Stránka 1 z 6

Úprava svetiel

Napsal: stř úno 14, 2007 15:28
od seky
Po prečítaní návodu z PL stránky http://www.darekwie.user.icpnet.pl/zdj/ ... index.html som sa rozhodol aj ja pre túto úpravu.Výsledok je fakt výborný.Svetla svietia oveľa lepšie ,ako predtým.Nie je to nič zložité,práca maximálne na 30min.Náklady na úpravu asi 150,-Sk.

Napsal: stř úno 14, 2007 15:33
od GHOST
A nemohol by si to nejako zhrnut po slovensky? ta polstina mi nejede

Napsal: stř úno 14, 2007 16:07
od seky
Takže asi takto to je:
-svetla sú spínané iba cez jedno hlavné relé a dlžka vodičov spôsobuje straty napätia na vedení.Tým,že tam vložíme relé:1x pre stretávacie a 1x pre dialkové
Obrázek

, docielime zvýšenie napätia na žiarovkách asi o +1V.Žiarovky svietia jasnejšie.
Ďalšia výhoda je v tom ,že je obvod chránený proti prehoreniu káblov pri väčšej záťaži.Sú k tomu potrebné 2x relé 12V/30A a 8 autokonektorových zdierok a kábliky.

Napsal: stř úno 14, 2007 16:44
od Kessler
Jenže to zvýšené napětí se podepíše na životnosti žárovky...takže budeš častěji měnit...

Napsal: stř úno 14, 2007 17:11
od seky
To napätie nebude asi až tak škodiť,lebo pri pôvodnej inštalácií je napätie na žiarovke 10,47V a pri zmene je napätie rovné napätiu zo sústavy.

Napsal: stř úno 14, 2007 18:02
od dedo.miki
Ja to robím tiež takto ,ale dávam potom 100W žiarovky.Tie bez toho relátka a nových káblov sa nedajú používať,lebo zhoria orginálne drôty.
A svietivosť je vyššia.

Napsal: stř úno 14, 2007 18:24
od ppp
Presne takto to ma aj espero. Ale zaby to prinieslo az 1V nemozem posudit. Bez beziaceho motora som mal na ziarovkach s povodnym zapojenim priblizne 1V po prerabke (1 rele a poistka pre kazdu ziarovku) mam ubytok len 0.5V oproti 12V na akumulatore. Ale je mozne ze nubira ma kabelaz este poddimenzovanejsiu. Pouzil som 2.5mm kable. Este by som chcel poriesit regulator napatia, pretoze ten ohriatim od motora ureguluje v sieti o pol volta menej, lenze to si najprv musim nieco zbastlit a otestovat na skodovke :).

Napsal: stř úno 14, 2007 19:36
od Richard
No to asi bude důvod, proč jsem odložil 90/100W H4. Svítily nic moc. Asi až bude lepší počasí pouvažuju o podobné úpravě, možná by stalo za to natáhnout ke světlům pořádné "dráty" od relátek, nebo relátka dát ke světlům spolu s pořádným přívodem a i ukostřením 8)

Napsal: pát úno 16, 2007 10:13
od kitt2002
Uz se nekomu z vas podarilo rozebrat predni svetla? Ja sem se o to pokousel, ale sou lepeny a jeste zality nakym silikonem. Potreboval bych je zatim vycistit a pak potahnu k nim novou elektriku. Nameril sem na nich 11V, coz bych 1 V jeste uvital. O praskani zarovek bych nemel strach. Mel sem tam asi 3 roky furt samy a nic, ted sem tam dal tungsramy +60, tak to zacalo o poznani svitit lepe, ale porad ty dalkove svetla sou hrozny, prijdu po prepnuti na ne prijdu o jas, a tvori se prede mnou stin o jedoucich vozidel za mnou. Takze bych do nic potreboval dostat vic stavy.
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?

Napsal: pát úno 16, 2007 18:46
od Richard
Kitte, někde na foru jsem viděl úpravu světel Nubi I na černou místo sříbrné (myslím ty plasty okol paraboly a blinkry). Možná to bylo i na polským foru, fakt nevím, ale nějak se to rozebrat muselo? No a ty dálkáče jsou fakt na h*o*v*n*o :lol: :lol: To Felda svítí líp :evil: :evil:

Napsal: pát úno 16, 2007 18:51
od Petr S.
kitt2002 píše:Uz se nekomu z vas podarilo rozebrat predni svetla? Ja sem se o to pokousel, ale sou lepeny a jeste zality nakym silikonem. Potreboval bych je zatim vycistit a pak potahnu k nim novou elektriku. Nameril sem na nich 11V, coz bych 1 V jeste uvital. O praskani zarovek bych nemel strach. Mel sem tam asi 3 roky furt samy a nic, ted sem tam dal tungsramy +60, tak to zacalo o poznani svitit lepe, ale porad ty dalkove svetla sou hrozny, prijdu po prepnuti na ne prijdu o jas, a tvori se prede mnou stin o jedoucich vozidel za mnou. Takze bych do nic potreboval dostat vic stavy.
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?
Přední lampy musíš nejdříve odkrytovat od těch jistících plíšků a pak vzí fén a ty skla zahřát. To lepidlo povolí a pak jde dolu sklo.Pozor!!!dělat opatrně a trpělivě!!! Jinak ti to sklo praskne.

Napsal: pát úno 16, 2007 21:03
od Richard
Přemýšlel jsem i o záměně vnitřku světel např. za vnitřek z Fobie, aby tam byly 2 H7, a aby svítily potkávačky a dálkovky společně, to by bylo super :!:
Někde jsem četl, že se místo natáčení světel např. v pravé zatáčce rozsvěcuje pravá mlhovka, to je taky slušná vychytávka a šla by snadno realizovat :!:

Napsal: sob úno 17, 2007 12:27
od Kanonýr
Vážení Daewoomaniaci, tak jsem dnes aplikoval výše zmíněnou úpravu. Moje dojmy:

Originál kabeláž je značně poddimenzovaná, ty dráty ke světlům mají snad jen 1mm2, při proudu okolo 10A to je docela nářez.

Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).

Úbytek napětí mezi EF34 a vývody žárovek je asi 0,1V oproti 1,1V před úpravou.

Kabely k žárovkám bych neměnil, asi by pak dlouho nevydržely, protože by na žárovkách bylo přes 14V.

Celá montáž ve skříňce u motoru je dost natěsno, asi časem ta relé namontuju zvenčí na bok té skřínky, směrem k akumulátoru.

Tož asi tak...

Napsal: sob úno 17, 2007 18:55
od dedo.miki
Len pozor pri výmene vnútra paraboly na inší úchyt žiarovky (H7) treba brať do úvahy aj ohniskovú vzdialenosť jednotlivých typov.

Napsal: sob úno 17, 2007 20:03
od Kanonýr
Tak jsem to právě teď otestoval a je to bomba. Tuhle úpravu každému majiteli Nubiry doporučuju. Svítí to o třídu líp. -i