Matisek nekuri?

Moderátor: Blue Lanos

Miro L.Mikulas
Příspěvky: 9
Registrován: úte srp 14, 2007 20:14
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Matisek nekuri?

Příspěvek od Miro L.Mikulas »

Caute vsetci chcem sa opytat ako je to s kurenim?Von je -10 stupnov a kym sa mi matiz vykuri som aj v praci vzdialenej 4km.V manuali pisu o zavreti cirkulacie len vo vnutri ze je to rychlejsie,to je podla mna to iste. :(
Cerveny Matiz-r.99-central,alarm,folie,hudba Orava 104,repro Hertz, 66000km
Reklama
 

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ahoj,

no, po 4 km sa to nestihne este zahriat poriadne. Ja som chodieval tiez do roboty dialnicnym obchvatom take 4 km rychlostou medzi 100 az 130, a az ked som bol pri robote, zacalo to konecne kurit. To je proste tak (aspon na vecsine Matizkov), ako som tu cital. Ked je proste vonku okolo nuly a menej, Matkovi to dlho trva :(

Su tu ale dalsie otazky. Nekuri vobec nikdy? Mas dost chladiacej? Nemas zaseknutu klapku teply/studeny vzduch?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Miro L.Mikulas
Příspěvky: 9
Registrován: úte srp 14, 2007 20:14
Bydliště: Liptovsky Mikulas

jasne

Příspěvek od Miro L.Mikulas »

cau dik za odpoved som troska sklamany som cakal ze ked uz je motor v predu tak to bude skor.No co uz aby bola jar.Inac vsetko dobre vnovom roku a vela km bez poruch na nasich milacikoch.
Cerveny Matiz-r.99-central,alarm,folie,hudba Orava 104,repro Hertz, 66000km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no 4 km uz by ale melo stacit na to ze to zacne aspon foukat teply.a jeste zalezi jestli jedes do kopce nebo z kopce.Matizek se umi ohrat i za 4 km pokud jede do kopce.jinak je to delsi ale topit by to melo.
Me napriklad nubira za cca 8 minut provozu do prace cca 4km ale z kopce pred praci odrosi sotva predni okno.kdyz jedu domu 4km do kopce doma uz se i pohne rucicka teplomeru.necekej zazraky.
ale muj favorit topi lepe.
Jo a mozna mas ucpany radiator nebo stale otevreny termostat.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Ahoj kluci,ono úplně stačí vstát o 10 minut dříve,nakopnout matýzka a nechat ho těch 10 minut brblat.Ono není taky pro matýzka vůbec zdravý honit ho studenýho po dálnici 100-130 km/h,jak psal výše Rado77-kdyby měl tvůj stříbrňák ručičky,tak by ti určitě dal každý ráno lepana! :lol: :lol: :lol: Čau Happy
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Koneckonců to žádný auto nemá rádo, ale když se musí rychle vystartovat, tak se nedá nic dělat...ale aspoň chvilku by se to protočit mělo...jo a co tu máte s tím kouřením Matízka? Já jsem ještě neviděl žádný auto kouřit, natož Matízka :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Mne sa to na Matejovi,resp manželke stalo len raz,že nebol za väčších mrazoch ochotny "dýchať" teplý vzduch,ale stačilo,len na okamih vypnúť ventilátor kúrenia a zavrieť ventil do kúrenia,ručička teplomera hneď vybehla z bieleho poľa a po otvorení ventilu kúrenia bolo všetko OK.Proste,tiež sa to pri kratučkej jazde nestíhalo zohriať,tak mu bolo treba na okamih pomôcť zmenšením okruhu,ako na škodovkách sa to robilo,Tak ja by som poradil za extra veľľkých mrazov neotvoriť hneď ventil do kúrenia naplno,ale tak na 2/3,aby sa kvapalina stihla skôr zohriať.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Ivoš píše:Koneckonců to žádný auto nemá rádo, ale když se musí rychle vystartovat, tak se nedá nic dělat...ale aspoň chvilku by se to protočit mělo...jo a co tu máte s tím kouřením Matízka? Já jsem ještě neviděl žádný auto kouřit, natož Matízka :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ivoši ,Kúriť v slovenčine neznamená Kouřit ,nýbrž topit,kouřit sa povie fajčiť,ale predpokladám,že to dobre vieš,ale ako sa vraví švanda musí byť,aj keď na chleba nebude :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: A to je dosť možné,že nebude,keď o rok prejdeme na EURO :(
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Alvine jen upresnim tvoji informaci tim ze u matize vypnes topeni zadny okruh nezkratis jen uzavres privod vzduchu do radiatoru.
ventil na topeni mel naposledy favorit.u daewa nic takoveho neni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

alvin píše:Ivoši ,Kúriť v slovenčine neznamená Kouřit ,nýbrž topit...
:D a víte jak se do češtiny překládá slovenské "manželka kúriča"? No přeci "choť topiče"!
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

nic neskratis, ale aspon ho nechladi studeni vzduch z vonku ked je kurenie vypnute, takze aj preto sa ohreje skor.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ja si pametam, ked bol este Matko novy a bola zima, zasnezene auto. Len som ho nakopol, a kym som dofajcil cigu vonku, v aute uz bol citit rozdiel teploty a sneh zacal pomaly klesat z okien. Teraz to uz ale nefunguje takto rychlo, predsa len po 8-mich rokoch bude radiator zaneseny. Pomahal aj vnutorny okruh na chvilu pustit, tiez sa o cosi rychlejsie auto vyhrialo. Ale teraz je to uz jedno, proste to ani nepustam a sledujem rucicku teploty. Ked sa dvihne asi o milimeter, tak pustim kurenie a vtedy uz ide vlazny vzduch.
Naposledy upravil(a) Rado77 dne úte led 29, 2008 08:53, celkem upraveno 1 x.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4357
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

SORRY teda za nechcenu dezinformáciu,ja som bol stále v tom,že prepínač tepolpty vzduchu Modrý/červený,automaticky otvára prietok kvapaliny do radiátora,ako tomu bolo kedysi na každom voze,ale holt tá technika áut sa nám neustále mení a dnes výrobcovia pamätajú na to,aby osádka musela mrznúť v autách,čo najkratšiu dobu,ale fakt sa vypnutie kúrenia prejaví na rýchlejšom náraste teploty chlad,kvap. tak som to neriešil a považoval za samozrejmosť.Dokonca aj pri výmene kvapaliny som poctivo páčku presunul do červenej polohy nadoraz.ako kedysi na wartburgu,či Š120 :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) .Palikxi,vďaka za vyvedenie z omylu,aspoň teraz budem v zime s kľudnejším srdcom jazdiť,s vedomím,že výrazne netrápim motor pomalším zohrievaním,na úkor vlastného pohodlia.Na škodovkách vyslovene radili otvoriť do kúrenia,až keď vystúpi ručička,lenže riaď sa tým a čakaj keď máš v aute 4 ľudí,vonku -12 a na čelnom skle dokonalú ľadovú stenu,to podľa tej príručky tí cestujúci v aute nesmeli dýchať :?: :?: :?: :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
PAMA
Příspěvky: 203
Registrován: ned lis 06, 2005 17:23
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PAMA »

Je tu jedna moznost.Zakrit otvor v narazniku kartonom alebo niecim podobnym.Ale POZOR do kopca sa ti môze motor prehriat.Co nechceme.
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ja trochu odbocim, ale preco vlastne ide chladiaci okruh aj cez telo klapky ? http://imajr.com/01012008-002-599304 . Sluzi to na predhrev prichodzieho vzduchu? To nieje ziaduce nie? Alebo to ochladzuje samotnu klapku? Co by sa stalo, keby sa proste klapka obisla ?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“