nastavenie ventilov

Moderátor: Blue Lanos

M4rt4s
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 15, 2014 18:42

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od M4rt4s »

Nechci zakládat nový vlákno potřeuju jen radu. Dělal jsem těsnění pod hlavou a ventili jsem nastavil 0.15 a 0.30 ale tyhle hodnoty jsem našel pro motor 38kW, muj motor má 37,5kW ale od toho hodnoty nikde nemůžu najít jsou stejný nebo jiný ? nevíte někdo ?
Reklama
 

M4rt4s
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 15, 2014 18:42

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od M4rt4s »

Nikdo neví ?
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od Mikeš »

A jak si přišel k těm kW??Nějakej Jouda to zapsal do techničáku žejo :)
Neřeš to,motor F8CV-15 a 30 setin,máš to správně ;)
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
M4rt4s
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 15, 2014 18:42

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od M4rt4s »

JJ techničák, ale pozor !!! V ESI tronicu je taky model co má 37,5 kW, ale nemám tam k němu databázi.

5eknete mi ještě postup seřízení na 3 válci ? kdy se jaký ventily seřizoujou ? Bral podle selskýho rozumu :D a seřizoval jsem vždycky když byla vačka dole. U 4válce když střihaj ventily tak se seřizuje jinej válec. . ..
M4rt4s
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 15, 2014 18:42

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od M4rt4s »

Nakonec jsem to našel na anglických stránkách http://www.mymatiz.com/pdf2/daewoomatiz1engine.pdf
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od hanýsek starší »

Zná někdo z tohoto fóra, jaké jsou hodnoty seřízení vůlí ventilů u 4válce 47kW? A jaký kilometrový proběh mezi seřízeními?
Díky za odpověď.
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od hanýsek starší »

Pokládám znovu stejný dotaz:
Seřizují se ventily u 1litového 4válce 47kW???
Jaké jsou případné nastavovací hodnoty???
Po jakém kilometrovém proběhu se případně seřizují???
Pokud někdo znáte odpověď, prosím, ozvěte se.
Díky.
:)
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od hanýsek starší »

Tak jsem konečně v servisu Opel/Chevrolet ve Velkém Meziříčí sehnal odpověď na seřizovací hodnoty vůlí ventilů. Pokud by se to někomu hodilo, tak je zde uvádím:

ventilové vůle Chevrolet Matíz 4.válec obsah 1litr 47kW:

studený sací: 0,13 - 0,17mm
studený výfukový: 0,18 - 0,22mm

teplý sací: 0,22 - 0,27mm
teplý výfukový: 0,28 - 0,32mm
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od Richard »

Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od hanýsek starší »

Máš sice z fyzického hlediska pravdu, ale osobně jsem se v uvedeném servisu s technikem díval na jejich PC na LCD do programu na seřizovací hodnoty pro uvedeného Matíze.
Takto to v jejich softwaru pro nastavení bylo psáno, vše my i na požádání vytiskl. Osobně se budu držet těch hodnot zastudena.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od JRD McLAREN »

Richard píše:Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena ;)
je to sice paradox, ale je to tak ... na teplom motore, ktory ma hlinikovu hlavu a je s rozvodom OHC,
"s pevne stavitelnou volou ventilov"
su tie vole za tepla skutocne vacsie nez za studena .. :o)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od hanýsek starší »

Dnes jsem to znovu konzultoval a je to tak.Za tepla větší vůle, neboť je vše kolem ohřáto, proto ta větší vůle.
Ale pro mne jsou důležité a rozhodující hodnoty zastudena - ty jsem sháněl, vždy jsem to tak dělal. Ještě my bylo doporučeno dát zároveň nové gumové těsnění pod ventilové víko, neboť to staré by mohlo sáknout a z důvodu zploštění netěsnit.
Honza K.
Příspěvky: 178
Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Bydliště: Praha 7

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od Honza K. »

On má hliník cca dvojnásobnou roztažnost ve srovnání s železem, takže asi se ta hlava zvětší víc než mechanismus rozvodů ventilů. Takže větší vůle za tepla je pochopitelná.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: nastavenie ventilov

Příspěvek od Richard »

Pánové děkuji za poučení, dosud jsem žil v domění že ohřátím ventilová vůle mizí a proto se nastavuje za studena. Obráceně tedy že za tepla by se mělo nastavit nějakejch 0,05 mm a bylo by to OK .... to o těch hliníkovejch hlavách jsem nevěděl a vzhledem k tomu že všechny moje nynější auta mají hydroštely tak vůle neřeším.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“