Nechal som sa zlakat a kupil (180 Sk
 ) som v hypermarkete do Lanosa biele LED namiesto parkovaciek. Celkom pekne to svieti (tak trochu namodro). Akurat som minule zistil, ze ani jedna LED nesvieti. Ked som ich vybral, zistil som, ze su v pr..li.
 ) som v hypermarkete do Lanosa biele LED namiesto parkovaciek. Celkom pekne to svieti (tak trochu namodro). Akurat som minule zistil, ze ani jedna LED nesvieti. Ked som ich vybral, zistil som, ze su v pr..li.Tak som to rozobral a zistil som, ze vyrobca tam dava odpor (rezistor) s hodnotou 270 ohm. A to je malo. Vysvetlim:
Na to, aby dioda (jumbo) svietila, potrebuje zhruba 3 volty a asi tak 30 miliamper. Pri vacsom prude sa uz svietivost velmi nezvysuje, ale stupa vykon strateny na odpore a v LED a teda sa to cele viac zohrieva. Ked zoberieme ohmov zakon (predpoklad, ze pri nastartovanom motore je v palubnej sieti zhruba 14.4 V), tak vychadza
R = U/I = (14.4-3)/0.03 = 380 ohm
V originalnom pripade prechadza LED prud okolo 42 mA, co nie je tak vela, ale ak sa z nejakeho dovodu zvysi napatie (impulzovo, na niekolko milisekund, napr. pri zapnuti, alebo vypnuti spotrebica s vysokym odberom a indukcnym charakterom, typicky elektrospojka na klimatizacii), tak LED "odidu".
Takl som kupil nove LED, 24 Sk za jednu + dva odpory po 1 Sk a teraz to v pohode svieti.


 No ale zostala mi uz iba 1 funkca.....tak som sa teda pozrel aky tam je odpor(jak radis) a zistil som ze tam je 460 ohmov
 No ale zostala mi uz iba 1 funkca.....tak som sa teda pozrel aky tam je odpor(jak radis) a zistil som ze tam je 460 ohmov   ....ty pises ze staci 380....tak teraz neviem ci tie diody boli cele vadne alebo tam mam velke napatove narazy, bo klimu mam.
 ....ty pises ze staci 380....tak teraz neviem ci tie diody boli cele vadne alebo tam mam velke napatove narazy, bo klimu mam.