Vyměnil jsem termostat a teploměr stejně ukazuje čárku před půlkou. Vypadá to na špatné čidlo. Jen ho nějak nemůžu najít a vlastně ani nevím kolik jich je. Jestli je jedno, které dodává informace do ŘJ a zároveň do teploměru, nebo jsou dvě? V internetových obchodech jich mají několik, každý vypadá jinak a kdo se v tom má vyznat. Spotřeba je pořád přes 10 litrů a tak bych s tím rád něco udělal. Jestli nesleze ani po tomhle zásahu, pak bude asi chyba někde mezi sedačkou a pedálama.
Může mi někdo znalejší trochu pomoct s tím hledáním?
Toto píše príručka:Teplota chladiva kvapaliny motora (ECT) čidlo je termistor ( odporník ktorý zmení odhadovať založený na teplote) zamontovala rušňový chladivo prúd. Nízka teplota chladiva tvorí vysoký odpor (100,000 ohm v - 40 °F [ -40 °C]) zatiaľ čo vysoká teplota zapríčiní malý odpor (70 ohm v 266 °F [130 °C]).
Riadiace modul motora (ECM) zásoby 5 V k ECT čidlu cez odporník v ECM a merajú zmenu v napätí. Napätie bude v nálade kedy stroj je studený, a nízky kedy stroj je horúci. meraním zmena v napätí, ECM môže určiť teplotu chladiva. Teplota chladiva kvapaliny motora ovplyvňujú väčšinu systémov , že ECM riadiace prvky. Chyba v ECT čidle kruhu by mala ustálené kód chyby diagnostického systému P0117 alebo P0118. Pamätajte, tento kód chyby diagnostického systému indikujú chybu v ECT čidle kruhu, tak vlastný použitie graf bude viesť obaja napraviť problém prepojenia alebo vrátite na svoje miesto čidlo napraviť problém poriadne.
Inak ak čidlo odpojíš pri zapnutom klúči(kontrolky svietia )neukážže budík nič (motor najprv zahrej a tak hladaj). Ak spadne teplota (ručička )tak si na správnom čidle.
presne tak jsou zezadu motoru pod sacim potrubim.jedno ma 1 kabel to je k budiku a druhe ma 2 kabely to je do R.J.budu se asi opakovat ale chce to na diagnostice zkontrolovat jaka je teplota dopravdy.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
palikx píše:presne tak jsou zezadu motoru pod sacim potrubim.jedno ma 1 kabel to je k budiku a druhe ma 2 kabely to je do R.J.budu se asi opakovat ale chce to na diagnostice zkontrolovat jaka je teplota dopravdy.
Myslíš, že ten blbě ukazující budík může být ještě něčím jiným? Podle mě zbývá už jen ten budík. Co leze do ŘJ, to asi ta diagnostika. Nebo by se někde našly odpory těch čidel při 20 stupních?
no odpory by se asi nasly ale az v pondeli.no a spatne ukazujici budik muze byt samo cidlem a nebo budikem.jednoducha rada sendat remen alternatoru povolit horni sroub alternatoru a zatlacit ho dozadu.pak se tam da sahnout a konektor od cidla pripojit na kostru.v tu chvili musi budik vyletet na doraz.
ale nekdo tu pise o spotrebe tak sem reagoval i na to.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
..no ja este zo skusenosti dodaaam..
ze na tych cidlaach sa usadi "vodny kamen"..
a to ponom to cidlo zle meria..
teda nemmeria teplotu vody..ale nejaku "zlu hodnotu"..
takze mozno stacii vymontovat, ocistit tie usadeniny..
a bude fsetko OK..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
jasne i to je moznost.takze odpor cidla pro budik je samo ruzny.meril jsem 2 jedno melo 1025 ohmu cca 17 st a druhe 1250 ohmu.stejna teplota (teda teoreticky) bylo to v dilne jeden v prostred a druhy u dveri.odpor se pri ohrivani snizuje.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Jak vyjde čas a počasí, dám se do toho. Je docela možné, že to bude opravdu jen zanesené vodním kamenem. Nelenil jsem a po větším pátrání objevil taky našel nějaký hodnoty, porovnám to s tím co píšeš. Je divný, že tam je takovej rozdíl v hodnotě. Doufám, že se k těm čidlům nějak dopracuju, poslepu něco vyndat není zas až takovej problém, ale trefit to zpátky, to bude asi horší.