Klakson

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Hugo
Příspěvky: 35
Registrován: ned říj 01, 2006 19:34
Bydliště: Hlohovec
Kontaktovat uživatele:

Klakson

Příspěvek od Hugo »

Dnes, keď som odomkol auto, nefungoval mi centrál. Po výmene poistky už ide, ale zistil som, že mi netrúbi klakson. Klakson aj centrál majú spoločnú poistku. Poistky v skrinke s relé sú OK.Myslím si správne, že to bude asi relé? Ale neviem identifikovať, ktoré to je. Pochybujem, že by prestali trúbiť obidva klaksony naraz. Môže niekto poradiť?
Espero 1.5 16V LPG-Lovato 75 000km, Hyundai s USB+pamäťavá karta
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ten klakson moze nefungovat aj z inych pricin. Najprv by som pod ho skusil ci funguje ale mne napriklad funguje klakson mizerne kvoli tomu, ze mam zodraty zberny kolicek pod volantom. Takze musim klakson poriadne zatlacit aby skontaktil.
Uživatelský avatar
Hugo
Příspěvky: 35
Registrován: ned říj 01, 2006 19:34
Bydliště: Hlohovec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hugo »

Volant som mal rozobratý, tam je všetko OK.
Espero 1.5 16V LPG-Lovato 75 000km, Hyundai s USB+pamäťavá karta
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Klaksom nejde asi na ziadnom espere. Tak sa mi zda, ze sa to tu niekde riesilo, skus pohladat......
Treba skusit odrezat klakson a zapojit na baterku ci pojdu a ak ano potom uz len po kabloch ist. Zatial co viem, tak vacsinou boli zle kable, odhrdzavene...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

kasma -> mne klakson ide akurat vdaka tomu (mosadznemu?) kolicku ktory kontakti s kolesom na volante, a je slusne zodraty, musim na stred volantu tlacit ako svarcik aby to zatrubilo. A nie tak ako na sluzobnom P206 kte som v ziem zavadil rukavom zimnej bundy o volant a zrusil nocny klud :lol:
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

ppp, moze byt aj ten kolik zodraty, no je pravdepodobne, ze to budu tie kable, ked Hugo pisal ze mal volant rozobraty a tam to bolo OK...
Ozaj, kde presne je umiesteny ten kolik?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Neviem uz presne ale ked das kryt stredu volantu dolu (neviem ako u abg ja mam trojramenny) tak tam uvidis take bakelitove koliesko chytene tusim jednou skrutkou nastoknute bakelitovou rurkou (jeden celok s kolesom) na volantovej tyci. Ta rurka je skor take zaistenie proti vytiahnutiu a rado sa to lame ked to clovek vybera. Na spodku toho kolesa je plechova kruhova draha ktora pri toceni volantu beha po kolicku z kovu. Ja tam mam nechutny vybrus takze podla toho ako sa ten kolicek samovolne mimovolne natoci kontakti to od mizerne az po uplne na ho... :lol: . A neviem za co ho vymenim, ci za uhlik alebo za klinec :). A prveho bude kopu prachu okolo volantu a klinec zase znici rychlo konaktnu plochu na bakelitovom tanieri. Jedine zeby zalapovanu mosadznu skrutku.
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

coby nesiel ,ako su klaksony pod tou maskou tak na 100 percent tam bude prekorodovane kabliky....
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Rád ťa opäť počujem Goror.
Mne keď nešiel klaksón, tak som mal zlý prívod plsu na relé klaksónu.
Od volantu tam ide zem. Otvor prednú kapotu, pri pohľade zpredu
v pravo je skrinka poistiek a relé. Nech ti niekto stláča volant, a ty
počúvaj či ti cvaká relé. Ak áno je to od relé ku klaksónom, ak nie
je chyba od volantu k relé. Iná možnosť je zhodiť kryt skrinky a kryt
relé a zatlačením na kotvičku relé prstom by mal klaksón trúbiť.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

akurat pred vcerom som robil klakson.

Příspěvek od Vypravca »

Takze zistenie ci su klaksony v poriadku:
do klaksonov ide staly + (cerveny). Treba kus kabla a napojit namiesto zeleneho kabla na klaksone. a druhy koniec prilozit na kostru. Ak zatrubia tak hura. Klakson je v poriadku.
Zistenie ci je rele v poriadku:
zatrubit na volante a pocuvat ci cvaka v krabicke pri baterke. ak ano, tak od volantu po rele je vsetko o.k.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

pokracovanie

Příspěvek od Vypravca »

Ak klaksony trubili, tak + na klaksonoch je o.k. Tak chyba bude urcite medzi relatkom a klaksonmi.
Treba natiahnut novy privod na - na klaksony od relatka.
Provizorne sa to da, ze sa vytiahne relatko a zasunie sa kabel do konektora relatka a zasunie sa relatko na miesto. je to najspodnejsi kontakt relatka. tusim 30.
a druhu stranu pripojit na klakson.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

klakson klakson, je to porad to stejny, v pojistkovi skrince jak psal stefan jsou 2male cerne kostkate rele, zkusit je zemenit mistama jsou identicka je to delany na dva klaksony kdyz bude rele v cudu tak to druhy treba bude dobry, k samotnymu klaksonu jde staly + samozdrejme prez pojistku a rele (pojistka klaksonu je ta stejna jako na central) zkontrolovat jestli semika, se da primo na klaksonu kdyz odpojis a napojis na nej na - pol jeden kabel zkousecky a druhy na kostru a pak smacknout na volantu kdyz zkousecka zapiska tak je kostra v poradku pak vyskouset proud na + kabelu jeden konec zkousecky + druhy kostra (nic na volantu nemackat) nezapomenout prepnout zkousecku na 20V :lol: kdyz tam je proud tak neni problem ani v rele ani v ukostreni ani v sepinani na volantu bude to klakson, kdyz kostra bude dobra ale nebude tam proud tak zkusit pak primo na rele, kontakt 15, nebo 30 je stali proud 15 po otoceni klickem, vyndat rele a zkusit v pojistkovy skrince kdyz tam bude proud tak rele kaput nebo kabel od rele ke klaksonu
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
Hugo
Příspěvky: 35
Registrován: ned říj 01, 2006 19:34
Bydliště: Hlohovec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hugo »

Páni, dík za rady, ale stále neviem ktoré je to relé keď v tej skrinke ich je niekoľko.
Espero 1.5 16V LPG-Lovato 75 000km, Hyundai s USB+pamäťavá karta
Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 146
Registrován: sob lis 25, 2006 17:57
Bydliště: Bratislava SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hardy »

kámo ak chceš hladat problém s trubou tak ten je na 100 percent vpredu pod narazníkom. rozpadnuté spoje kablikov. Na nárazníku vpredu z vnutornej strany su pospajane takymi shit spojkami ktore sa po X rokoch rozpadnu....
pod značkou máš otvor a na jeho vrchnej stene z vnutra narazníka je akože trubka a ked ju prebehneš hned to nájdeš! od serwisaka
:shock: :shock: :shock: :roll:
1.5/16V modrá metalíza 14" Elektrony Borbet, sanie Kingdragon, JVC radio with USB,Xplod Sony repro atd
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Pozri sa na vnútornú stranu víka skrinky alebo do uživateľskej príučky
a hňeď budeš vedieť ktoré to je. Ak si dobre pamätám tak pri pohľade
spredu na skrinku relé bolo v strede v ľavo.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“