NEnechajte si to robit u neznamych garazovych "vseumelc

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1026
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

NEnechajte si to robit u neznamych garazovych "vseumelc

Příspěvek od vado »

Prehrdzavel mi vyfuk. Zadny tlmic. Nic mimoriadne po tych kilometroch.
Pretoze som nemal moznost si to vymenit sam (ani kde, ani ako a popravde, som v tychto mechanickych zalezitostiach obojrucne lavoruky :oops: ), tak manzelka vyhlasila, ze servisy su velmi drahe a po znamosti sa to da lacnejsie. Ano. Nasla kontakt na jedneho "garazoveho majstra" (nastastie samostatne, takze nema mi co vycitat ) . Ten bol ochotny vymenu zadneho dielu urobit. Aj ju urobil. Bolo to lacnejsie. Boli tam nejake problemy, musel nieco odrezat, nieco navarit ... Ale vysledok bol pre mna OK. Auto malo normalny zvuk a preslo cez STK aj bez uplatkov.
.
.
Two years later ...
.
Prehrdzavel mi vyfuk. Stredny tlmic. Nic mimoriadne po tych kilometroch.Pretoze som nemal moznost si to vymenit sam (ani kde, ani ako a popravde, som v tychto mechanickych zalezitostiach obojrucne lavoruky :? ), tak som skusil ist do servisu. Polovicni cajti ma totiz zastavili a vyhrazali sa mi, ze ten zvuk, iduci od mojho auta je sice celkom zaujimavy, ale ak nechcem dojst o technicak, tak by sa ten zvuk mal co najrychlejsie "znormalizovat" :evil: .

V servise povedali: OK.
Ale ked som si dosiel po auto, tak mi bolo povedane, ze ten "garazovy majster" bol bud blbec, alebo ... blbec. On totiz pri vymene zadneho dielu zistil, ze aj rura od stredneho tlmica po prirubu k zadnemu je "chrobacna" (nic mimoriadne). Tak ju odrezal a navaril novu. Aj s prirubou smerom na zadny tlmic. Akurat to nejako neodhadol a ta priruba bola pootocena o niekolko (10-15?) stupnov oproti jej normalnej polohe. Ale pretoze celu sustavu vyfuku skladal na zemi, mimo auta, prisiel na to az potom, ked sa vyfuk pokusal namontovat nazad. Ale: ziadny problem Odrezal prirubu a navaril ju tak, aby to pasovalo. Ale pretoze nechcel prevarit uz navarenu ruru od stredneho tlmica, tak odrezal prirubu Z NOVEHO KONCOVEHO DIELU vyfuku, pootocil ju a navaril nazad... :?: :shock: :evil:

Tak ma to v tom servise stalo o zopar (dost) penazi navyse (namiesto obvyklych 0.5 hodiny si nauctovali 2.5 hodiny roboty x 500 bez DPH - ci opravnene, nedokazem posudit). Dali to sice dohromady, ale 2x prerezana a znovu navarena truba vyfuku asi nema az taku zivotnost, ako keby bola neporusena ...

Jojo, asi patrim medzi bohatych ludi. Ti "nebohati" si totiz nemozu dovolit kupovat lacne, ale neoverene veci ... :roll:

Poucenie ? Auto uz urcite nedam na opravu takemu cloveku, o ktorom neviem nic.
Ja viem, bola to len moja vlastna blbost :oops:
Ale hadam to niekomu posluzi ako priklad nerozmyslajuceho blbca a nezopakuje to :?
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Reklama
 

Uživatelský avatar
jegi
Příspěvky: 191
Registrován: ned led 21, 2007 11:45
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jegi »

Pekný,úprimný,pravdivý článok.
ex Espero 1.5 GLX
Mazda 6, 1.8
Moje hobby: http://www.cactuslandia.websnadno.cz
Obrázek
Rastos
Příspěvky: 449
Registrován: pát dub 07, 2006 15:27
Bydliště: Sk

Příspěvek od Rastos »

Aaaale, nic strasne. Dokopy si preplatil cca 1200 Sk, ale zase minule si usetril (ked to robil ten garaznik). Takze financna strata nie je nic moc. A ked to v servise urobili dobre, aj vydrz bude dobra, tie zvary zas tak nevadia. Manzelku by som nespucoval, v principe nerozmyslala zle.
Nocne mory majitela auta vyzeraju inac. Napriklad vlastnis turbodiesel a odide ti turbo (nove stoji desattisice) :D
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Áno, už jsem se také několikrát přesvědčil, že sleva není nikdy zadarmo... :?
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ono menit vyfuk sa da aj na parkovisku bez zdvihaku a podloziek pod kolesa, ak clovek nema vybudovany prilis velky "kapitalizmus" :). Akurat ak sa toho uz volakedy chytil daky umelec tak to uz asi nebude take jednoduche :). Ak vie clovek zoskrutkovat stolicku z ikei bez toho aby mu nieco ostalo alebo chybalo a ta stolicka prezije prvy den :) tak je dostatocne sikovny na vymenu vyfuku.
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1026
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

Hmm, mas pravdu. Ale to predpoklada, ze vsetky skrutky sa budu dat povolit a ziadna cast z toho, co chces ponechat, nie je v stave "ked ma pohnes, tak odpadnem alebo sa apon zlomim". Ak by som si mal vymenit vsetky diely vyfuku, od vlnovca az po zadny diel, tak to by som zvladol. Ale ked menis len parcialnu cast, staci jedna poriadne zahrdzavena skrutka a bez poriadneho pristupu pod auto si jednoducho nepomozes ...

p.s.: a navyse, ja uz patrim do kategorie, ked vyska mojho "kapitalizmu" o dost prevysuje vzdialenost zem-podvozok na Lanose ... :oops: :lol:
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

nechcem mudrovat ale nieje garazmajster ako garazmajster... a nieje servis ako servis... poznam pripady, ked garazmajster spravil to, co autorizovany servis nevedel a tiez take, ze servis oslovi garazmajstra pri nejakom probleme...

takze podla mna sa ani jedno ani druhe neda zovseobecnit...
skor si treba overit, co je to za odbornika, kym mu zverite auto (nedam si robit auto niekomu, kto robi stodvaciny - bez urazky)... a v tomto pripade funguje dobre meno lepsie ako akakolvek reklama ;)
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

peter NR píše:... (nedam si robit auto niekomu, kto robi stodvaciny - bez urazky)...
..taq ku mne nechod.. :mrgreen:

Vado ..oni nahodili stredny diel ..a priruby nepasovali ..??
chapem tomu dobre..??
..
lebo ja ked som pod tym lezal..
tak som nic pootocene nevidel..
..ale asi to bolo tym ze to uz bolo odhrdzavenee..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1026
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

Hej, presne tak. Nepasovala priruba na zadny diel. Majstrovi sa nechcelo prevarit to, co uz robil, teda zle privarenu prirubu na strednej casti, tak radsej odrezal, pootocil a nazad privaril prirubu na novom zadnom. No a preto to nepasovalo a museli to odrezat a navarit nanovo ...
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1026
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

peter NR píše: skor si treba overit, co je to za odbornika, kym mu zverite auto
Ale vsak prave o tomto som pisal:

"Poucenie ? Auto uz urcite nedam na opravu takemu cloveku, o ktorom neviem nic."

Inak suhlasim.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

garážisti

Příspěvek od Serpico »

...to JRD McLAREN jsou "garážisti" a garážisti a značkové servisy - se značkovým potenciálem ( vyšpul prachy a jdi do haj... ) - vím o čem mluvím, ve své blbosti jsem sponzoroval SRBU, než jsem poznal palikxe a petrma - uznávám " mechanicco ", který umí a zná a ty jsi se dostatečně na nettu prezentoval i s fotodokumentací, pokud se mi na slováči pokazí auto s důvěrou se na Tebe obrátím ( a na slováč jezdím, žena tam má familii ).
Jen tak mimochodem, známý zjistil poté co mu měnili olej na octavii, že bylo přelito z důvodu špatného odhadu ( upustili jenom část oleje a doplnili novým ) a za to si vzali 6 papouchů....ono to je o důvěře, ironií je, že známý se zabývá opravami aut a na výměny jezdil jenom proto, aby nepřišel o garanci.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Rastos
Příspěvky: 449
Registrován: pát dub 07, 2006 15:27
Bydliště: Sk

Příspěvek od Rastos »

Otazka je, preco ten znamy nebol pri vymene oleja osobne, kedze robi s autami a vedel, ze taketo veci sa deju.
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

olej

Příspěvek od Serpico »

...to Rastos u nás v čechách zákazník většinou nemá přístup na dílnu - bezpečnostní předpisy nyní - dříve jsem vypil kafe v příjmu v Drupolu a Eda se mi zeptal, včera bylo pozdě - no a pak jsem zašel na dílnu podívat se na své hříchy a domluvit se s mechanikem...ale to už není pravda....a ani Drupol už není ve Štiříně ( já tam jezdil 18km z Prahy a vyplatilo se ).

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Rastos
Příspěvky: 449
Registrován: pát dub 07, 2006 15:27
Bydliště: Sk

Příspěvek od Rastos »

Hej, viem ze v niektorych servisoch sa tomu brania... Aj mne viackrat branili, ale povedal som, ze im kludne podpisem, ze tam idem na vlastne riziko, tak ma navela pustili, aspon stat 5m od zdvihaku a vidiet, co sa deje.
Skor mam pocit, ze im ani tak nejde o to, ze by sme sa im divali na prsty, ale mozno o to, ze by sme videli, ze ukon uctovany ako 2 hodiny zvladnu mozno za 0,5 hod. Preto som im aj spomenul, ze prehliadku zaplatim celu a nezaujima ma cas - aj potom ma pustali ochotnejsie.
So servisom, kde by som nemohol vidiet priebeh prace hoci aspon obdalec, sa nikdy nezmierim a nepristanem na to.
Drzte sa a nech vitazi normalnost vsade.
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

vado píše:
peter NR píše: skor si treba overit, co je to za odbornika, kym mu zverite auto
Ale vsak prave o tomto som pisal:

"Poucenie ? Auto uz urcite nedam na opravu takemu cloveku, o ktorom neviem nic."

Inak suhlasim.
Suhlasim. A preto si idem robit brzdy sam (vsetko co prihadza do styku s brzdovkou okrem HBV). "Kapitalizmus" sice tiez budujem (casovo zrava sedava robota) ale auto pojde na podpery takze sa do tych 30 ci 40cm nejako vleziem :). A radsej riskovat ze mi do auta na podperach ked pod nim budem niekto napali nez ze sa zabijem na "opravenych" brzdach "odbornikmi" zo servisov.
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“