Stránka 1 z 2

Matiz - špatný motor ?

Napsal: stř dub 11, 2007 13:56
od Kateřina Mádrová
Mám takový problém: Vlastním 3,5 roku starého Matýzka, pravidelně servisovaného - naposledy v červenci 2006, mám najeto 50000 tis. km
a podle servisu mi odešel motor! je to vůbec možné? Kontrolka nesvítila žádná, akorát jednoho rána při nastartování a zařazení rychlosti to zahrkalo a už jsem do raději odtáhla do servisu. Tak už tam je třetí týden a pořád nic. nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky Katka

Re: Matiz - špatný motor ?

Napsal: stř dub 11, 2007 14:07
od jakub
Kateřina Mádrová píše:Mám takový problém: Vlastním 3,5 roku starého Matýzka, pravidelně servisovaného - naposledy v červenci 2006, mám najeto 50000 tis. km
a podle servisu mi odešel motor! je to vůbec možné? Kontrolka nesvítila žádná, akorát jednoho rána při nastartování a zařazení rychlosti to zahrkalo a už jsem do raději odtáhla do servisu. Tak už tam je třetí týden a pořád nic. nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky Katka
:shock: katko, zkus bliz popsat, co ti rekli v servisu - ja jsem sice laik, ale "motor" je fakt siroky pojem - pridreny (kde?), ruplo neco?, co konkretne odeslo?

jestli byl pravidelne (a v autorizovanem servisu - coz je kvuli formalitam sporu lepsi) servisovany, tak tohle ROZHODNE normalni NENI

teoreticky se ma pravidelne kontrolovat olej a voda ... ale kdo to dnes dela (generace 30+ at neodpovida ;)) ... na vodu te upozorni kontrolka teploty motoru - kazdopadne to by nebylo ihned po nastartovani, ale tak po nejake dobe jizdy ...

olej je horsi, ale to by muselo nekudy tect, v garazi a pod autem by byl obcas aspon flicek ...

Napsal: stř dub 11, 2007 14:33
od Tomáš
Hele Jakube , 30+ , nebo 30- , na olej se občas podívá snad každý , voda se taky hodí , ikdyž obecně moc nemizí , spíš v létě , ale není to jako u škodovek ...... z 80 let. :lol:
to Katka :
Pokud to byla náhlá změna při nastartování , typuju rozvodový řemen , ale proč , to mě je taky záhadou ...... zkus to líp popsat co se stalo .

Napsal: stř dub 11, 2007 17:02
od Jenda
Jakube ono to s tím olejem muže být i trochu jinak.
Moje nedávná zkušenost s autem mé známé:
Matiz r.v.2000, 0,8l, podle faktury a vysačky u motoru olej 10W40 měněný v servisu i s filtrem oleje v srpnu 2006, v únoru po cca 4 tkm jsem se úplně náhodou koukl na rysku oleje a byla suchá, do optima na rysce chybělo 1,8 litru !!.
To znamená, že v motoru byl sotva litr oleje. V garáži na podlaze ani flíček.
Pro jistotu jsem brzy vyměnil celou náplň oleje i s filtrem a takový kentus, co z toho tekl jsem tedy ještě neviděl. Po dvou měsícícha stejném stylu jízdy je olej pořád na stejné hladině.
Auto prošlo v září legálně na emisích, takže moje vysvětlení:
1) auto jezdí krátké tratě, olej se prostě ztrácel
2) servis olej nevyměnil, v horším případě jen vypustil a jezdilo se jen s tím, co zůstalo ve filtru a na dně vany
Jinak to, že by se měl někdy kontrolovat olej v motoru byla pro majitelku auta nová informace, plně důvěřovala servisu :D

Napsal: stř dub 11, 2007 18:58
od jakub
Tomáš píše:Hele Jakube , 30+ , nebo 30- , na olej se občas podívá snad každý , voda se taky hodí , ikdyž obecně moc nemizí , spíš v létě , ale není to jako u škodovek ...... z 80 let. :lol:
to Katka :
Pokud to byla náhlá změna při nastartování , typuju rozvodový řemen , ale proč , to mě je taky záhadou ...... zkus to líp popsat co se stalo .
holky na olej fakt nekoukaj a kolik lidi na nej koukne jenom jednou za pulroku ... starsi generace jsou bud svedomitejsi nebo aspon trosku kutilove zvykli z jinych aut, o ktera se museli starat trosku vic nez jednou za 15tisic garancka ...

Napsal: stř dub 11, 2007 19:00
od jakub
Jenda píše: 1) auto jezdí krátké tratě, olej se prostě ztrácel
2) servis olej nevyměnil, v horším případě jen vypustil a jezdilo se jen s tím, co zůstalo ve filtru a na dně vany
Jinak to, že by se měl někdy kontrolovat olej v motoru byla pro majitelku auta nová informace, plně důvěřovala servisu :D
to by se musel nekudy ztracet a jak sam pises, tak nyni ok, cili b) je spravne ...

jinak teoreticky by to tak melo byt - od garancky ke garnacce a do auta lejes jen ostrikovace a benzin ...

kazdopadne dnes vecer az auto vychladne to pujdu radsi taky checknout ;)

Napsal: stř dub 11, 2007 20:16
od Ivoš
No to jste mě docela dostali....taky půjdu mrknout, jak na tom je olej ;)

Napsal: stř dub 11, 2007 20:57
od mipo
Olej som ešte na Kalose asi ani nepozeral, ale na škodovke skoro každý víkend:-D

Re: Matiz - špatný motor ?

Napsal: stř dub 11, 2007 21:27
od Docent
jakub píše:... na vodu te upozorni kontrolka teploty motoru
Asi mi něco uniklo, kde má Matiz kontrolku teploty motoru?

BTW že se v řadě servisů nemění při výměně oleje filtry, je dost profláklá věc, mechanikovi přece musí zbýt na vlastní auto, nebo na auto kámoše, nebo přinejhorším na prodej za polovinu ceny...

Podobné je to s doléváním kapalin - ostřikovače, brzdovka... Litřík sem, litřík tam, cena za litr je podobná nejdražší whisky, a zvláště u firemních aut, tam se lze pěkně nažvejknout...

Re: Matiz - špatný motor ?

Napsal: čtv dub 12, 2007 11:02
od jakub
Docent píše:
jakub píše:... na vodu te upozorni kontrolka teploty motoru
Asi mi něco uniklo, kde má Matiz kontrolku teploty motoru?

BTW že se v řadě servisů nemění při výměně oleje filtry, je dost profláklá věc, mechanikovi přece musí zbýt na vlastní auto, nebo na auto kámoše, nebo přinejhorším na prodej za polovinu ceny...
tak nevim, jestli jsem to nerekl blbe - ale proste rucicka, ktera ukazuje teplotu motoru - jestli je to olej nebo voda, neresim ... aspon ja tedy ziju v domeni, ze kdyz bych vyvaril vsechnu vodu tak se mi motor prehreje a ja ho pridru ...

Napsal: čtv dub 12, 2007 14:31
od V.Brousek
Pro jakuba:
až na to přijdeš, tak je již ale pozdě, protože následně odchází vlivem přehřátí těsnění pod hlavou, pístní kroužky. Ono se to neprojeví sice ihned, ale za nějaký čas.

Já sice také nezvedám kapotu před každou jízdou, ale když přicházím k autu, mrknu pod motor, jestli tam není třeba nějaká loužička. Nemusí být ode mne, ale pokud něco nápadného vidím, nejsem líný tu kapotu zvednout a zkontrolovat olej, vodu.

Napsal: čtv dub 12, 2007 17:55
od jakub
V.Brousek píše:Pro jakuba:
až na to přijdeš, tak je již ale pozdě, protože následně odchází vlivem přehřátí těsnění pod hlavou, pístní kroužky. Ono se to neprojeví sice ihned, ale za nějaký čas.

Já sice také nezvedám kapotu před každou jízdou, ale když přicházím k autu, mrknu pod motor, jestli tam není třeba nějaká loužička. Nemusí být ode mne, ale pokud něco nápadného vidím, nejsem líný tu kapotu zvednout a zkontrolovat olej, vodu.
jak rikam, verim, ze ty a proste starsi generace (bez urazky) to kontrolujete, jednak je to svedomitost, jednak je to vetsi duslednost, etc

proste lidi, co maj auto jako dopravni prostredek a vcelku pasivni vztah k nemu, tak na to prdej - jako kdybych v garazi (nebo na miste, kde stojim, nasel flicek, tak jdu kouknout, jestli nekde neni mastny flek a neco netece, chechknu hladinu) ,ale jinak tak jednou za par mesicu ...

Napsal: pát dub 13, 2007 10:36
od V.Brousek
Jakube není proč se urážet, každého to jednou čeká ( to stáří) a nakonec jsou to tvé peníze za zbytečné opravy.

Napsal: pát dub 13, 2007 15:40
od jakub
V.Brousek píše:Jakube není proč se urážet, každého to jednou čeká ( to stáří) a nakonec jsou to tvé peníze za zbytečné opravy.
jojo, v pohode, se vsim souhlas ... ja proste jenom konstatuji ze ta svedomitost mi prijde, ze prijde s vekem ...

Napsal: pát dub 13, 2007 16:46
od talat
a trosku aj genmi.ked je nekdo lempl može mat aj 100