Stránka 1 z 2

EGR ventil

Napsal: pát bře 30, 2007 14:50
od Martin2705
Všiml jsem si, že mnoho z vás mělo problém s cukáním motoru, a řešením bylo zaslepit a vyřadit z funkce EGR ventil

https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1270

Je třeba ho zaslepovat, nebo stačí vypojit hadičku a šmytec? nemůže se pouhým vypojením hadičky něco pohnojit? A má to stejný efekt jako záslepka?

Napsal: pát bře 30, 2007 18:52
od mrk
sem-tam jazdim s vypojenou hadickou, ziaden problem zatial

Napsal: pát bře 30, 2007 18:59
od conpet
Cukání motoru ti egr ventil neodstraní úplně, ale jen z části. Je to především o zapalovací soustavě a kvalitním benzínu. Jelikož jsem nikdy nikde nezjistil jak se oddělává ta vstřikovací lišta, abych něco někde nepodělal - je pod ní jeden šroub ventilu, tak jsem ten ventil od sání jen odpojil a oba otvory zaslepil tak, jak vidíš na fotce.

Obrázek

Napsal: pát bře 30, 2007 19:14
od sopco
Hmm, tak ja som doteraz ani len netusil, ze by som mohol mat v aute najaky EGR ventil. Tak som sa bol na to pozriet a naozaj ho tam nemam a vyzera to tak, ze tam ani nikdy nebol, popripade tam uz nieje veeeelmi dlho. Teda aspon myslim ze by mal byt tam kde ukazuje sipka. Obrázek

Napsal: pát bře 30, 2007 19:24
od Topol
Pěkný den :D Opět končí jeden krásný den :P
Už se tady EGR řešil mockrát chce se to podívat na starší příspěvky.Ono nestačí jen odpojit ale měla by se znovu zkalibrovat řídící jednotka.

http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Ať nám jezdí a nezlobí :P

Napsal: pát bře 30, 2007 20:05
od Martin2705
Starší příspěvky sem četl všechny, ale stále mi není jasný, jestli je nutno zaslepit, nbo stačí jen odpojit a nechat volně bejt. Po projetí sem zjistil, e cukání je lepší tak o 50 procent

Napsal: pát bře 30, 2007 20:08
od ppp
Ja tiez v espere 96r.v. 16V egr nemam a myslim ze uz od vyroby. A nechyba mi :).

Napsal: pát bře 30, 2007 22:55
od Slavek
ja mam hadicku odpojenou uz asi pul roku a bez zadnych problemu

Re: EGR ventil

Napsal: sob črc 09, 2011 15:51
od massic
Tak jsem ventil vymontoval a všiml si že i když je v klidové poloze tak je vidět mezera- prostě ten "kuželek" netěsní.
Je to normální? Nebo je to jeho porucha?

páč si říkám zaslepení hezká věc, ale když to dříve fungovalo s pracujícím ventilem v pohodě, tak když ten ventil bude zas uplně v pořádku, tak by to mělo být ok i bez zaslepení.

Rozcházejí se názory na tu spotřebu totiž. Někdo říká že se zvedne, někdo zas že tím že se "přidá výkon čistotou směsi" není potřeba tolik šlapat na plyn a spotřebu to tím pádem neovlivní.

dík za případnou inspiraci k hledání informací.

Re: EGR ventil

Napsal: sob črc 09, 2011 17:26
od conpet
Spotreba se asi nezmění, ale omezí se pocukávání.

Re: EGR ventil

Napsal: sob črc 09, 2011 17:46
od massic
A jak je to s tou propustností v pohotovostním stavu bys věděl? :-)
to mě zajímá hlavně. jestli je teda ten muj ventil jetej nebo ne.

Re: EGR ventil

Napsal: sob črc 09, 2011 20:15
od conpet
Propustnost ?? :lol: na 99 procent ti nedovírá :lol: U mýho espera jsem ho jen odpojil a obě hadičky jen zaslepil.

Re: EGR ventil

Napsal: pon črc 11, 2011 20:52
od massic
aha, aha, to bych věril :)

hele a které dvě hadičky jsi zaslepoval? vždyť tam vede jen jedna co ten ventil otvírá...taková tenká.

A má vliv její zaslepování? dal jsem jen ten "plech bez díry" a hadičku jsem nechal zapojenou. řekl bych ovšem že žádná změna jízdních vlastností nenastala.

Re: EGR ventil

Napsal: pon črc 11, 2011 22:09
od ppp
Na espere egr nemam ale na nubire je egr tvoreny relativne uzkou asi 20cm rurkou a ta je podla mna kompletne zalepena bordelom, takze som ani egr zaslepovat nemusel. Teoreticky by egr mal znizovat mierne spotrebu (ale len pri istych jazdnych rezimoch) a vylepsovat emisie, ale len tie, ktore sa meraju pri schvalovani auta do prevadzky v danej krajine a nie tie co meraju kazde dva roky, takze o emisky sa bat netreba.

Re: EGR ventil

Napsal: pon črc 11, 2011 23:22
od conpet
Kousek za egr jsem šmiknul hadičku a oba konce zaslepil :lol: