
Nakoniec sa ozvali dost hlasne zvuky, akokeby nieco plieskalo pri vysokych otackach. Donutilo ma to zastavit a kuknut, co sa vlastne deje.

Remen klimatizacie bol otrhany, trcali z neho kusky a tie pri vysokych otackach o cosi buchali. Skusil som zapnut klimu a fungovala, i ked z nej isli vcelku zaujimave zvuky. Dohodol som sa s JRD, aby sa mi pozrel na motor. Ked som siel k nemu, skusil som zapnut klimu. Elektrospojka sice zopla ale studeny vzduch nikde a bolo citit smrad, ako ked nieco hori.

JRD skonstatoval, ze pravdepodobne pocut trochu klepotat niektore zdvihatko ventilu, ale inak sa zda celkom v poriadku, az na hadicku k EGR ventilu, ktora bola rozpadnuta. (Prednedavnom som menil vsetky hadicky v motore, tuto som si akosi nevsimol


Zapol som klimu a JRD zistil, ze sice remen sa hybe, ale kompresor sa netoci a remen sa trie na kompresorovej kladke a pali sa.. Vyzeralo to na zadrety kompresor (BTW cena noveho je okolo 15 tSKk). Tak aspon odstrihol ten remen. Bol uplne vysuchany, vydrety a od tepla skruteny tak, ze sa to na remen ani nepodobalo (fotak som nemal). Novy sa bez zdvihnutia auta nedal nasadit. Tak som zasiel do servisu s tym, nech mi vymenia alternatorovy remen a daju novy klimovy. Potom zistim, co je s klimou.
Vymena trvala asi 20 minut, bolo treba rozpojit hadicu od vzduchoveho filtra k motoru a odskrutkovat zospodu nejake kryty. Mechanikovi sa zdalo, ze remen je este asi povodny (aj ked mam doma fakturu, podla ktorej mi obidva remene v istom servise vymenili a aj som za to zaplatil

Po nastartovani prekvapenie


Zaver ? Nikdy by som nepovedal, ze stare remene mozu sposobovat, ze motor sa zda na odpis

p.s. Vdaka JRD za pomoc. (Ta jeho "nova" nubira zacina dostavat tvar normalneho auta
