NEZOPINA VENTILATOR CHLADICA PRI LPG

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

NEZOPINA VENTILATOR CHLADICA PRI LPG

Příspěvek od Michal M. »

CHCEM SA OPYTAT AKO JE TO Z VENTILATOROM CHLADICA, KED JE AUTO PREROBENE NA LPG.
HNED AKO SOM HO KUPIT, DAL SOM AUTO PREROBIT NA LPG.
ZA 5 ROKOV SA MI ANI RAZ NESPUSTILA VRTULA NA CHLADICI.
VENTILATOR FUNGUJE, LEBO KED BOLO AUTO NA POCITACI, TAK SERVISAK ZAPINAL A VYPINAL VENTILATOR.
ALE AKO JE TO VLASTNE S RJ PRI LPG ?
ONA DAVA POKYN VENTILATORU, ABY SA ROZTOCIL ? FUNGUJE TO AJ PRI LPG ?
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

LPG nema s ventilatormi nic.
Ventilatory sa maju roztocit na pomalu rychlost ak teplota v chladicoch stupne nad istu hodnotu hovorme jej t1 (je v servisnom manuali). Touto t1 teplotou je spinane cidlo na vodnom chladici. Mne ho nenamontovali po vymene chladica, a ked som si ho namontoval este som ho nezapojil :).
Ked teplota stupne nad t2 (t2 > t1) merane cidlom na motore ktore dava signaj RJ, RJ zapne oba ventilatory na plny vykon.
Este RJ zapina oba ventilatory tusim naplny vykon (aj ked sa mozno mylim a zapne ich len na polovicny) aj ked zapnes klimatizaciu.
V pripade ze klimatizaciu nemas, tak mas len jeden ventilator a plati to iste co som napisal akurat len v jednotnom cisle.
Polovicny vykon je zapinany cez predradny odpor (na 16V motore je pri pravom svetle pri chladici). Pozor da sa na nom pekne popalit.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Michal M. »

Pozeral som do motora, ci mi nejde od chladica nejaky kablik, ale nic tam nejde. Je teda mozne, ze ked predchadzajuci majitel menil chladic, tak uz tam to cidlo nedali ?
A co stoji domontovanie toho cidla (cena cidla + robota) ?
A to nevadi ked ty tam to cidlo este nemas zapojene ? To znamena, ze sa ti vobec nezopina ventilator na chladici ?
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

TO cidlo je ked sa postavis pred auto so zodvihnutou kapotou, vpravo na boku chladica v hornej tretine. Alebo tam bude zaslepka. Ten bok je plastovy a v nom je zaskrutkovane cidlo.
Samotne cidlo stoji asi 500 az 600Sk, ale mozno sa tam da napchat aj cidlo zo 120cky alebo favorita, (cena asi 100 az 150sk) tusim ma rovnaky zavit. Ak zavit suhlasi tak je to plne zamenne a netreba kupovat predrazene daewoo cidlo. Teplota zopnutia je rovnaka tusim 92 stupnov.
Ako som pisal tak ak cidlo na chladici nie je, stale je tu cidlo v motore a vtedy pri t2 spina oba vetraky RJ espera. Takze v praxi to vyzera asi tak, ze pri pohybe auta sa to uchladi naporom, a v kolonach najma ked dlhsie stojim, vystupa rucicka teplomera takmer k predposlednemu dieliku, potom sa spustia vetraky a teplota zlezie k predpredposlednemu dieliku. Takze cidlo na chladici je vlastne zbytocne ale je dobre mat nejake zdvojenie systemu ak by nieco zlyhalo. A teplota by vtedy tak nelietala (v kolonach).
Inac to cidlo si domontujes aj sam, nie je to ziadna veda, akurat vytecie mozno liter alebo dva chladiacej kvapaliny. Ja uz ani neviem ako som ho utesnoval, ci som k nemu kupil gumeny kruzok alebo som ho utesnoval silikonom a hlinikovym kruzkom.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“