Stránka 1 z 4

problem s radenim rychlosti

Napsal: čtv lis 16, 2006 09:42
od pebach
Zdravim vsetkych Matizkarov, pred dvomi tyzdnami som absolvoval s mojim Matizkom servisnu prehladku pri 60 tis. km. V servise mi urobili klasicku proceduru, ktora by sa mala urobit. Okrem toho som hlasil aj problem s radenim rychlosti. Neviem, ci je to normalne, ale pri radeni rychlosti mi to cvaka. Nie je to uplne bezhlucne, ako pri inych automobiloch. Najhorsi problem je ale pri podradovani na dvojku. To je ako ked narazi kosa na kamen. V servise mi povedali, ze dostelovali spojku a ze by to malo byt v poriadku. No mne sa zda, ze je to este horsie.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.

Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.

Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.

Prosim, poradte mi, co robit.

Napsal: čtv lis 16, 2006 21:07
od V.Brousek
Pokud ti dělali výměnu převodového oleje, mohla by to být z jedna možností zhoršení řazení. Další možnost proč to špatně řadí, že jsou vytahaná řadící lanka ( při hrubém zacházení s řadící pákou ). O tomto problému tu existuje spousta rad a návrhů, stačí pročíst předešlá témata. Všeobecně je ale řazení na Matízech špatné, zejména řazení s trojky na dvojku.

Re: problem s radenim rychlosti

Napsal: pát lis 17, 2006 01:35
od PAMA
pebach píše:Zdravim vsetkych Matizkarov, pred dvomi tyzdnami som absolvoval s mojim Matizkom servisnu prehladku pri 60 tis. km. V servise mi urobili klasicku proceduru, ktora by sa mala urobit. Okrem toho som hlasil aj problem s radenim rychlosti. Neviem, ci je to normalne, ale pri radeni rychlosti mi to cvaka. Nie je to uplne bezhlucne, ako pri inych automobiloch. Najhorsi problem je ale pri podradovani na dvojku. To je ako ked narazi kosa na kamen. V servise mi povedali, ze dostelovali spojku a ze by to malo byt v poriadku. No mne sa zda, ze je to este horsie.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.

Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.

Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.

Prosim, poradte mi, co robit.


No a zimne pneu su hlucnejsie a maju lepsiu prilnavost.Tak preco nie.Zalezi ake mas pneu.
Npr. ja som prezul auto na zimu a ide mi lachsie riadenie a to mam posilovac.Ale hlucnost isla hore.

Napsal: ned lis 19, 2006 23:18
od shaman
Razeni mi zlobilo taky, zkus zkontrolovat manzetu na spojkovem lanku, casto odchazi. Pokud je KO, vymen lanko, je to jednoduche a stoji jen 500Kč a mas pokoj...

Napsal: pon lis 20, 2006 07:13
od Tomáš
TO shaman: mě ta manžeta z Favorita furt drží , jak jsi na tom ty ?

Napsal: pon lis 27, 2006 14:34
od Adrian
Ano, podradovanie do dvojky je vraj generalnym problemom u Matizkov, Ondras niekedy davnejsie popisal celkom dobry postup ako tomu predist (pred zaradenim dvojky trosku potlacit radiacu paku v smere jednicky a az potom tam supnut dvojku). Zili sme s tymto "handycapom" celkom dobre s vedomim, ze toto je normalne u Matizov, no ale ked sme ho predavali do bazaru prave kvoli tomuto nam nechceli dat tolko, kolko sme zan chceli - vraj je to zavada a prevodovka nie je dobre zosinchronizovana - dvojka by mala ist zaradit aj pri rychlosti 100 km/h (samozrejme bez vypustenia spojky)

Napsal: pon lis 27, 2006 15:11
od Robert
Adrian píše:Ano, podradovanie do dvojky je vraj generalnym problemom u Matizkov, Ondras niekedy davnejsie popisal celkom dobry postup ako tomu predist (pred zaradenim dvojky trosku potlacit radiacu paku v smere jednicky a az potom tam supnut dvojku). Zili sme s tymto "handycapom" celkom dobre s vedomim, ze toto je normalne u Matizov, no ale ked sme ho predavali do bazaru prave kvoli tomuto nam nechceli dat tolko, kolko sme zan chceli - vraj je to zavada a prevodovka nie je dobre zosinchronizovana - dvojka by mala ist zaradit aj pri rychlosti 100 km/h (samozrejme bez vypustenia spojky)
Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:

Napsal: pon lis 27, 2006 22:39
od Ondras
Robert píše:Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Proč ne? Klidně i jedničku. Jen prostě nesepneš spojku potom. Jediné co nejde zařadit je zpátečka - je tam pojistka.

Napsal: pon lis 27, 2006 22:56
od peco
mne na lanose za jazdy nejde ani jednotka zaradit. aspon teda bez pouzitia sily.

a ci by to islo silou som nikdy nemal potrebu skusat. a vlastne ani odvahu :lol:

Napsal: úte lis 28, 2006 09:57
od Adrian
Robert píše:
Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Ten chlapík zjavne hovoril vo všeobecnosti (o inych autach). Ja - a nikto z mojich znamych - sme na svojich Matizkoch nevedeli zaradit dvojku pri vyssich rychlostiach (40 a viac). No dnes na ceste do prace som na Corolle pri 100-ke v pohode zaradil dvojku. Zial je to specifikum Matiza :-(

Napsal: úte lis 28, 2006 10:01
od Olda
je to taky o tom co mate nalite v prevodovce a jak je to ohrate...
ale je pravda ze u mazdy xedos sem tam soupl zpatecku v 10km/h-(ma tam synchron ci col) to se pak delaj vylomeniny :lol:

Napsal: úte lis 28, 2006 13:36
od Rado
No podla mna zalezi tiez od kusu....mne ide dvojka tiez trosku ztuha ale kludne ju zaradim aj pri 60km/h..a to nepouzivam silu...len ju tam chvilku pridrzim a ono si ju to same zobere. A dokonca po vymene prevodoveho oleja za kvalitnejsi ide zaradit aj za 1 ked sa pohybujem do tych 10km/h bez zaskripania.

Napsal: úte lis 28, 2006 15:23
od Robert
Ondras píše:
Robert píše:Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Proč ne? Klidně i jedničku. Jen prostě nesepneš spojku potom. Jediné co nejde zařadit je zpátečka - je tam pojistka.
Nějak tomu nerozumím... zařadit to jde jedině bez spojky?

Nebo jsi to myslel tak, že vyšlápnu spojku, zařadím, ale už spojku nepustím? Nevím, nevím, ale řekl bych, že to v kile nepůjde ;)

Napsal: stř lis 29, 2006 08:48
od Ondras
Robert píše:Nebo jsi to myslel tak, že vyšlápnu spojku, zařadím, ale už spojku nepustím? Nevím, nevím, ale řekl bych, že to v kile nepůjde ;)
Ano vyšlápnout, zařadit, nespojit. V kile to půjde, jen musíš dát tomu synchronu trošku času. Taky je potřeba mít před vyšlápnutím spojky a řazením jedničky neutrál, sepnutou spojku a otáčky motoru někde v omezovači. Je to blbost, extrém, ale jde to.

Raději to nebudem zkoušet !

Napsal: pát led 12, 2007 11:10
od Vazoun
Ale raději to " Roberte " nebudeme zkoušet , měl bych obavy, že už dlouho
jezdit nebudu - kdo ví ? Třeba to má už někdo vyzkoušený?Tak se o tom
na foru zminte - díky " Vazoun " :lol: Obrázek