nastavenie ventilov

Moderátor: Blue Lanos

ss2men
Příspěvky: 40
Registrován: stř bře 08, 2006 14:06

nastavenie ventilov

Příspěvek od ss2men »

na akú hodnotu sa májú nastaviť ventily?
v origo daewoo mi povedali že oni nastavujú na 25, jeden mechanik mi povedal že nastavuje na 35 a další mechanik že na 20-30 ako kedy.

Píšem tento dataz preto, lebo po pretesnení motora mi začal jeden ventil dosť silno klepkať. Pri naštartovanom stojacom aute to hodne počuť. Asi to mechanik zle nastavil. Cez víkend tam idem reklamovať ich prácu, lebo pod autom sa mi robí kaluž oleja. Za 3 týždne sa tam nazbierala pomerne veľká mláčka. Mechanik mi hovoril aj niečo o výmene šrúb za cca 2800 korún ktoré by sa mali pri každom otvorení motora vameniť, ale že vraj to nikto nerobí, tak aj on dal tie čo tam boli.
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od V.Brousek »

ss2men píše:na akú hodnotu sa májú nastaviť ventily?
v origo daewoo mi povedali že oni nastavujú na 25, jeden mechanik mi povedal že nastavuje na 35 a další mechanik že na 20-30 ako kedy.

Píšem tento dataz preto, lebo po pretesnení motora mi začal jeden ventil dosť silno klepkať. Pri naštartovanom stojacom aute to hodne počuť. Asi to mechanik zle nastavil. Cez víkend tam idem reklamovať ich prácu, lebo pod autom sa mi robí kaluž oleja. Za 3 týždne sa tam nazbierala pomerne veľká mláčka. Mechanik mi hovoril aj niečo o výmene šrúb za cca 2800 korún ktoré by sa mali pri každom otvorení motora vameniť, ale že vraj to nikto nerobí, tak aj on dal tie čo tam boli.
sací - 0,15 mm
výfuk - 0,30 mm
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

presne tak.za studena je tato hodnota
nechapu jak ti nekdo mohl rict ze nastavuje ventily jak kdy.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Právě podle toho to asi vypadá ventily se sice nastavují jak kdy na jakou hodnotu ale mění se to podle typu motoru a né podle nálady :roll: a rozhodně je jasný předpis daný výrobcem který se musí dodržet . To s těma šroubama měl na mysli šrouby hlavy ano ty by se skutečně měli po každém povolení vyměnit za nové je to kvůli utahovacímu momentu a měl pravdu že se to moc často nedělá kvůli jejich vysoké ceně ale na Matize stojí jeden šroub zhruba 40 korun a je jich tam nevím i kdyby deset . Ale opravdu se mění až když je ta hlava po několikáté opakovaně povolená ;) no a únik oleje svědčí o jejich přístupu je to prostě poslední kapka ;) sorry ;)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Jeste jen doplnim kdyby nekdo cetl i z majitelu TICA tak tam je hodnota serizeni ventilu jina a to 15s 20v
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Kdysi mi jeden mechanik říkal, že když neví přesně a nemá knihu k danýmu motoru, tak nastavuje 0,2v a 0,15s a ještě nikdy s tím neměl problém.

Zase na druhou stranu je to ten samý, co tvrdil, že laserová geometrie je jen tahání peněz a že on to nastavuje zásadně tyčí a to, že se tý holce, co to tam přišla reklamovat sjíždějící se gumy po výměně hlaviček řízení, muselo stát ještě něco po tom, co odjela od něj ze servisu.
Nevím ....
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Habron píše:Kdysi mi jeden mechanik říkal, že když neví přesně a nemá knihu k danýmu motoru, tak nastavuje 0,2v a 0,15s a ještě nikdy s tím neměl problém.

Zase na druhou stranu je to ten samý, co tvrdil, že laserová geometrie je jen tahání peněz a že on to nastavuje zásadně tyčí a to, že se tý holce, co to tam přišla reklamovat sjíždějící se gumy po výměně hlaviček řízení, muselo stát ještě něco po tom, co odjela od něj ze servisu.
Nevím ....
Tak se tomu mechanikovi vyhýbej,protože on s tím nikdy problém mít nemůže.V zásadě to nějaký čas vydrží,možná že třeba i do další kontroly vůle ventilů,ale dobře to není.Každý motor má předepsanou vůli a ta se má dodržet.Podotýkám že se jedná o studený motor (+20)(sací 0,15mm , výfuk 0,30 mm )
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak on už je to starej pán, v důchodu, a už snad jen nastavuje karburátory u favoritů a 120cítek.
Jinak prý býval moc dobrej klempíř ...
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Habron píše:Tak on už je to starej pán, v důchodu, a už snad jen nastavuje karburátory u favoritů a 120cítek.
Jinak prý býval moc dobrej klempíř ...
Jó,jó to znám.Dříve jsem měnil převodovky (FELICIE - FAVORITY) sám,jednou rukou podržet u mrkve,druhou nasadit poloosu a šup byla na místě.Dnes jsem již v ........,na takové opravy již nemám náladu,síly, a živím se jinak.
Naposledy upravil(a) V.Brousek dne úte bře 06, 2007 23:02, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Tak jsem si konečně udělal čas a z kontroloval vůli ventilů. Jeden výfukový měl 0,35 , (má mít 0,30) ostatní měly vůle správné. Hned jsem udělal i kontrolu rozvodového řemene, vodního čerpadla. Vše v pořádku. Další kontrolu naplánuji při 90000 km.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
cipcap
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 26, 2010 18:10

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od cipcap »

neviete nahodou hodnoty pre Kalos 1.2 SOHC HB ??
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od V.Brousek »

cipcap píše:neviete nahodou hodnoty pre Kalos 1.2 SOHC HB ??
musíš do sekce Kalos - zde je Matíz -
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
cipcap
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 26, 2010 18:10

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od cipcap »

tam o takom niecom ani chyru ani slychu :((
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od V.Brousek »

cipcap píše:tam o takom niecom ani chyru ani slychu :((
Knížku na Kalose nemám, ale hodnoty budou obdobné jako u ostatních vozů. Tj, 0,15 sací a 0,30 výfukové ventily. Ale přesto by to chtělo vyčíst z knížky na Kalose. Zkus ještě oslovit nick Palikx v SZ, je to šikovný mechanik.
Naposledy upravil(a) V.Brousek dne úte led 26, 2010 22:33, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
cipcap
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 26, 2010 18:10

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od cipcap »

dakujem za radu ;)
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“