palikx píše:No nevim ale sem sice mladej ale asi taky blbej.v prvni chvili sem taky myslel ze mu vypadly valecky.ale pak co to objasnil uz mi doslo ze mysli nejaky zvlastni vyraz na orezle valecky ze kterych opadal ten chrom.
zeptej se Docenta, ten umí slovensky
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Palikx, já to taky sezřal - to byla blbost váleček nemůže vypadnout - maximálně sjetá destička serve kotouče ( mohlo a mělo nám to dojít s vypadlým válečkem a to nemůže, by nikam neodjel - mimochodem, proč ta skromnost?, ( tady tě žerou všichni, jsme rádi, že tě máme).
Jinak odrezovat brzdové válečky je ztráta času s minimálním výsledkem - nový stojí 300 - 400. Nandavání vnitřních prachovek je príma práce, vím o čem mluvím.
Na odmašťování brzd je príma přípravek ve spreji s několika výrobci - plně nahrazuje, kdysi námi používaný hasící přístroj ( nevím už jaký ). Technický benzín je drahý a nedostatečný.
Mějte se fajn a vypadlé válečky už né, nicméně budeme pozorněji číst, jsme konec konců česko-moravsko-slovenský klub.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
No to vis sem malej a skromnej.sem rad ze vam muzu obcas nejak pomoct.zde je spousta lidi co to oceni.v praci uz to tak neni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Serpico píše:Palikx, já to taky sezřal - to byla blbost váleček nemůže vypadnout - maximálně sjetá destička serve kotouče ( mohlo a mělo nám to dojít s vypadlým válečkem a to nemůže, by nikam neodjel - mimochodem, proč ta skromnost?, ( tady tě žerou všichni, jsme rádi, že tě máme).
Jinak odrezovat brzdové válečky je ztráta času s minimálním výsledkem - nový stojí 300 - 400. Nandavání vnitřních prachovek je príma práce, vím o čem mluvím.
Na odmašťování brzd je príma přípravek ve spreji s několika výrobci - plně nahrazuje, kdysi námi používaný hasící přístroj ( nevím už jaký ). Technický benzín je drahý a nedostatečný.
Mějte se fajn a vypadlé válečky už né, nicméně budeme pozorněji číst, jsme konec konců česko-moravsko-slovenský klub.
Aa tusim sa konecne nasiel niekto kto vie ocom je rec.
Palikx i Petrm ve vaší práci je Vás škoda - jste oběti raného kapitalismu s rádoby manažerskými a hlavně pokřivenými prvky. Musíte vydělávat na velké režijní náklady - tj. jste stroj na zisky - dělej a nic nechtěj, nekecej a pokud možno nechoď ani na záchod, na to máš přestávku, kterou ti musíme ze zákona dát.
Osobně se nedivím tomu, jak to je. V minulosti jsem byl často návštěvníkem servisů a dělali o mnoho lépe, kvalitněji i když
s protředky, které odpovídali době. Dnes to dost upadlo - můžeš posoudit sám - svůj problém jsem vyřešil až díky tobě, auto prošlo
i značkovým servisem - s výsledkem neodstraněno!
Nejsou nastaveny na trhu práce správně hodnoty? A nebo budu bagatelizovat přesuneme výrobu třeba až do Číny ( levná pracovní síla ) ale koho budeme doma řídit? Kdo nám doma opraví auto. Reakce na celosvětový trend.
Jinak - zprostředkovaně - známý Petr dělal mechanika v USA, potom co se uchytil ( a to byl problém ), začal makat u černocha v malé dílně - najednou se začlo opravovat to co se dříve vyhazovalo alternátory, startéry, rozdělovače atd. ( většinou drobnosti uhlíky, ložiska ap. ) - klesly ceny oprav - zvýšil se obrat - majitel to ocenil - nechtěl Petra pustit zpátky domů i za cenu, že mu nabídnul společníka. Zlaté české ručičky - ale po návratu domů mechanika nedělá - nebudu dělat na ty pitomce!, ( je to taky názor a podložený praxí ).
Mějte se fajn a zachovejte nám přízeň - my si ji ceníme.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Serpico píše:V minulosti jsem byl často návštěvníkem servisů a dělali o mnoho lépe, kvalitněji i když
s protředky, které odpovídali době.
To si děláš prdel, ne? Jsem v minulosti (před r. 89) měl auto v servisu 3x, po první návštěvě jsem psal do Světa motorů, po druhé jsem byl na Výboru lidové kontroly a po třetí na kriminálce...
Docente prdel si nedělám, ani na VLK jsem nechodil, na kriminálku už vůbec ne, asi jsem byl bezproblémový, prostě jsem neměl důvod.
Ale hlavně jsem byl spokojený zákazník - nikdo mi nedával oblože, ani nepsal co neudělal, ( a oprav bylo dost, větší proběh km ).
Ale nakonec vše je relativní - a statistika je ošidná věc : "já mám kuře (celý ) a ty nic, statisticky máme každý 1/2". Já ti nechám statisticky celý a měj se fajn.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Tak to je zajímavý, mně právě třeba napsali, co neudělali, a ještě zničili týden staré, tedy nové, potahy...
Ale je to vo lidech, v tom servisu, který po kašpárkové revoluci zprivatizoval bývalý soudruh vedoucí, to teď urkitě nedělají .
Docente - tenhle termín: kašpárková revoluce se mi docela líbí.
Ale k věci současný stav opravárenství - automechanik pokud možno mladý, aby si nechal všechno líbit - zároveň, aby neměl větší finanční nároky - jeho mzda malá ( velké dodatečné odvody ) se částečně kompenzuje platbou bokem = při průměrné hodinové ceně práce 500 Kč ( ta je ale ve skutečnosti dvojnásobná viz: geometrie, scanner ap. ) Skladová obrátka minimální - auto se rozdělá a pak se objednává. ( na trhu je dostatek dodavatelů, skladů ).
Příklady:
Soused Nessie 16v - Srba servis Mariánská - výměna levé poloosy s ABS ( kroužek ), doba vyhotovení 2,5 měsíce! Cena 14tisíc.
Moje Nessie - Srba servis Jílové - výměna těsnění pod hlavou doba trvání 4 neděle, skoro měsíc ( měnili se rozvody ) - původní fakturace - 13 tisíc po mých protestech: fakturovala se výměna oleje - bez provedení ( Castrol Magnatic 10 W- 40 ) byly fakturovány 4 litry - nikdy při výměně jsem nenalil víc jak 3 litry - potvrzuje to také příručka pro Kadetta ).
Potom jsem platil něco přes 9tisíc. Ale nevyhrál jsem.
Ujel jsem 20 km a tekla mi voda ( fa 300 za freez )
Vrátil jsem auto zpátky po opravě fa 2 400 - na mé námitky, že ten kroužek pod vodní pumpou ( při demontáži se dává nový 45 Kč - nebo se aspoň očistí jsou tam nečistoty, aspoň tak to dělá znalý mech. ) je
snad ze zlata, cena snížena na 1 800 - garanci na opravu nemá vůbec cenu zde připomínat - prostě ti nedají auto. Tolik k současnému stavu.
Ale, abych byl taky trochu optimistický - dobrý je Petrm s Palikxem v Gol Caru na Praze 8, ale je otázkou jak dlouho tam vydrží, jejich pracovní podmínky neznám, ale pochybuji, že se budoul lišit od shora uvedeného.
Měj se fajn, ať ti jezdí mates bez oprav.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Serpico píše:Docente - tenhle termín: kašpárková revoluce se mi docela líbí.
Ale k věci současný stav opravárenství - automechanik pokud možno mladý, aby si nechal všechno líbit - zároveň, aby neměl větší finanční nároky - jeho mzda malá ( velké dodatečné odvody ) se částečně kompenzuje platbou bokem = při průměrné hodinové ceně práce 500 Kč ( ta je ale ve skutečnosti dvojnásobná viz: geometrie, scanner ap. ) Skladová obrátka minimální - auto se rozdělá a pak se objednává. ( na trhu je dostatek dodavatelů, skladů ).
Příklady:
Soused Nessie 16v - Srba servis Mariánská - výměna levé poloosy s ABS ( kroužek ), doba vyhotovení 2,5 měsíce! Cena 14tisíc.
Moje Nessie - Srba servis Jílové - výměna těsnění pod hlavou doba trvání 4 neděle, skoro měsíc ( měnili se rozvody ) - původní fakturace - 13 tisíc po mých protestech: fakturovala se výměna oleje - bez provedení ( Castrol Magnatic 10 W- 40 ) byly fakturovány 4 litry - nikdy při výměně jsem nenalil víc jak 3 litry - potvrzuje to také příručka pro Kadetta ).
Potom jsem platil něco přes 9tisíc. Ale nevyhrál jsem.
Ujel jsem 20 km a tekla mi voda ( fa 300 za freez )
Vrátil jsem auto zpátky po opravě fa 2 400 - na mé námitky, že ten kroužek pod vodní pumpou ( při demontáži se dává nový 45 Kč - nebo se aspoň očistí jsou tam nečistoty, aspoň tak to dělá znalý mech. ) je
snad ze zlata, cena snížena na 1 800 - garanci na opravu nemá vůbec cenu zde připomínat - prostě ti nedají auto. Tolik k současnému stavu.
Ale, abych byl taky trochu optimistický - dobrý je Petrm s Palikxem v Gol Caru na Praze 8, ale je otázkou jak dlouho tam vydrží, jejich pracovní podmínky neznám, ale pochybuji, že se budoul lišit od shora uvedeného.
Měj se fajn, ať ti jezdí mates bez oprav.
si Zober ze som doma brachovi menil rozvodovu retaz na fabii 1,4 mpi a Stalo nas to cca 500sk.A trvalo to 6 hod.
V servise by to satlo neviem kolko a auto by sa mu vratilo asi cca po 1-2 tyzdnoch. A nic netecie.