštěl tlak z brzdového systému daného kola. Tenkrát to bylo pravé přední u Forda Eskorta.
Je nutno prověřit i tuto možnou příčinu přibržďování kola. Tak hodně štěstí v hledání závady - již nevím co bych tě mohl poradit. Snad ještě zároveň prověřit okruh, který ti brzdí další kolo, zda není také nepřiměřeně teplý. /Potom by byla závada v hlavním brzdovém válci.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ještě jedna rada, aby jsi vyloučil závadu buď mechanismu brzdy , nebo zůstatku tlaku v brzdovém potrubí, povol odvzdušňovací šroub, jestli se buben neuvolní a začne se točit. Předpoklad je ale, že pístky v brzdovém válečku jsou plně funkční a nejsou přidřené, ba přímo zarezlé.
Když se buben uvolní je chyba v potrubí, pokud ne, je chyba v sestavení zadních čelistí.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
tuto
Příspěvky: 37
Registrován: ned led 27, 2008 19:03
Bydliště: Horné Saliby okr.GA

Příspěvek od tuto »

Dark69 píše:
V.Brousek píše:Nechci dělat machra a nevím jaký je systém brzd, ale nezůstává viset samostav ruční brzdy. Je to jen takový nápad, upozorňuji, že absolutně nevím jak to tam vypadá.
aj to je mozne...na nexiach je to bezne...lenze rucnu mam uplne povolenu a ked dvihnem auto tak koleso sa pekne toci vobec nezadrhava o nic..len proste po jazde je bubon neuveritelne na tej jednej strane horuci
ak bubon nezadrhava o nic len po jazde je horuci tak s najvacsou pravdepodobnostou maju loziska ko. Menil som tento rok loziska v zadnych nabojoch a sada cca 400 sk. Mal som ich totalne vymlatene a pocas jazdy vprudkej zakrute som pocul ako sa mi trie bubon o oblozenie. Po vymene som uz nic nepocul
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Příspěvek od Dark69 »

tuto píše:
Dark69 píše:
V.Brousek píše:Nechci dělat machra a nevím jaký je systém brzd, ale nezůstává viset samostav ruční brzdy. Je to jen takový nápad, upozorňuji, že absolutně nevím jak to tam vypadá.
aj to je mozne...na nexiach je to bezne...lenze rucnu mam uplne povolenu a ked dvihnem auto tak koleso sa pekne toci vobec nezadrhava o nic..len proste po jazde je bubon neuveritelne na tej jednej strane horuci
ak bubon nezadrhava o nic len po jazde je horuci tak s najvacsou pravdepodobnostou maju loziska ko. Menil som tento rok loziska v zadnych nabojoch a sada cca 400 sk. Mal som ich totalne vymlatene a pocas jazdy vprudkej zakrute som pocul ako sa mi trie bubon o oblozenie. Po vymene som uz nic nepocul
no loziska mam tiez menene mam ich doma tolko ze mozem rozdavat :lol: ...problem nie je v lozisku som to aj kontroloval ci je spravne nalisovane a dal nove lozisko...bubon je horuci strasne na sticnej ploche o ktoru trie oblozenie
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
michal.sk
Příspěvky: 110
Registrován: sob led 24, 2009 08:16
Bydliště: Bratislava

Re: Zadne bubny

Příspěvek od michal.sk »

viem, uz su to 4mesiace, mozno si to auto uz opravil alebo predal. podla tych debat co som tu cital je v poriadku aj bubon, aj valcek, aj samostav aj rucna. a pozrel si sa na hlavny brzdovy valec? ci ti tam neostava zvyskovy tlak.a ci brzdia oba okruhy. podla toho co pises, by sa malo hriat aj protilahle predne koleso, resp. brzda. to ze sa po zdvihnuti auta daju lahko otacat obivde zadne kolesa este neznamena ze obidve aj brzdia!!! na to bacha. to studene totiz nemusi brzdit vobec, tym padom sa to druhe prehrieva. auto ale nemusi tahat do strany, lebo je tam digonalne zapojenie brzd (LP+PZ jeden okruh, a PP+LZ druhy) takze pri poruche jedneho brzdi vzdy jedno lave a jedno prave koleso, t.j. auto ide rovno... pripadne mozes mat vadne obmedzovacie vintily , alebo len jeden. to su take cudne veci na hlavnom brzd. valci a z nich idu trubky k zadnym brzdam.... oni su tam na to, aby znizlli tlak v zadnych brzdach proti tlaku vpredu. zadok VZDY musi brzdit menej aby sa auto nedostalo do smyku!!! ak je ten ventil vadny, neobmedzi sa tam tlak, a ta jedna strana brzdi viac = viac sa zohrieva.
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0
Uživatelský avatar
cukrar
Příspěvky: 283
Registrován: ned led 27, 2008 13:15
Bydliště: BRNO

Re:

Příspěvek od cukrar »

a není problém v ručce? vyměň lanka jestli nejsou zarezlý,???
1. Daewoo Nexia 1.5 r.v.1997 (koupeno v r. 8/2006-prodáno v r. 8/2009)
2. Citroen Berlingo 1.6HDi r.v.2006 (koupeno v roce 8/2009)
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Zadne bubny

Příspěvek od Dark69 »

rucna aj lanka su ok...krasne chodia...ja vidim v tom problem ako to uz tu pisal palikx a michal....jedno koleso sa prehrieva to znamena ze brzdi vzdy...takze ostava jedna strana pod tlakom ako to uz pisaly a valcek nevrati celkom naspät...takze jedine skontrolovat musim nechat hlavny brzdovy valec...ale najprv este skusim vymenit brzdove valceky pretoze sa mi vidi ze velmi lahko chodia a vyskakuju vonku az moc....tak neskor dam vediet
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Zadne bubny

Příspěvek od Serpico »

...to Vašku nemusíš...dlouholetá tvoje praxe, někdy opravdu to zůstavá viset na válečkách prostě nechodí - samostav se musí nastavit - při nových paknách, ...vše tady bylo řečeno a napsáno snad jenom dodám: nedokonalá ovalita nových paken - prostě se musí zajet anebo kde se napíše po protočení, tak jak psal Richard lehce sundat smirkem...jo tak se to dělá, ale né před STK, ty brzdy musí sednout a to je aspoň nějaký ten tisíc km...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“