klepanie motora

Moderátor: Blue Lanos

ceysy
Příspěvky: 141
Registrován: ned kvě 27, 2007 15:47

Re: klepanie motora

Příspěvek od ceysy »

skino píše:no bol som s tým zas v servise a ze tlak oleja je OK. tak že treba vymeniť zdviháka. a všetky cena cca 4500 len zdviháka a ja neviem či to pomôže. ked pred tím to nikdy neklepalo tak či skôr neje problém dakde v tesnení pod hlavou, či niekde nezapchalo olejoví kanálik alebo čo a nedochádza olej poriadne do hlavy. Žeby ak vymeniť tie zdviháka to nerobilo naďalej a zbytočne vyhodene peniaze. 4i neskúsiť radšej ešte raz zhodiť hlavu a skontrolovať to. Či nie? poradte. ďakujem
Kedy bolo teba, ja mám doma všetky zdvíhatká.Sú jazdené.
Reklama
 

Uživatelský avatar
peto153
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 23, 2009 11:08
Bydliště: Poltár
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od peto153 »

skino píše:zdravim . včera som sa pustil do vomeni tesnenia pod hlavou. všetko sme nahodili aj rozvod ako by mal biť . Auto šlape v pohode len nejak začalo klepat, take ako keby nejaky ventil. a z hlavou nebolo robene nič. neviete mi poradit čo by mohlo s tym biť? keby smo zalozil zle rozvody tak bi mi to nešlo , či ano. dakujem za radu. :(
zdravim,tesnenie si nedal nahodou opacne? to by vysvetlovalo hned po vymene tesnenia slaby tlak v hlave - klepot vntylov,zdvihatok
BMW 318i E30 coupe 1.8 8V 77kw (105PS) - r.i.p.
DAEWOO ESPERO 1.6 16V 85kw (116PS) bolok motora OPEL TIGRA, hlava ESPERO, 182,7Nm pri 5735rpm
+ nenormálny rozdiel (extrémne živý motor) :)
- tlak oleja (vysoký) :(
opäť 1.5 16V 66kw (90PS)
CITROEN XSARA VTR coupe (X2) 1.6 16V 80kw (110PS)
Uživatelský avatar
skino
Příspěvky: 76
Registrován: stř kvě 10, 2006 23:47
Bydliště: sabinov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od skino »

no dnes prišlo auto zo servisu a čo klepe stale. Vimenili prv zdvihatka, nedal som tam nove ale jazdene ale z tiheho motora z bratovho auta a nič, tak zhodili vanu či niehe zapchate sitko čerpadla oleja a tieš ok. tak som ešte dal zhodit ešte raz tesnenie pod hlavou zmontovali to a čo. motor klepe furt. tak uz fakt som zufaly. ešte uvažujem či tam nenaliat fakt nejaky redši olej ale do ters som tam daval 15W40 tak neviem či to nedokecam ked tam dam 10W 40 či to nezačne brat olej. neviete čo s tim mam ešte skusit robit??? dakujem
Daewoo espero 1.5DOHC,full,elektróny,LPG,krídlo,MP3,folie,podlžky
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od palikx »

a koukali se taky na ojnicni loziska?nebo hlavni?
ach jo.a co treba neni nahodou ohnuta ojnice?ale to by delalo i pred rozebranim.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
skino
Příspěvky: 76
Registrován: stř kvě 10, 2006 23:47
Bydliště: sabinov
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od skino »

tak to neviem a čo misliš že ten olej tomu nepomože??
Daewoo espero 1.5DOHC,full,elektróny,LPG,krídlo,MP3,folie,podlžky
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od palikx »

zalzi co a jak to vlastne klepe.pokud je to neco co olej muze ovlivnit tak to asi pomuze ale jak je to nekde jinde tak to nema cenu.
ja opravdu nevim.navic kdyz se to cele znovu rozebralo tak je to divne.
klepat muze-ojnice nebo hlavni lozisko,pistni cep pripadne pis ve valci,pisty o hlavu nebo o ventily(spatne postaveny rozvod)vackova hridel v ulozenich vackova hridel o zdvihatka ventilu velke vule ventilu.
pak jaka koliv kladka.
pripadne otocene pisty nebo ojnice nebo jinak mezi sebou prohozene.
tak si z toho neco vyber a to je to co ti tam klepe.
ps nizky tlak oleje to taky muze delat jen se da zmerit jen u cidla a dal uz ne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: klepanie motora

Příspěvek od vladimir fodor »

Skús motor jednoducho vytočiť do vyžších otačok a zdvihátka určite stíchnu,alebo sa choj previesť nech sa olej do hlavy natlačí a robotu si spraví.
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Re: klepanie motora

Příspěvek od massic »

když tady o tom mluvíte, mě se stává že to ozývá divný zvuk - (přirovnal bych to k drhnutí nečeho točícíh se o kryt z hliníkového plechu) ale jenom NĚKDY. jednou za čas a ani třeba ne celou jízdu.

a když sem byl měnit gumy, tak mi pneuservisák tvrdil cosi o nějakým náhonu kompresoru pro klimatizaci kterej je připojenej na řemen.... někoho něco napadá ? :-D
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od palikx »

muze tam byt spatna kladka remenu klimatizace.nebo cokoliv kolem kompresoru ale taky cokoliv v rozvodech nebo alternator.
neslysel jsem nevidel jsem nevim.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Lukasito
Příspěvky: 44
Registrován: ned čer 07, 2009 11:43

Re: klepanie motora

Příspěvek od Lukasito »

ojnicne loziska by klepali pri takom nahlejsom stlaceni plynoveho pedalu a este lepsie by ich bolo pocut pri zahriati auta (zalezi ako su na tom). 10W40 olej pouzivam aj ja, dufam ze z 15ky ti zrat auto nebude (aj ked je trosku hustejsi), resp. nemalo by. Ale do espera som niekde videl myslim ze ide aj 5W..
S rozvodmi mam vlasnu skusenost a to taku, ze ked som v servise daval menit vodnu pumpu a tesnenie pod hlavou, rovno som dal robit aj rozvody, a ked auto testovali na volnobehu, auto si v pohode behalo az zacalo nieco klepat. Pre istotu vypli motor, pozreli rozvody, a zistili ze z napinacej kladky sa im odstiepil taky mensi kus...dobre ze to neposkodilo motor, kladku reklamovali a teraz je to ok (este ze na to prisli este v servise) s rozvodmi neni sranda, dobre si ich skontroluj aby si vylucil zavadu.
ilkoilko
Příspěvky: 22
Registrován: pon dub 26, 2010 10:48
Bydliště: Bardejov, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od ilkoilko »

zdravim :)

v suvislosti s klepanim motora a vahatkami:
vymenil som olej v motore z povodneho neviem akeho (kupene v bazare, dovoz) na 15W40 eco gas - pre splynovace. po vymene som si povsimol klepanie motora. klepanie nasvedcuje zle nastavenym vahatkam - alebo sa po vymene niekde zapchalo cosi, a teraz tie vahatka nejdu spravne.
druha vec je vsak, ze mi mizne olej. vyfukove plyny su takmer bezfarebne - teda aspon volnym okom nevidno, ze by motor zral olej. chcem sa spytat, ci moze kvoli zle nastavenym klepajucim vahatkam miznut olej, alebo ho zerie motor, alebo niekde netesni.

divne mi to je aj preto, ze olej bol meneny pri 140300km, potom som asi 300km pojazdil na kratsie vzdialenosti - asi tyzden, a vcera som bol na dlhsiu trasu - 170km, a ubudlo z oleja priblizne 1,5 decilitra. a to sa mi nejako nezda. :? auto po cely cas od vymeny oleja klepe (a mozno klepkalo aj predtym, len tichsie, takze som si to nevsimol).

takze ako? mozu za to vahatka alebo hladat pricinu inde? a co sa stane, ak by sa jazdilo s klepajucimi vahatkami bez ich opravy?

vdaka za odpovede. :)

este som zabudol - je to daewoo nubira sx 1,6 16v, r.v. 2000, benzin + LPG
Uživatelský avatar
peto153
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 23, 2009 11:08
Bydliště: Poltár
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od peto153 »

ilkoilko, si si istý že sú to tie vahatká? Nieje to kľuka? Alebo ti necvakjú vstrekovače? Cievka? To by bolo treba počuť.. Ak sú to vahatká tak podľa mňa im vadí ten hustý olej 15w4O ,možno by sa motoru páčil redší 1OW4O, alebo sú už K.O. Riešil by som to, lebo dosť možné že ti ich scviká a môže ti ohnúť ventily, už som sa stretol aj s takými prípadmi a celá hlava mohla ísť do šrotu. Ak ti ubúda olej a nevidno že by niekde presakovalo (najčastejšie pri olejovom čerpadle - vydraté gufero na kľuke), tak to môže byť piestne krúžky, doškrabané valce alebo dosť časté u 16V motoroch guferá ventilov.
BMW 318i E30 coupe 1.8 8V 77kw (105PS) - r.i.p.
DAEWOO ESPERO 1.6 16V 85kw (116PS) bolok motora OPEL TIGRA, hlava ESPERO, 182,7Nm pri 5735rpm
+ nenormálny rozdiel (extrémne živý motor) :)
- tlak oleja (vysoký) :(
opäť 1.5 16V 66kw (90PS)
CITROEN XSARA VTR coupe (X2) 1.6 16V 80kw (110PS)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: klepanie motora

Příspěvek od ppp »

Ak ubudlo 1.5 deci tak to sa musi dat lahko najst kade to tecie ak to tecie nejakou netesnostou. Treba sa len pozriet na motor aj zospodu.
Ak to netecie este moze ist o pekny smejd, z ktoreho sa proste tych 1.5deci bud odparilo alebo sa zapiekli kruzky a potom to moze zrat aj viac. udaj 15w40 alebo 10w40 nic neznamena. Dolezite su najma dalsie udaje o oleji. Vykonnostna specifikacia. to 15W40 je len viskozitna specifikacia. Do nasich motorov moze ist takmer vsetko ale to nezmanena ze uplne vsetko. Obvykle rozne eco gasy nesplnaju ani zakladne specifikacei pre nase zastarale a nenarocne motory. Aspon co si pamatam z katalogov, ktore som uz prestal aspon pred rokom studovat, kedze najlacnejsi olej som aj tak nakoniec kupil v supermarkete (mogul 10w40 api sl za polovicku toho co je najlacnejsie na nete, vzdy ked bol v akcii v kauflande :) ). A kvoli lpg nie je treba pouzivat specialne oleje. Je to len finta na penazenku zakaznika.
Ale kedze nepozname celu anabazu toho auta tak tazko radit. Ak je to cerstvy kauf, tak moze byt spotreba normalka. Proste motor, v ktorom uz niekolko vymien oleja vynechali vsak naco to menit a vobec dolievat, ked je to na predaj no nie? Vsak to ze je motor v haji uz bude riesit "spokojny" zakaznik.
ilkoilko
Příspěvky: 22
Registrován: pon dub 26, 2010 10:48
Bydliště: Bardejov, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od ilkoilko »

Zdravim. :) tak som si uzil trocha zabavy s Nubirou... to klepanie bolo sposobene nespravnym olejom - 15w40 bol prilis husty. v servise daewoo chevrolet mi poradili, ze este mozem vyskusat zobrat auto na nejaky strmsi kopec, a na dvojke do kopca na 4000 otackach to roztiahnut (siel som asi 60tkou a asi takych 5 min). a ze ak to nepomoze, tak este mozno raz, a potom uz neskusat, ale vymenit olej za povodny.
tak som to skusil, nasledne klepalo v motore vyrazne menej to je pravda. ale vyfuk zacal tak cmudit, najprv na modro, potom aj tak do svetla... stalo sa to, ze ventily nezatvarali, isla voda do spalovania, atd atd... ked som s tym prisiel do servisu - tentoraz neautorizovany :) - mi vymenili olej za 5w40 (skoda tych penazi za predchadzajucu vymenu :( ) a motor klepat prestal, rovnako aj dym uz ide mierne modry.
motor zerie olej, to je jasne. kolko, to teraz zistujem. ak to bude vela, caka ma oprava alebo vymena motora. ak menej - vraj 2-3 litre na 10tis km je v pohode :mrgreen: (servis daewoo chevrolet) tak to asi necham tak a uvidim co povie emisna kontrola, az mi skonci platnost.

zaver z toho a poucenie pre mna - nedat uplne na rady ludi, aj ked su vzdelani vo svojom odbore, ale radsej sa poradit s viacerymi - aj majster sa utne, jak sa vravi. ale kazdopadne je to pre mna velmi dobra skola zivota :)
takze klepanie prestalo, auto jazdi jak ma, len tie oblaciky za zadkom mi vadia... ale cas ukaze :PP:
ilkoilko
Příspěvky: 22
Registrován: pon dub 26, 2010 10:48
Bydliště: Bardejov, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie motora

Příspěvek od ilkoilko »

Zdravim :)

Preslo 11 dni, spravil som asi 600 km, a pol litra oleja zn. Total 5w40 je nadobro prec. Z vyfuku ide stale modry dym, motor na lpg klepka velmi tichucko, na benzine vsak o nieco vyraznejsie. Podla toho co som sa docital, modry dym z vyfuku moze byt sposobeny guferami ventilov, alebo piestnymi kruzkami.
Chcem sa spytat, ako dhlo mozem jazdit s takouto zavadou - modry dym z vyfuku, pricom kazdy den kontrolujem olej, a ak by klesol pod minimum, tak ho dolejem. Mozem pochodit este napr. mesiac a spravit dalsich 1000 km a potom dat auto do opravy? alebo jazdit ak je modry dym z vyfuku nie je bezpecne (nechcem zadriet motor).

Jedno mi vsak nejde do hlavy, ked som auto z bazaru kupil, z vyfuku nebolo vidno ziadny dym - teda nic modre (pri 3500 ot/min). Oleju vsak trocha ubudalo, aj ked nepatrne. Potom som pri vymene oleja za ten nestastny 15w40 zacalo auto aj klepkat, aj biely dym siel z vyfuku. A ked sme olej vymenili za 5w40, ostal modry dym. Aky proces sa mohol v motore spustit, ze predtym nedymil (aj ked papal nejake to deci oleja) a teraz s 5w40 zerie aj dymi? Mohol tam byt predtym 10w40, ktory az natolko nezralo? Auto je dovoz taliansko a predajca v bazare tam vraj dal 10w40.

A neviem, ci som motoru aj ja nedopomohol do hrobu tym, ze som ho vytocil na 4000 ot do kopca, ako som pisal vyssie. Dufam vsak, ze este vydrzi tie dva tyzdne a potom uvidime, co je vo veci.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“