A zase novy problem

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

A zase novy problem

Příspěvek od Rado77 »

Caute chlapi,

dalsi problem na obzore - na volnobehu zacalo pocut kovovy zvuk. Je v zasade zhodny s otackami motora, ale pocut ho tak 2 doby z troch. Pri teplom aj studenom motore. Ked pridam, zvuk zanikne v reve motora. Nic som s autom nerobil, ale je pravdou, ze mam nabehane 93tkm a este som nemal menenu vodnu pumpu, na ktoru to aj tipujem. Dalsi tip mam na napinak rozvodaku, ktory sice bol meneny, ale nic ine ma nenapada... Ventily to nebudu, nastavene a kontrolovane. Kto mate skusenosti? Je to taky dost neprijemny klepot, ale nie ostry, ale taky tupsi. Premyslal som, co by to este mohlo byt (ci sa napr. nekyve radiator kurenia alebo nieco take), ale vsetko je utiahnute dobre. Ja na to pridem (dufam) pri letnej vymene tesneni motora, len ci niekto nevie, co zvykne kovovy klepot sposobovat, aby som sa pripravil aj financne. Mam silny pocit, ze to bude vodna pumpa, kedze menena nebola. Este k tomu zvuku - klepanie nepocut ked cumim do motora, ale pocut ho v aute. Vychadza cca z oblasti pod sacim potrubim, a mierne doprava (hovorim o smere zvuku, ked sedim za volantom) z oblasti rozvodov. Moze to byt lozisko vodneho cerpadla? Moze to byt vychodene gufero vacky?

Tak, a ocakavam presne a konkretne odpovede :) Babo rad ! :)

Caute,

Vas "spravnej cvok" by PalikX :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Rado77, zde je každá rada na dálku štěknutím do prázdna. Pokud ten zvuk neslyšíš u motoru při otevřené kapotě, ale pouze v autě je to divné. Asi se budeš muset spolehnout sám na sebe. Jinak mi připadá, že se moc autem zabýváš, řekl bych více než je zdrávo, ale pokud je to tvůj koníček, proč ne. Jezdi dokud to nebude kritické a potom pátrej.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ono myslim ze zatial je to len kozmeticka vada (i ked pocut to dost silne) a nic by sa nemalo stat. Len to chcem potom poriesit vsetko naraz, nech bude uz pokoj, preto sa pytam, ci niekto nieco podobne neriesil.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

A nehybal jsi nahodou s tim PCV (ventilem)? Ten totiz kovove chtasti.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

PCV-cko poznam presne, to ma taky tukavejsi vyssi zvuk. Tento "kovovejsi" zvuk co mam na mysli dokonca aj citit v otrasoch celeho auta. Ja viem, ze na dialku sa o pazvukoch radit neda :(
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Tak chlapi, trochu som zvuky skumal, a vyzera to len na spojkove lozisko. Aj ked sa ten zvuk prenasa na druhu stranu, tak som zistil, ze ked v neutrali sliapnem spojku, zvuk prestane. Taktiez sa stava pri studenom motore, ze spojkove lozisko si tam sramoti a jemne piskoce - a tiez, ked spojku sliapnem, lozisko stichne. Este to poriadne preverim...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Muco
Příspěvky: 930
Registrován: pát úno 23, 2007 08:47
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od Muco »

No,ako som to tu čítal,tiež som mal taký pocit ,že by to mohlo byť to spojkové ložisko-zrovna to je počuť vo vnútri ,ale vonku pri motore ani nie.Ja som sa toho už napočúval s Kalosom.. -viem si to predstaviť:? :? :?
Vlastnil som Kalosa(2006),terazky mám TOYOTU yaris VVTi 1.0 /51kW
Zrýchlenie z 0-100km/h : nestíham to zmerať.. ;-))
Preťaženie : od xxxG do - xxxG a aj viac - nedá sa to vyrátať :-(
Reálna spotreba - priemer cca 5/L
+DAEWOO mikrovlnku od r. 1996-do dnes
Obrázek
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no podle tohodle to spis vypada na lozisko prevodovky.jelikoz lozisko spojky se toci porad tak je taky hlucne porad a vetsinou vic pri zatizeni.tim padem pokud slapnes na spojku zastavi se hridel prevodovky.nektere skrine to delaji ale nemely by moc a nebo za tepla to musi ztichnout.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

No , mě se zdá , že to trošku moc řešíš Rado . S tím se dá normálně jezdit , mě to dělalo Uno - bylo to ložisko na předlohovém hřídeli ( jak správně , jak jinak , určil Palix) a po výměně to vydrželo asi 30 tis a zase . Tak jsem s tím ještě dalších 80 tis. najezdil a nic se nestalo ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

Rado77 tiez pocujem také tukanie a takysto prestane ked stalcim trochen spojku... ba dokonca mne to prestane aj ked spoková pedál nohou podvihnem... inak poznamenám že ja teraz na svojom matizovi pocujem všetko možné ale je to asi tým že mám nové služobné fungel seat leon v ktorom som denne 300 km a je tichučké... a ked potom sadnem do matizka tak vsetko puká piští tlče vrzga búcha :lol: tak tomu jednoducho skusam nevenovať pozornosť a poviem si že ono pomaly ťaháme 10 rokov takže počuť všeličo... keegan
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
sepo
Příspěvky: 148
Registrován: stř črc 04, 2007 17:28
Bydliště: ruzomberok

Příspěvek od sepo »

Rado77 no bude to ložisko prevodovky mne to robí presne ako opisuje Palikx za studena piska ale akonahle mu trocha popridavam prestane a za tepla ho absolutne nepocut..
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

nekdy na lozisko pomuzou adetiva do prevodouky, zkuste urcite tim nic nezkazite, je to vizkozni tak prevodouce ani oleji to neublizi
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Hoci závada,či skôr záhada,ktorú som dnes spozoroval je z iného súdka,nechcem tu vytvárať zbytočne nové témy a nadpis tejto je príznačný.
Dnes som spozoroval po dlhšej jazde, (včera boli manželka so synom v na Orave),že celá pravá spodná časť je zafrkaná od oleja (mastnoty). Začína ti od vrchu ,t.s spook podblatníka nad kolesom a celý pravý bok za kolesom až do výšky líšty. Najprv som sa zľakol,že uteká brzdová kvapalina pri PP kolese,ale celé koleso je suche a absolútne žiaden úbytok nijakej prevádzkovej náplne som nespozoroval. Tak mi je to záhadou odkiaľ sa tam tá mastnota vzala. Či pri servis.prehliadke to mechanik prehnal niekde s mazivom ta teraz,s pribúdajúcim teplom to prebytočné sa odkiaľsa vypudilo :?: :?: :?: :?: :?: Alebo včera pri tej prudkej prietrži mračien prešli cez nejakú mláku v ktorej bolo vytečenié bohviečo a voda to pekne roznesie :?: :?: :?: :?:
Nestretol sa niekto z vás s niečim podobným???? Keď sa mi na škodovke vyskytol podobný mastná postrek,zároveň šiel brzdový pedál takmer k podlahe a ušla podstatná časť kvapaliny,tu je koleso naprosto suché,ani tlmič nejaví známky vytečenia,tak naozaj neviem. poraďte,kto viete :D
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
sepo
Příspěvky: 148
Registrován: stř črc 04, 2007 17:28
Bydliště: ruzomberok

Příspěvek od sepo »

alvin: No presne som sa z tymto stretol aj ja tiež som mal celu pravu stranu od oleja prezrel som cele auto ale nikde nic ziadny naznak od coho by to mohlo bit alebo naznak odkial by to mohlo tiect .Nakoniec som zistil ze som presiel na parkovisku po malom olejovom fliacku a od kolesa sa to takto rozfrklo...
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Mrkni na mažetu homokloubu, jestli není prasklá, to ti pak rozhodí vazelínu po podběhu......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“