Stránka 1 z 2

úpravy motora

Napsal: úte lis 21, 2006 07:16
od Leit
Na kalose 1,2l som skúšal amatérsky vyrobené mini turbo a ladený výfuk. V oboch prípadoch sa zlepšil tah motora, ale spotreba išla hore o 50%. Tak som to rýchlo demontoval. Vie mi to niekt visvetliť ?

Napsal: úte lis 21, 2006 08:13
od GHOST
Popíš trocha to "miniturbo"

Napsal: úte lis 21, 2006 08:16
od mipo
Tipujem, že má na mysli "power booster, či ak sa to volalo. Táká vrtulka do sania, ktorá nerobí nič iné iba brzdí vzduch a nepomáha ničomu.

Napsal: úte lis 21, 2006 08:21
od GHOST
Tak niet divu, že to tlačí viac paliva 8) šak RJ musí ten deficit vzduchu niečím dorovnať

výkon

Napsal: úte lis 21, 2006 11:52
od Serpico
....to všechno už bylo, různé vložky mezi dříve karburátor a sací potrubí s výsledkem negativním... možná určitý vliv může mít sání uzpůsobené tak, aby nabíralo tlak vzduchu vznikající při jízdě - vliv nad 90-100 km ale jenom v několika % za cenu, že rozhodíš celkové ladění přívodu vzduchu z výroby - zůstávám pouze u mokrýho filtru - tzv. sportovní a to ještě s původním umístěním do sacího boxu ( prostě tady bylo něco spočítané z výroby ) - tedy ne kónus .... nicméně nikomu nenutím svůj názor....pokud vůz nemůžeš odbrzdit na válcích a nepoužiješ jiný sací potrubí...jiné vačky ostřejší...jiné výfukové svody - laděný výfuk atd....nepřeprogramuješ ŘJ... a to všechno s odborným přístupem znalostmi musí být sladěné....výsledky si přičti jako ztrátu času... nicméně víc o tom ví Ivan, ale ten už nemá nexii, vytvořil něco jako nexi-calibra s patřičnou spotřebou...prostě platí něco za něco

mějte se fajn

Napsal: úte lis 21, 2006 12:45
od Kessler
I když to tak nevypadá, tak správně propočítat tvar a délku výfuku není taková sranda...motor se musí dobře "vyplachovat"...amatérským nebo univerzálním výfukem se rozhodí proudění výfukových plynů a pak se stává, že zplodiny ve výfuku se vracejí v nesprávný čas (zrovna ve chvíli kdy je otevřený ventil), brzdí se vypouštění zplodin z válce a zhoršuje se účinnost motoru...dokonce se správně zkonstruovaným výfukem má auto větší výkon než když je místo výfuku jenom čistá trubka...

...pokud někdo chce přidávat výkon výfukem, tak jediná možnost je postavit ten výfuk na míru od svodů až nakonec...jinak to nemá smysl...

...to samé je sání...má přesně propočítanou délku a tvar a neuváženými změnami se narušuje plnění motoru vzduchem a opět se zhoršuje účinnost...

...co se týče jakéhokoli přeplňování, tak na to ten motor není stavěný...podle mě má příliš vysoký kompresní poměr...

...pokud chce někdo upravovat motor, tak by si měl uvědomit, že vždycky je něco za něco...každý nárůst výkonu něco stojí, v lepším případě pouze peníze...

Napsal: čtv lis 23, 2006 10:25
od Leit
...mňa zaujíma z akých príčin RJ dá príkaz na večšie množstvo paliva v prípade ladeného výfuku
... vprípade miniturba, čo je elektrický ventilátor, tomu už vobec nerozumiem, keď je dostatočné množstvo vzuchu, resp. prebytok ide obtokom preč.

Napsal: čtv lis 23, 2006 10:54
od Richard
Osobně si myslím, že elektricý ventilátor není schopen dodat dostatek vzduchu motoru ani na volnoběh, natož v otáčkách! Je jen brzdou proudění vzduchu v sání a zvyšuje odpor. V případě turba se využívá k přeplňování enegie z výfukových plynů v řádu 10 a více kilovatů, tak co může nějaký mini turbo s motorkem od stěračů dodat motoru navíc :?: :?: :?: Ta spotřeba se může zvednout kvůli většímu odporu v sání ( stejně jako když máte zasviněnej filtr vzduchu). Doufám, že machři na motory můj názor potvrdí :D

Napsal: čtv lis 23, 2006 11:29
od blaho
To KESSLER - pravda pravda. Niekde som čítal aj o tom, ako niekto vymenil filter- športový, sviečky, dal elektróny s nizkoprofiláčma + vymenil výfuk za športový a po tých všetkých úpravách merali výkon. Tak pred tými úpravami mala tá sériovka tuším o 4kW viac. Samozrejme, že si chalan myslel, že výkon bude väčší a preto to merali pred aj po. No takže tak.
:P :P :P

To LEIT - tak "miniturbo" :?: Hmmmmm. Dobrý názov. To bolo napísané na krabičke? :P

výkon

Napsal: čtv lis 23, 2006 12:32
od Serpico
...to kesler a blaho souhlas...jsou firmy, které se s tím zabývají na profesionální úrovni a ti počítají a upravují sání - upravují písty - snižují jejich váhu - upravují hlavu - leští kanály atd. - výfukové svody u motoru - ladí výfukové potrubí - řídící jednotku čipují atd. Je ale velká otázka životnosti motoru po úpravách - opravdu ostré soutěžní modely vydrží třeba jenom dva závody - a jsem jenom u stovek kilometrů...
Nakonec výsledky jsou a počítají se na desetitisíce v EU...
Je otázka co má smysl pro běžného řidiče...


Mějte se fajn a ať vám to jezdí bez problémů

Napsal: čtv lis 23, 2006 14:11
od Ondras
Leite, Leite, jak už tady bylo psáno, vyrobil jsi špunt do sání, proto se ti zvedla spotřeba. Buď rád, že ti motor ten větrníček nevcucnul. Zlepšení tahu motoru je placebo efekt. Nebo jsi to snad změřil?

Co přesně si představuješ pod pojmem laděný výfuk? Typuju to na nějakou hezky znějící koncovku.

Zjednodušeně řečeno - na úpravy motoru takhle ne. Možné cesty naznačili předřečníci.

Napsal: čtv lis 23, 2006 17:24
od peter NR
Richard píše:Osobně si myslím, že elektricý ventilátor není schopen dodat dostatek vzduchu motoru ani na volnoběh, natož v otáčkách!
...asi tak... autor prispevku ma zrejme dost skreslenu predstavu o sile prudenia v sacom potrubi... ako napisal tusim Ondras - moze byt rad, ze mu tu "srandu" nevcuclo... :lol:

Napsal: čtv lis 23, 2006 18:37
od Kessler
Pokud vím, tak opravdové turbo točí běžně kolem 200.000 otáček za minutu...jakýkoli elektřinou poháněný cokoli nemá šanci... :)

Napsal: čtv lis 23, 2006 19:00
od Richard
Kessler píše:Pokud vím, tak opravdové turbo točí běžně kolem 200.000 otáček za minutu...jakýkoli elektřinou poháněný cokoli nemá šanci... :)
Točí - netočí, záleží na geometrii lopatek jak kompresoru tak turbíny ve výfuku. Na přeplnění motoru stačí i míň otáček s větším sklonem lopatek a naopak. Ale myslím, že pořád platí že mechnická práce motoru je 1/3 energie co je v palivu. Druhá třetina se mění v teplo (a odchladí se- voda, olej) a třetí třetina odejde výfukem :!: Pokud tedy má motor výkon 100Kw na brzdě tak i s podobným výkonem může počítat turbo samo tam budou i mechnický ztráty atd. Z toho je vidět s jakými výkony se motor přeplňuje a to elektromotůrek od topení není schopen nikdy dodat. :roll:

Napsal: sob lis 25, 2006 06:36
od Leit
Všetci špekulujete nad tým, čo som spravil a čo nie. Ale na moju otázku nikto neodpovedal.
K miniturbu:
Nechcel som ním zdvihnúť výkon o 50%, ale iba kompenzovať straty v sacom trakte a zabezpečiť dostatok vzduchu pri zmenách otáčok pri jazde v meste. Jeho prietočné prierezy sú omnoho večšie, ako originálny otvor vo vzduchovej komore.
K výfuku:
Keď píšem o ladenom výfuku, tak píšem o ladenom výfuku navrhnutom podľa určitých zásad a nie o nejakej výfukovej koncovke.
Potreboval by som poradiť, resp. urobiť rozbor činnosti riadiacej jednotky pri roznych podmienkach v sacom a výfukovom potrubí motora.