![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Rozhodování jaký systém zvolit a kde si nechat provést přestavbu byl celkem jednoduchý. Chevrolet začal oficiálně podporovat LPG a pokud si necháte přestavbu provést u autorizovaného dealera/servisního partnera na LPG, tak nepřicházíte o záruku na motor apod. Jelikož bydlím v Brně a mám dobré zkušenosti s Renocarem v Brně, tak jsem to řešil tam. U nich máte na výběr ze dvou variant LPG a to italských výrobců BRC a Landi Renzo. BRC (to mám i já) stálo 39.500,- a je právě s podporou a zárukou Chevroletu. Pokud máte starší vůz, kde záruka už nemá smysl, tak bych volil Landi Renzo a tam je cena nějakých 32.000,-. Určitě to najdete i levněji, ale řiďte se určitě referencemi na daný servis.
Takže v mém případě mám namontovaný systém BRC s 56l nádrží místo rezervy (natankujete ale jen cca 44l plynu...je to normální, tankuje se vždy max na 80% velikosti nádrže). Dále mám taky elektronický přímaz V-Lube.(u turba si ho určitě nechte namontovat!) Vše bylo už ve zmíněné ceně a nic dalšího jsem nedoplácel. Instalace proběhla bez potíží a celkem rychle(2dny).
A teď mé první zkušenosti za těch pár najetých kilometrů(cca 4000). Výkon při jízdě na plyn mi přijde úplně stejný jako na benzín. Žádné snížení výkonu opravdu nepociťuji.
S autem jsem jezdil jak po městě, tak i dálkové trasy a byl jsem i v Italských Dolomitech(samé serpentiny) a vše úplně cajk!
Auto startuje vždy na benzín a po zahřátí na určitou teplotu se přepne na LPG. V případě, že je motor zahřátý dost tak se přepíná téměř okamžitě. Zatím jeden s problémů, kde přepínání není úplně v pohodě je systém START/STOP. Pořád mi to přepíná na benzín jakmile zastavím na křižovatce...systém by měl umět nechat auto přepnuté na plyn(jdu s tím na další nastavení, tak uvidíme..dám vědět). Jinak motor mám ještě nastaven tak, že v případě překročení 3000 otáček je poměr vstřiků 90% plyn a 10% benzín. Tak aby to nebyl záhul pro motor. Stav nádrží plynu a benzínu je taková kapitolka sama o sobě
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No a co se týče spotřeby tak to zatím bylo asi takto:
Trasa - Brno - Košice a zpět (cca 8,6l LPG /100km)
Trasa - Brno - Canazei(IT) a zpět (cca 9,5l LPG /100km) - měj jsem i střešní box a docela jsem to hnal
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
vícekrát trasa Brno - Karviná - zpět (cca 8,5l LPG /100km)
spotřeba město je cca 9l LPG /100km.
No uvidíme, jak to bude v létě....
No a na závěr...zatím jsem naprosto spokojen a tankovat v průměru za 18Kč/1 litr je super.
![Pivo :PP:](./images/smilies/smiley15.gif)
Rozhodně se LPG posunulo už do jiných kategorií než to bylo před lety...Škoda 120 a její skákání při přepínání na plyn bylo fakt komické
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Snad vám můj příspěvek pomůže při rozhodování
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pokud máte někdo další dotazy, tak klidně piště. Pokud budu vědět, tak rád zodpovím.
Takže všem přeji mnoho šťastných kilometrů...