Odhlucnenie motora

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Odhlucnenie motora

Příspěvek od Rado77 »

Ahojte,

mam pocit ze tato tema tu este nebola.....

Mate niekto skusenost, ako odhlucnit motor? Moj Matko je 99 a samotny hluk motora po tych rokoch je samozrejme podstatne vyssi, ako ked bol Matko novy (myslim teraz hluk vnutri v aute). Z vnutornej strany je na motore nacvaknute cierne plato (nieco nehorlave zrejme, pripomina to filc).

Moja otazka je, ci ste uz niekto odhlucnovali svoje vozitko, a ak ano, ci ste nieco lepili z vnutornej strany motora (na ten povodny filc), alebo ste nieco dali radsej od vodica pod riadiaci panel...?

Dakujem

Rado77
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Jestli nemáš motor a výfuk, K.O., tak jsi asi rapl :lol: Vždyť to skoro není vůbec slyšet :shock: Zapni si rádio a dej pokoj :lol: :lol: :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ospravedlnujem sa za moju otazku
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Nemáš se za co omlouvat, omlouvat by se měli jiní. Zatím nevím o nikom, kdo by se pokoušel odhlučnit už tak tichý motor. Ani v Polsku, kde některé typy u nich vyráběné, nemají v kapotě ani to, co máme my.
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Nevím, jak to přesně vypadá u Matiza...ale obecně myslím, že největší účinek má polepení příčky mezi motorem a kabinou nějakým vhodným materiálem...je jedno z které strany...asi nejlepší poměr cena/výkon má Tecsound s hliníkovou fólií...též známý jako Tappajomat...

...také vím, že někteří Feldaři to dělají tak, že sundají filc z kapoty, do prolisů nalepí ten Tecsound a přes to vrátí ten filc...

...jinak mě zaujalo to, že máš auto hlučnější než dřív...to mi připadá docela neobvyklé...já mám auto naopak tišší než bylo dřív...ale to je tím, že jsem seřídil ventily a dal kvalitní olej...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Stanleyk
Příspěvky: 252
Registrován: úte led 02, 2007 18:32
Bydliště: Huddersfield
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanleyk »

Toto neznie zle, tiez by som privital nejake stisenie... po audi mi esperko pripada trochu hlucne.. nieco z domacej dielne by sa pouzit nedalo ? nenapada vas nieco ?
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Co se týče hlučnosti motoru je docela velký rozdíl mezi Matizem I a II. Já jsem koupil odhlučňovací materiál na http://www.mikra.cz/ a nalepil na kapotu. Hlučnost se maličko snížila, ale pouze směrem do okolí auta, do vnitřku beze změny. Hlavně se polepením odstranil plechový zvuk hapny při zavírání, ale to je jaksi k ničemu. Odhlučnění interiéru by bylo asi dost náročný, za motorem není moc místa a tak jsem se o to ani nepokoušel.
Už bez Matesa
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ved to je to...Matko ma zo strany motora strasne malo miesta, kam by sa nieco dalo napchat, takze jedine to vyzera na vystlanie prepazky z vnutornej strany z "kokpitu". Tam je ale zase system vetrania, ktory zabera pomerne dost miesta....mozno sa bude dat nieco napchat za neho...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
keszi
Příspěvky: 205
Registrován: úte led 03, 2006 08:50
Bydliště: Moldava nad Bodvou,okr.Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od keszi »

Podľa mna to ani netreba odhlučniť , ved motor je celkom tichý, je to v pohode. Mal som aj trabanta a wartburga, to bo humbug to vám poviem.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Myslím si, že odhlučňovat motorový prostor nemá smysl. Spíše bych uvítal návod odhlučnění podběhů, střechy a pod. , protože při rychlostech nad 100 km je hlučnost ve voze dost značná. Ale je to dáno koncepcí samotného vozu a samozřejmě i cenou.
Naposledy upravil(a) V.Brousek dne sob dub 07, 2007 15:58, celkem upraveno 2 x.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

No nieje to take zle, ale pametam si, aky bol Matko tichy, ked som ho kupil ako novy v roku 2000... clovek ked jazdi kazdy den, tak casto ani nespozoruje nejake rozdiely....ale odstupom casu ten rozdiel tam je. Pametam sa na to presne, lebo som kupil Matiza hned po Zigulaku a kochal som sa tym tichom....ktore uz ale dnes vobec nieje. Nepomozu uz veci ako vymena oleja (teda pomoze to do istej miery), ale uz to nieje ono....to je ako ked sadnem ku kamosom do novsich aut (drahsich ci lacnejsich) a motor skoro nieje pocut, skor zvuky od kolies, co je ale normalka.....no nic, kuknem a uvidim, co sa tam da napchat zvnutra
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Odhlučnění

Příspěvek od Vazoun »

Chlapi , ten odhlučnovací a tepelně izolační materiál co má na mysli kolega
" Zabijec " se prodává v metráži a 1 m2 stojí 482,.Kč. Prodává se také jako
deska 1x1m o síle 15mm z jedné strany nalepena hliníková folie a druhá má
lepidlo pod papírovou folií. Používá se to různě : Obrázek Obrázek Obrázek
Ten materiál je dosti tlustý a tam kde je málo prostoru se těžko nalepuje.
Ale dobře odhlučnuje izolačně i tepelně. Toliko můj poznatek,používalo se
to v Multicar servisu kde jsem pracovával.Zdravím všechny " Vazoun "
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

V.Brousek píše:Myslím si, že odhlučňovat motorový prostor nemá smysl. Spíše bych uvítal návod odhlučnění podběhů, střechy a pod. , protože při rychlostech na 100 km je hlučnost ve voze dost značná. Ale je to dáno koncepcí samotného vozu a samozřejmě i cenou.
Ja som sa tymto tiez uz zaoberal. Podbehy som natrel gumoasfaltom ..asi tri vrstvy..no ale hluk to nejak pocutelne neznizilo...pomohlo to proti odrazajucim kamienkom hlavne...neni ich tak pocut vkabine.
A strechu som tiez natieral gumoasfaltom a na to som nalepil taku 3mm tenku penu. Je to tiez o nieco lepsie ako pred tym, ale nesplnilo to moje ocakavania.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Rado, díky za tvé poznatky. Uvažoval jsem také o natření podběhů, na tu střechu bych si netroufnul.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

U tchánovy felicie hodně pomohly na hlučnost od kol plastové podběhy do blatníků, které se na Matize taky prodávájí. Má je vzadu někdo?
Už bez Matesa
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“