Ahoj uživatelé vozů značky Daewoo , u našeho Lanose r.v. 99 , motor 1.4 se vyskytl stejný problém jako má kolega , ale ono to není tak jednoduché s tou vačkou poté co začal motor u 4 válce klepat každý udělal rychlou diagnózu že je třeba vyměnit hydra , ale po otevření ventilového víčka bylo vše jasné , ano opravdu byl na 4 válci špatný hydrostav , jenže otázka byla proč a odpověď je: celý horní prostor 4 válce nebyl vůbec mazán a vačka je neskutečně zbroušená dokonce jsou v prostoru dříků hliníkové piliny a prostor je naprosto suchý no strašné a upozorním jen že to se odehrálo během ujetí cca 1000 km , na 3 válci je to lepší ale vačka je načnutá i tam , problém je ten že olejové čerpadlo nedá dostatečný tlak oleje pro mazání a kanálkem ve vačce se olej nedostane až na konec do 4 a částečně i do 3 válce , kontrolka oleje samo nesvítí protože na čidlo tlaku jde oleje dost , nicméně verdikt je takový že pokud tam dáš vačku jinou tak jí za pár tisíc km odděláš znovu , musí se vyměnit celá vačka a skoro všechny hydra a uložení protože se nevybrousí jen vačka ale i dosedací plochy vačky , navíc je třeba vyčistit všechny olejové kanály a vyměnit olejové čerpadlo , navíc už jsou hliníkové piliny napadané do spalovacího prostoru a ventily budou za chvilku také třeba vyměnit , sundat hlavu , dát nové těsnění a popřípadě šrouby , pokud bys kupoval věci nové tak jen materiál bude cca 15 tisíc kč a práce minimálně 6 tis , musí dolu rozvod no prostě vše , je to hrůza cenově strašné a tak jediná věc co je sehnat jiný motor z bouračky a přehodit ho celý protože investice 21 do auta které se prodává za 40 tis je nesmysl. Bohužel je to smutné a protože je Lanos vcelku pohodové auto o to víc mě to mrzí , ale nejsem jediný komu se to stalo , někteří ovšem na to že jim klepe hydro nedají a jezdí a jezdí až to najednou jede jen na 3 válce. No pokud by někdo prosím věděl o motoru 1,4 do Lanose nebo nějaké bouračce napište prosím na
freezmen@seznam.cz děkuji a přeji Vám pohodu s Lanosem a ne to co si prožívám Já
