Vysoká spotřeba oleje

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

olej

Příspěvek od Serpico »

...to Brousek i Kessler pojem " řídký olej " taky neznám - je nižší viskozita HTHS ( americké oleje ) 2,7 - 2,9 pro evropu dělají 2,9 -3,2 jinak oznčení 0W - 40 je označení víceméně pro teplotní režim nebo naopak 10W - 60 racing - vysoko namáhané sportovní motory pro to druhé číslo 60 ...jinak lít feldy 0W - 40 je plýtvání s výsledkem ucpání motoru - tyto oleje jsou ostřejší a rozpustí vše po tzv. minerálu ale to už se tady taky řešilo...jinak oleje s nižší viskozitou jsou označovány A1 - B1 a jsou doporučené pro nové octavie - nižší spotřeba paliva za cenu vyšší spotřeby oleje...vše na www.oleje.cz

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Reklama
 

Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

A když už jsme u toho....kdybych nalil (jedno jestli do 1,6ky nebo 2,0litru) ten olej 10W-60 Racing, bylo by to lepší pro motor, nebo mělo by to nějaký vliv?Např. vyšší výkon, menší opotřebení motoru atd......
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

No já mám 0W-30 SHELL a trocha ma udivuje že po 8500 km žiaden úbytok aj teraz som to kontroloval a nič nechýba možno že 1 mm na ryske ale to nevidieť takže ma po Maníne čaká výmena ale olej mám až neuveritelne čistý síce je to dané prevádzkou na LPG ale ten je tam teprve rok a asi 10 000 km :D Takže u mna naprostá spokojnosť :lol: :lol: :lol: Jo a 1L na 1000 km mi nebral ani 30 ročný OPLÍK a to z neho sem tam aj vytekal :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

To dolní číslo 10W určuje viskozitu při studeném motoru horní např. 40 znamená viskozitu při ohřátém oleji. Čím nižší číslo tím menší viskozita, tedy lepší "tekutost" Oleje 0W se používají ve velké zimě pod -25 C Klasika 10W tak do -20 C . Já osobně používám 10W 40 a hlídám aby specifikace API byla vyšší než SH (podle abecedy) myslím, že nyní tam mám Valvoline 10W 40 třídy SL. Takže Ivoši myslím že normální olej stačí a vše lepší je jen plýtvání penězi a stejně se nevyužije stejně jako třeba 100 oktanový benzin.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Díky, Richarde.....škoda...bylo by fajn něco takovýho mít (úleva motoru, zlepšení dynamiky), ale když to nemá smysl, tak na to prdím...
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

Na www.oleje.cz jsem cetl, ze tyhle "racingovy" oleje pocitaji s honenym (= teplejsim) motorem a vyssi viskozita 60 je tam proto, aby to behem toho honeni (za vyssich teplot) nebylo moc ridky.

Takhle jsem to pochopil ja. Jinak jsem se kvuli ubytku oleje, kterej je taky asi 1l na 1000km, rozhodl priste nalejt 10W40 misto soucasnyho 5W40. Uvidim a dam vedet.

Nasel jsem http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... eleni=8211

Mel by to bejt olej testovanej Opelem, diskuse na http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... light=opel

Ty nase motory maji s Opelem dost spolecnyho, je to tak?
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..mmm..
1l na 1000..

to nekade tece..
alebo to "leti von vyfukom"..

..
a k RACING a LogngLife olejom...
ak to nalejete do "tych nasich motorov", tak je to hadzanie periel sviniam..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

Sorry, prepsal jsem se, spravne je 1l na 2000km, i tak dost. No, cert vi co je spatne. Ven to netece, auto coudi jen obcas na studenej motor kdyz na to vic slapu. Kdyz jedu na dovcu po dalnici, olej neubejva, GO si necham na pozdeji (mam najeto 70 kkm).

Uz jsem se smiril, obcas holt doleju. Co rikate na ten Opel-olej, ja to nikdy predtim nevidel.
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

olej

Příspěvek od Serpico »

....to Richard a Ivoš, vše bylo řečeno 10W - 60 racing vysoká tepelná zátěž jednoznačně pro normální ježdění nemá smysl a Richard 10 W ( tedy winter - zima ) startovatelné do - 25°C pro naši klimu vyhovující, nic víc za tímto číslem nehledejme....ale spíš jde o to měnit buď po roce anebo po 10-12tisících km...a long...dlouhá výměna je pro toho kdo najede například 40 - 50tisích km ročně...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

tak zpátky k tématu ne?
Já neměl do poslední výměny problém (asi 2-3 deci na 10-15 mega podle ročního proběhu....)
Jenže pak jsem přestal denně dojíždět (auto sedlám 2x za týden) a po poslední výměně (leju tam pořád to samý Total Quartz 7000) mi to začalo pít jak soska. Asi taky litr na mega. A to jsem dělal těsnění pod makovicí, kontroloval těsnost ventilů a sedel, povrch válců, nikde známka po opotřebení (po 85 litrech nalítáno). Jo a když nastartuju a rozjedu se, tak je za výfukem jakoby saze...černej flek na zemi a přitom auto vůbec nekouří, jede normál, EGR mám zaslepený, fakt už mi makovice nebere, kde je chyba

A jestli to nejde vrškem a tlaky budou v poho, tak kudy to tam sosá? Co Palixi nebo PetrM...co chlapi?
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

motor

Příspěvek od Serpico »

....to Beneš někde musí být chyba - nespadlo ti něco do válců, špatný těsnění pod hlavou...pokud si to dělal sám...to jestli jedeš jenom dvakrát za týden nebo jednou nemůže mít vliv....schválně změř kompresi to by mohlo něco říct....

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

a kdyby byla komprese špatná, jak poznám jestli to jde vrchem nebo spodem. Spodek bude OK a ventily byly taky Ok, tuším, jestli to nebude chcát kolem těch těsnících půlměsíců na boku pod víkem. Byly hodně vymačkaný, hodil jsem je na silikon.
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Jestli o jde vrchem nebo spodem se dá poznat i tak, že se do válce naleje trocha oleje a znovu se změří komprese.
Pokud se to o něco zlepší, tak to jde spodem (přes kroužky), protože olej krátkodobě utěsní vůle. Pokud se nic nezlepší, tak to jde vrchem přes ventily.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

olej

Příspěvek od Serpico »

.....to Beneš, Habron je mazanej, starej fígl spodek nebo vršek - vršek to jsou gufera dříků ventilů....a pokud to zahulí po startu, tak zapomeň na těsnění víka....


Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

Darrio píše:Tak na nasom Lanose to nepapa olej skoro vobec....najazdene 67 000km a od vymeny po vymenu cca 15 000Km sa vobec nedolieva.

Na starom Fiate croma ...2,0 i.e., 200 000KM to zralo asi 1 liter na 1 000km, no tam boli netesnosti pod vykom ventilov tak to tam slzilo.
Ja tiez za 10r. ani kvapka dolievania ;)
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“