jak jsem jel za bratry

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marra
Příspěvky: 222
Registrován: čtv říj 14, 2004 19:28
Bydliště: Nový Jičín

jak jsem jel za bratry

Příspěvek od Marra »

jel jsem na Slovensko do Ráje, při cestě zpět mi nexie zničeho nic začla v nízkých otáčkách kuckat na 3 válce..při vyšších vše ok... zkouším tahat kabely, zjišťuju, že nejde první válec.. přehodím kabel, jestli náhodou, nic..stále nejde.. tak si říkám, možná svíčka, špantný benzin...jedu jedu, asi 10 km před Popradem najedou začla stoupat teplota - říkám si, to není na nexii normální-okamžitě zastavuju, chvilku čekám, koukám do expančky, voda nikde, říkám si - a do frasa, do čerta! čekám až to zchládne, doliju dva litry destilky, vyrážím, zapínám topení... dokud to topilo - byla voda, teplota držela , ale pak...na semaforech při rozjedu kouknu do zrcátek - bílý hustý dým - ajaj - parní válec... tak opět odstavuji - motor vychládl dolívám tři litry.. říkám si - je to v pytli - těsnění fouklo.. tak volám taťkovi, jestli to mám nechat někde vpopradu odstavené, popř nechat spravit... no prostě nám ve 103 000km odešlo těsnění pod hlavou, ale proč zrovna mě, v Popradu - 250 km od domu, a když jsem jel 80 - 90 jako s peřím..? mám smůlu.. dnes jsme to s taťkou shodili, naštestí je to jenn těsnění, hlava nepraskla, ani zkroucená není... jinak dovča bezvadná.. jen se chci optat, jak nejlíp to dát zpět do kupy, na co si dát bacha atd...díky moc za rady..
Nexxxia Sedan 1,5 8V RAKETA za 6 l / 100 km
Reklama
 

ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Re: jak jsem jel za bratry

Příspěvek od ferino28 »

Marra píše:jel jsem na Slovensko do Ráje, při cestě zpět mi nexie zničeho nic začla v nízkých otáčkách kuckat na 3 válce..při vyšších vše ok... zkouším tahat kabely, zjišťuju, že nejde první válec.. přehodím kabel, jestli náhodou, nic..stále nejde.. tak si říkám, možná svíčka, špantný benzin...jedu jedu, asi 10 km před Popradem najedou začla stoupat teplota - říkám si, to není na nexii normální-okamžitě zastavuju, chvilku čekám, koukám do expančky, voda nikde, říkám si - a do frasa, do čerta! čekám až to zchládne, doliju dva litry destilky, vyrážím, zapínám topení... dokud to topilo - byla voda, teplota držela , ale pak...na semaforech při rozjedu kouknu do zrcátek - bílý hustý dým - ajaj - parní válec... tak opět odstavuji - motor vychládl dolívám tři litry.. říkám si - je to v pytli - těsnění fouklo.. tak volám taťkovi, jestli to mám nechat někde vpopradu odstavené, popř nechat spravit... no prostě nám ve 103 000km odešlo těsnění pod hlavou, ale proč zrovna mě, v Popradu - 250 km od domu, a když jsem jel 80 - 90 jako s peřím..? mám smůlu.. dnes jsme to s taťkou shodili, naštestí je to jenn těsnění, hlava nepraskla, ani zkroucená není... jinak dovča bezvadná.. jen se chci optat, jak nejlíp to dát zpět do kupy, na co si dát bacha atd...díky moc za rady..
Ja ked idem nieco rozoberat (a nemam skusenost) tak si znacim polohy ako to je ulozrne voci inym veciam. No teba asi potrapia rozvody (nastavenie, no 103-tisic by si mal mat uz urcite nove, ak nie tak mas dobru prilezitost to urobit) a nast. zapalovania. Myslim ze naj je to dat niekam do servisu. Aspon ti tu hlavu dotiahnu tak ako sa ma (momentovy kluc) a nastavia ten motor.
Uživatelský avatar
Darrio
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 25, 2006 12:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od Darrio »

Tak ked je to len tesnenie tak to nieje nic hrozne.
Ak si to nevies spravit sam tak to daj do servisu ale do takeho ktory ti to spravi dobre a nic nezfusuje.
Pred par rokmi sme mali Fiata Cromu a tam odislo tesnenie na 2,0 i.e. pri 160 000 km. Dali sme to spravit,..vsetko bolo OK asi tak rok a pol a potom odislo znova...a to koli tomu ze bolo na jednej strane slabo utiahnute...prepalilo ho medzi 2 valcami.
Tak sme to dali spravit znova do Citroenu v Kosiciach. No tam po oprave zle utesnili vika ventilov a slzil odtial olej, tak sa ta dalo reklamovat...dali tam ten silikon...no aj tak to po case zacalo slzit.... a este navyse matice co drzali viko dotahovali asi bez momentoveho kluca a na jednej skrutke urvali zavit.
Tak to je maly pribeh....dat auto len do dobreho servisu..ale to vsetci asi uz viete.

Vela stastia pri oprave. :D
Daewoo Lanos 1,5 S, 14"CMS 185/60 R14 Barum Bravuris, CD/MP3 Panasonic, centrál, alarm, tlmiče Monroe Reflex
Uživatelský avatar
ice.cube
Příspěvky: 188
Registrován: sob čer 02, 2007 15:18
Bydliště: Veľká Lehota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ice.cube »

no páni, zajtra si vpráci natankujem destillku do bandasky a budem voziť v autíčku jelikož mám 136000 a neviem čo bolo menené u predch majitela :roll:
NEXIA, tmavomodrá metalíza, fólie, PREDANÉ !!!
Uživatelský avatar
Marra
Příspěvky: 222
Registrován: čtv říj 14, 2004 19:28
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Marra »

všechno jsme si označili - rozvody, kolo od vačky,polohu řemene - ten byl v 80 000 měněný... momentový klíč budem mít, utahovací momenty máme a úhly dotažení taky...tak snad to dáme do kupy nějak...ale vozit vodu už v nexii budu vždycky..jako ve škodovkce...
Naposledy upravil(a) Marra dne pát srp 10, 2007 18:58, celkem upraveno 1 x.
Nexxxia Sedan 1,5 8V RAKETA za 6 l / 100 km
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

ice.cube píše:no páni, zajtra si vpráci natankujem destillku do bandasky a budem voziť v autíčku jelikož mám 136000 a neviem čo bolo menené u predch majitela :roll:
Mislim ze to mas zbytocne. Neni to zavada ktorou by Nexia trpela. Prepalene tesnenie je siroky pojem, a je skor rozsireny a starsich predkomorkovych dieseloch (hlavne pri prehriati sa hlva skruca a nedolieha dobre na tesnenie, a u benzinovych motorov je to skor sporadicky, sposobene je to zvacsa skor skorodovanim tesnenia (pricinou byva nevhodna chladiaca (nemrznuca) zmes alebo miesanie roznych zmesi (pri dolievani roznych zmesi mozu medzi sebou reagovat a nevhodne posobit na to tesnenie) a az potom ide voda do motora (alebo tlakuje chladenie), alebo tiez to moze byt sposobene prehriatim (ked napr. unika voda cez nejaku netesnost) ale to je skor problem (myslim teraz to prehriatie-skrutenie hlavy) motorov ktore maju velke hlavy-viac valcov.
Uživatelský avatar
Marra
Příspěvky: 222
Registrován: čtv říj 14, 2004 19:28
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Marra »

tak hlava je dole, naštěstí ji nic není, je rovná, neprasklá, už mám i těsnění Victor Reinz za 380 Kč..takže ještě silikon a jdu to dávat do kupy... a asi by bylo dobré to propláchnout minerálem, ne?
Nexxxia Sedan 1,5 8V RAKETA za 6 l / 100 km
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Marra píše:tak hlava je dole, naštěstí ji nic není, je rovná, neprasklá, už mám i těsnění Victor Reinz za 380 Kč..takže ještě silikon a jdu to dávat do kupy... a asi by bylo dobré to propláchnout minerálem, ne?
Ja ti neviem, ale ak si ten motor dost prehrial tak ta hlava mohla prasknut. Problem je v tom ze tu prasklinu vacsinou neni okom normalne vidno. Je na to spray ktory tu prasklinu (ak teda je) zviditelni. Ja som sa takto uz raz dostal (dal som vymenit tesnenie) a potom som prisiel na to ze je v haji hlava. Takze som to dal robit 2-krat (co nebolo lacne a este na trochu drahsom aute). Ten spray stoji asi 300 ale na nazov si nespominam (je oranzovy). Takze ak to mas uz v hromade tak len dufam ze nebudes mat stejny problem. Hodne zdaru a stastnych kilometrov.
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“