Aditiva do oleje

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

MilosB
Příspěvky: 31
Registrován: úte bře 29, 2005 21:13

Příspěvek od MilosB »

To: All

No, ja to v zadnom pripade neberu jako utok. Jenom mne zarazil rezolutni postoj k uvedenemu pripravku. Nejlepe je vzdy hovorit na zaklade vlastni zkusenosti. V roce 1978 jsem zorganizoval 5 motoristu z nasi projekcni kancelare a objednali jsme si 5ti litrove baleni SLICKu 50 z Brna. Jine baleni tehdy nebylo. Ono to jiz tehdy stalo 1000 korun litr, tedy zadna levna zalezitost to na tehdejsi dobu nebyla. Pripravek byl aplikovan do Octavia Combi (ta stara), Moskvic 412, VAZ 2101, Renault 12 a VAZ 2103. Vsichni jsme odjezdili "svoje" kilometry bez problemu. Problem nastal u meho kolegy Franty, ktery si zauminil, ze po 150 000 km na VAZ 2101 udela na motoru generalku jenom proto, ze jeho svagr byl automechanik a chtel pro sve auto to nejlepsi. Rozebral v garazi motor, ja mu blok motoru odvezl do servisu na vybrus. Nez jsme se vratili zpet do prace, tak mu volali ze servisu, ze motor vybrousit nejde, protoze kotouc nebere "material". S tim, ze se s podobnym pripadem jeste nesetkali. Nakonec po vzajemne diskusi vzpomel, ze tam daval ten SLICK a tim se vse vyjasnilo. Proste nevybrouseny blok motoru zase poskladal v motor, nalil novy SLICK 50 a jezdil jeste dalsich cca 5 let bez problemu.

Uvedenym jsem chtel naznacit, ze asi ten teflon se do sten valcu nejak "vecpal" a proste tam byl. Stejne jsem nechtel naznacit, ze jezdim s malou spotrebou proto, ze tam mam SLICK 50. Proste tento motor, stejne jako ty tri "zigulacke" byly v naprosto vynikajicim stavu. Tedy asi tam nebyl nikde nabeh na zesrotovani nebo zadreni motoru. Jine pripravky jsem nepouzival, takze nemuzu posoudit. Po aplikaci v tech "zigulacich", se mne vzdy zvedl volnobeh o cca 200 ot/min. Tehdy na techto motorech nebyla zadna automatika, ktera by udrzovala konstantni volnobezne otacky. Vzdy jsem to tim volnobeznym "cudlikem" na karburatoru snizil a potom uz to drzelo. Nakonec, o tomto jsem na tomto foru psal pred nekolika lety pojednani. Souhlasim s nazorem, ze kazdy se rozhodne sam, co si do sveho motoru naleje. Pokud se tyka benzinu, tak do sve NUBIRY 1.6 leju ten nejlevnejsi benzin na CARFu. Pokud byl k dostani na pumpach BA91, tak jsem pouzival ten. Byl o neco levnejsi. Oktanovy narok, podle technickeho prukazu je BA90, takze to bez problemu stacila. Nyni mam na ni najeto cca 90k km.

Preji vsem hezky den, nechtel jsem se nikoho osobne dotknout, MilosB
Reklama
 

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

To Milošku B na tebe tu isto nikdo neútočí veď tu tak isto hovoríš o svojich skúsenostiach ako každý a nesi ani vulgárný čiže to tady berieme všetci tak ako od každého jiného proste 100 hláv-100 rozumou :lol: :lol: :lol: Jinak aj ja sa pametám že sme kolegovi do AVIE tiež naliali Swidol a cenovo bol okolo 1200 sk za liter no a ani tam nebolo vidieť dáku zmenu len tolko že po čase vymenil motor :D Pozeral som aj reklamy na dáký ruský ošetrovač no ale ani ten bych tam nedal proste tomu dáko neverým lebo nemám vlastne žiadne dobré skúsenosti a preto vlastne nemôžem nič také doporučovať je to tak ako píšeš daktoré veci sú prosto na majitelovi :lol: :lol: :lol:
Jo a aj tebe pekný den a ver tomu že si sa nikoho nedotkol a pokud chceš vidieť pružné hádky pozri si tému F-1 tam uvidíš aký sme ale nikdy to tu až tak vážne neberieme :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

MilošiB, v pohodě ;) Jen bych docela rád viděl rozebraný motor tvojí Nubi, když tam leješ ten nejlevnější benzín....min. aspoň na porovnání...Nubiry obecně sežerou cokoliv jim dáš, ale usazeniny a opotřebení musí s kvalitou paliva jít logicky nahoru...
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

olej

Příspěvek od Serpico »

...to Miloš B dostal si se mezi 100 hlav a JRD, palikxe a petrma atd. je to dobrá společnost já tě vítám...akorát tu " pohádku " o válcích, které nešly po aplikaci SLIKU přetáhnout o 0,25 ( výbrus ) popisuj někde jinde...po desátém pivu to můžu začít poslouchat....né ale vážně Topol má pravdu kvalitní olej...výroba 80% procent olej ( a nemusí být syntetický i když se tím chlubí ) 20% aditiva - příměsy jedni mají rafinérie a druzí dodávají aditiva nikdo bezveřejní přesné složení a tzv. atesty v automobilkách jsou chráněny smlouvou o nezvěřejnění...pokud tam naleješ cokoliv narušíš rovnováhu mezi aditivami a olejem...toliko vše více na www.oleje.cz ( je to dost stránek, počtes si... )...jinak dodávám, taky jsem kdysi dávno podlehl " generálce za pochodu " s výsledkem 1 centimetrové vrstvy čehosi jako bláto ve vaně motoru "...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
MilosB
Příspěvky: 31
Registrován: úte bře 29, 2005 21:13

Kvalita benzinu....

Příspěvek od MilosB »

To: Ivos

Diky za reakci na muj prispevek. No, abych rekl pravdu, tak ja taky nechci videt muj rozebrany motor!? Hi. Ale i tak jsem presvedcen, ze hlavni roli pri zanaseni motoru hraje kvalita mazaciho oleje. Ja pouzivam odjakziva BP VISCO 5000 nebo BP VISCO 7000, podle toho ktery druh prave v prodejne maji. Tento olej ja osobne hodnotim lepe jako Shell a Castrol.

Pokud se tyka benzinu, tak kazdy je "nejak" aditivovany. Jeho tzv. necistota ma vliv predevsim na komponenty pred samotnym spalovacim prostorem. Rozhodne dnes bez aditiv benzin zadny vyrobce, ktery se hrde hlasi k patricnemu ISO certifikatu nevyrabi. Otazkou je potom kvalita a mnozstvi aditiv. Tady jsem taky jednoznacne na strane V-Power 95, jelikoz ten pouziva soucasne 3 druhy kvalitnich aditiv a na tzv. cistote motoru je to znat ocividne. Videl jsem takovy rezebrany motor z Laguny. Ostatni druhy benzinu bych dal do zhruba stejne urovne. Tento benzin jsem tankoval za mych cca 90k km na Nubire I. asi 5x, a to tehdy kdyz jsem byl mimo moje bydliste - dovolena. On by to mel trosku procistit po tech "jinych" benzinech. Takze vice mene souhlasim s Tvym nazorem.

To: Serpico

Nevim, cim jsem ti dal pricinu k tomu, aby jsi mne mel za lhare. Ale neberu Ti to. Je to Tvuj nazor. Tato udalost se skutecne stala. A vubec nesejde na tom, ze je treba, jak pises, sundat jenom 0,25 mm. Pokud nastroj nebere, tak nebere. Staci jenom nejaka tisicina milimetru teflonu a smytec. Nevim, jestli jsi nekdy pracoval s teflonem. Ja s nim pracuji dosti casto v ruznych formach. Je to skutecne velmi zajimavy a nevypocitatelny material. Mohl bych o tom psat vice zajimavosti. Ale to by nesouviselo primo s motorizmem - do jiste miry. Snad jen pri ALU discich.

(Kdyz to tak pujde dal s poctem mych prispevku, tak za chvili budu "maestro".)

Preji vsem hezky vikend. Ja za chvili jedu na chatu a budu se venovat uplne jinemu konicku.

MilosB
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Tak si to tam užij a věnuj se Nubiře an chaloupce :lol: :lol: :lol: Já si při tom vždycky báječně odpočinu (mytí, luxování...) ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

Ja leju do oleje zasadne http://sweb.cz/meddovozu/

Tak medovy chod jsem predtim nezazil ;-]

Caute, Tom.
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita benzinu....

Příspěvek od JRD McLAREN »

MilosB píše:.......tvi aditiv. Tady jsem taky jednoznacne na strane V-Power 95, jelikoz ten pouziva soucasne 3 druhy kvalitnich aditiv a na tzv. cistote motoru je to znat ocividne. ....
ocividne asi neee...
http://195.168.25.155/dohc/Matiz-Rado/
Rado tankoval len V-Power, a takto to tam potom vyzeraa..
(..teda rovnako ako bez VPoweru..)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ja som nedavno tankoval zelvi silu v ruzomberku a odvtedy nejako nemozem na benzin stlacit pedal viac ku podlahe inak mi zacne nieco zvonit v motore. Predtym to nerobilo ale zase som toho vela na benzin nenajazdil a teraz neviem ci som mal "stastie" na nejaky smejd alebo som len predtym nikdy takto na benzin nejazdil a tych 10 litrov polrocneho benzinu s 10l noveho autu velmi nechuti alebo mi len vstreky davaju najavo ze ked som ich velmi nepouzival tak od nich nemozem ocakavat zazraky :).
Uživatelský avatar
lubinob
Příspěvky: 216
Registrován: pon zář 10, 2007 10:48
Bydliště: Senica

Příspěvek od lubinob »

Tomac píše:Ja leju do oleje zasadne http://sweb.cz/meddovozu/

Tak medovy chod jsem predtim nezazil ;-]

Caute, Tom.

No nič v zlom, ale neviem ako Ti to pomáha, tuším v téme Vysoká spotřeba oleje si písal, že Ti ubudne tak 1l na 2000km.... :shock:
Nubi 1,6 SX combi, r.v. 97, LPG Lovato, klima - PREDANÉ
ŠKoda Octavia II 1,9 TDi Elegance Plus 2008
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

olej

Příspěvek od Serpico »

.... to Miloš B - tady je to o výměně názorů - nepracoval jsem s teflonem ( pokud pominu svisláky na 120 poslední měli teflonový pouzdra - a ty se lehce přejížděli výstružníkem ) ale většinou všechny tyto zázraky buď ucpali filtr, nebo se srazil olej ( můj případ celkem pochopitelný ) Nevim, cim jsem ti dal pricinu k tomu, aby jsi mne mel za lhare. to Miloš B každý má svou latinu a nestrefuji se do tebe - nemám, tě za lháře - pokud by se vytvořila nějaká vrstva, tak by musela být s diamantu nebo tak něco....ale s Kurtem ( reklamní slot ) auto po vypuštění oleje jezdilo 16 hodin na okruhu...já vím původně se to vyvíjelo v americe pro vojenský účely....ale co je moc to je moc, proto se nezlob a utáhni mi na něčem jiném....

Mějte se fajn a diskutujme ap....
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Tomac
Příspěvky: 48
Registrován: sob dub 07, 2007 15:45
Bydliště: Praha 3 - Zizkov

Příspěvek od Tomac »

lubinob píše:
Tomac píše:Ja leju do oleje zasadne http://sweb.cz/meddovozu/

Tak medovy chod jsem predtim nezazil ;-]
Caute, Tom.
No nič v zlom, ale neviem ako Ti to pomáha, tuším v téme Vysoká spotřeba oleje si písal, že Ti ubudne tak 1l na 2000km.... :shock:
Ja jen zertoval... ;-) Myslim, ze pododbne hlody jako v te reklame snad nemuzou ani myslet vazne.

Med vcelam, olej motoru. Tom
NUBIRA Wagon 1.6 SX; r.v. 1999
Mikewone
Příspěvky: 88
Registrován: sob čer 03, 2006 14:58
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikewone »

Tak to j zajímavé téma a drsná diskuse takže se taky přidám: Co se týče kvality oleje o tom žádná prostě castrol magnatec, mobil one ,a podobné asi mají něco do sebe i škodárna která jezdila na castrol z tuzexu najela 200tis. Dále moje první škodárna 105S kterou jsem přidřel po ztrátě vody na volnoběh rozsvítila kontrolku mazání a po aplikaci NULONU kontrolka zhasla a to pak jela jak raketa upozorňuju že stála 13tis a prodavala se za 35tis a proběhla pouze gen karoserie. Naproti tomu jsem aplikoval nějaké svinstvo do dieselové feldy na stišení klepání a zvýšení výkonu podle prodavače - podle mně klepala stejně, výkon ? z brna do prahy 170km/h skoro v kuse, akorát z do té doby těsného motoru začal CHCÁT OLEJ všude kudy to šlonalil jsem jiné sfinstvo a přestal . No a bonus nakonec - kolega mechanik mě upozornil na kalitu olejvých filtrů polské firmy FILTRON kde díky vadným přetlakovým ventilům to skoro nemaže a použitému papíru ani nefiltruje holt za 70 kč co bychom chtěli pry mam používat radši MANN nechci nikoho hanit ani dělat reklamu každý ať se rozhodne sám .Přípravky do olejů asi smysl mají zvlášť při startu kdy součásti chvilku jedou kov na kov nebo případně teflon na teflon.
tak a je důvod na zamyšlení čau Mike :lol:
Nubira I. Wagon 1.6 16v stříbrná ful výbava
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“