mozno to bude zniet velmi laicky

Moderátor: Blue Lanos
ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
ted jsem jeste prostudoval uzivatelskou priruckujakub píše:ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
Ono je to naopak, benzin s vyšším oktanovým číslem má vyšší antidetonační schopnost a proto se hůř zapaluje, tak nehrozí určitě nebezpečí předčasného zážehu. Všeobecně se 98 a 100 používá do sportovních motorů v vysokým kompresním poměrem, tudíž i pracujících při vyšších teplotách. Pokud by se do takového motoru nalil 90 oktanový benzin, tak by se zapálil ne svíčkou, ale od ventilů a poletujících kousků žhavého karbonu v spalovacím prostoru. Pokud se použije v takovém motoru, vyznačuje se použití klepáním ventilů a ojničních čepů, a špatným během právě z důvodů předčasného zapálení.jakub píše:ted jsem jeste prostudoval uzivatelskou priruckujakub píše:ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky, ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
a tam se kupodivu presne neudava, jake oktanove cislo ma mit benzin, pise se o doporucenem palivu jako o bezolovnatem benzinu, nizsi oktanove cislo se pouzivat nedoporucuje, vyssi je mozne pouzit. Pokud vezmu tudle zcela vagni formulaci jako fakt, tak vyrobce nevylucuje pouziti ani 100 oktanoveho racing benzinu - tak nevim.
Za sebe rikam, ze bych to nepouzil, pokud nebudu mit pozehnani primo prodejce (auta), protoze kdyz ten od toho da ruce pryc, tak benzinka vam odpaleny motor imho nezaplati.
No já dávam pětku někde v 70 a čtyřku někde v 40-50. Ty z toho děláš fakt piluRobert píše:Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8LVetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
dvojka jde stopro jeste od deset dal (bez problemu k omezovaci), trojka minimalne do 110 a ctyrce bych nalozil klidne do 140Robert píše:Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8LVetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |