Stránka 1 z 5
Športové sviečky a filtre?
Napsal: pon srp 28, 2006 13:16
od kasma
Má tu niekto na Espere vymenené klasické sviečky za športové alebo obyčajné filtre za športové???
Aký je výsledný efekt? Oplatí sa to? Zaujímali by ma najmä tie viečky.
Vďaka
Napsal: pon srp 28, 2006 13:45
od mino
Ja som mal na Matize od firmy BRISK bolo na nich písané že su vhodné na tuning. Boli 4-or kontaktové. Ale či to bol prínos to neviem. Chcel som isť do DENSO IRíDIUM ale keby to nestálo tolke prachy.

Napsal: pon srp 28, 2006 22:02
od Habron
Napsal: pon srp 28, 2006 22:45
od Slavek
ja mam čtyř bodove BRISK premium, no mozna to jen trochu min cuka jinak sem rozdil nepoznal i kdyz na nich bylo napsano ze snima usetrim
filter
Napsal: pon srp 28, 2006 22:46
od simone
sviečky mam origo od General Motors na LPG a mam konusový šport filter Stilauto ale prínos??? no asi len zvuk ale je to subjektývne mne sa to aspon tak zdá
Napsal: pon srp 28, 2006 23:09
od ppp
Teorticky by pri pouziti 4bodakov alebo lgsov mohol byt vyssi kompresny pomer ale myslim ze to bude zanedbatelne. Snad len to rychlejsie sirenie plamena hned o zaciatku. Ale to sa da docielit aj posunutim predstihu. Niektori sialenci dokonca spekuluju so sveickami natolko, ze sa ich snazia natocit v spalovacom priestore tak aby medzera trcala smerom bud k sacim ventilom alebo k piestu podla polohy sviecky.
Mne by stacilo aby tie sviecky mali taku zivotnost ze po tych 30tkm ci kolko to s nimi nebude trhat, vynechavat ani inak blbnut. Teraz testujem predpisane NGK ale oproti briskom silverom (ja som na nich najazdil 20tkm co predosly majitel netusim) som nepocitil ziaden rozdiel. Proste 35kV ci kolko ma espero zmes spolahlivo dokaze zapalit. A to je to jedine o co tu ide. Aby skocila iskra a zmes chytla. Ak je toto splnene, je jedno aka sviecka je v motore.
Napsal: úte srp 29, 2006 10:12
od ppp
Ozaj a ten "sportovy" filter by som si na auto s ktorym chcem najazdit kopu km urcite nedal. Rozmyslal som nad tym ale ked sami vyrobcovia potvrdili ze to filtruje menej nez papierak tak som to zavrhol. Radsej budem pri kazdej vymene oleja menit aj papierak.
Keby sa dal dat niekde druhy filterbox pre lacnejsi filter (aj ked neviem kolko stoji filter na favo ci feldu) tak by som sa mozno dal nahovorit

ale uz by to nevyzralo tak in ako farebny bavlnak s lestenym plechom.

Napsal: stř srp 30, 2006 10:28
od RoSta
ppp píše:Teorticky by pri pouziti 4bodakov alebo lgsov mohol byt vyssi kompresny pomer ...
myslým, že kompresný pomer sa nedá zmeniť výmenou sviečky, to by musela mať podstatne väčší objem, aby zmenšila objem spalovacieho priestoru...
Napsal: stř srp 30, 2006 12:24
od JRD McLAREN
RoSta píše:ppp píše:Teorticky by pri pouziti 4bodakov alebo lgsov mohol byt vyssi kompresny pomer ...
myslým, že kompresný pomer sa nedá zmeniť výmenou sviečky, to by musela mať podstatne väčší objem, aby zmenšila objem spalovacieho priestoru...
..hmm.zaujimava myslienka...

..cumiim....
..pomer nezmenish..
..akurat tak velkost objemu..
a to je "pri tych cibikoch na svieckach" zanedbatelne cislo..
Napsal: stř srp 30, 2006 13:43
od kasma
Ako to tu tak čítam, tak prakticky sviečky vela neovplyvnia. Jasne ze tam
jedna o zapalenia zmesi. Ale pri silných mrazoch to vplyv môže mať?
Ma niekto typ ake tam mam dat? Originalne alebo kúpit nieco novsie a kus lepsie?-napr nejake s ytriom, platinou alebo tvrdeným striebrom...
Toto som našiel na na dakom webe tak som to skopiroval...
Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, ale zapaľovacia sviečka, resp. celá zapaľovacia sústava, je taktiež jedným z veľmi dôležitých faktorov k dosiahnutiu zvýšeného výkonu motora. Táto úprava patrí medzi najjednoduchšie. V dnešnej dobe existuje na trhu široká ponuka sviečok. V normálnej prevádzke, pre neupravené motory stačia predpísané sviečky pre daný typ motora. Vyššiu životnosť a zlepšenie technických parametrov motora môžete dosiahnuť montážou sviečok s elektródami z ušľachtilých kovov. Na tento účel sa vyrábajú rôzne typy sviečok s medenými, striebornými, iridiovým, platinovými ... elektródami
Taktiež počet elektród na sviečke ovplyvňuje kvalitu iskry. Na kvalite iskry záleží priamo spaľovanie zmesi. V spaľovacom priestore zmes prehorieva od sviečky zhruba v kruhových plochách
Tepelná hodnota zapaľovacej sviečky znamená jej schopnosť odvádzať zo spaľovacieho priestoru teplo, o čom rozhoduje predovšetkým dĺžka špičky izolátora. „Studené“ sviečky (vyššia tepelná hodnota) majú túto schopnosť podstatne vyššiu ako sviečky „teplé“ a práve preto sa používajú pre viac namáhané športovo ladené
motory.
výrobcom odporúčanú tepelnú hodnotu nie je v prípade jednoduchších úprav potrebné meniť. Iba v prípade, že zásahy do motora zvýšia jeho tepelné namáhanie (napr. zvýšenie kompresného pomeru, zvýšenie plniaceho tlaku pri turbomotoroch ...), použijte sviečky s vyššou tepelnou hodnotou. Pokiaľ použijete "studenú" sviečku do sériového motora, v zásade sa nič nestane. Ak však naopak bude "teplá" sviečka v namáhanom motore, v lepšom prípade ju zničíte, v horšom poškodíte celý motor!
sviečky
Napsal: stř srp 30, 2006 15:04
od simone
Ten popis mi velmi pripomenul začiatky HiFi v ČSSR ked tiež jedna nemenovana firma za nekresťanský peniaz ponukala postriebrene medene kable priemeru 8mm od CD k zosiku a vraj lepší zvuk!!

všetko sa asi da predať len to treba fundovane a hlavne aby to znelo tajuplne povedať
Napsal: stř srp 30, 2006 17:37
od Kessler
Já bych tam vrazil obyčejné svíčky NGK předepsané pro Espero...hlavně ne Bosch, ty zklamaly...a taky jsem na vlastní oči viděl svíčku Brisk, která se rozpadla a způsobila zničení pístu a válcové vložky (to bylo na Feldě)...zase jsou lidi kteří s Briskama fungujou bez problémů...tak nevim...ale ty NGK by měly být kvalitní...
...jo a ještě ohledně těch tuningsvíček...myslím, že Denso Iridium je krásný příklad toho, jak si výrobce vydělá jenom tím, že na obal napíše to kouzelné slovo Iridium...to by v tom byl čert, aby to za ty prachy nepřidalo aspoň pět klokanů

Napsal: čtv srp 31, 2006 10:24
od conpet
Ja dal 3 bodove brisky, cena cca 70kc/kus uz tam jsou rok a pul a zadnej problem.
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_extra.html
Napsal: čtv srp 31, 2006 11:45
od ppp
RoSta -> no sak pisem ze je to zanedbatelne

. Snad len to rychlejsie sirenie plamena ale to je pri viroch vo valci diskutabilne.
K tym NGK. Som vrcholne naserkakany

. Hodil som tam predpisane NGK, odjazdil na nich 350km, nechal postat 2.5 tyzdna, nastartoval na benzin, takze by vsetko malo ist a hrat. Zapnem svetla a zrazu idem na tri valce. Vybehnem von a este som ani kapotu neotvoril a bolo jasne ze niektora sviecka nepali pretoze okolo auta bolo smradu od benzinu. Kable boli na pohlad ok, ale nemal som ziadne naradie na to abysom sa dostal k siviekam, tak som to aspon preturovla na lpg a po minutke som uz isiel zase na 4. Predtym som tam mal brisky silvery a absolutne bez problemov aj po 3tyzdnovom stati. Takze neviem. Skusim si kupit este brisky trojbodaky a vozit ich aj s naradim keby nahodou.
conpet -> ake trojbodaky si dal? Predpisane briskom pre espero? Teda DR15TC-1 ? Alebo len DR15TC?
Napsal: čtv srp 31, 2006 12:10
od kasma
A keby sa tam dali 1-bodove alebo 4-bodove??? Iskra sa predsa rozdeluje medzi 4 kontakty a tym padom je iskra slabsia. Na espere boli od zaciatku montovane 1-bodove sviecky ak sa nemylim, hovoril mi to aj jeden znamy v origo servise na deawoo. Stale tam davaju 1-bodove a ze s tym este nemali problem.
ppp ---> Inac dost som sa tu vypytoval ohladom kolisania otacok a ty tu pises co to robilo ked ti auto stalo... ako si tak nato spominam, vacsinou mi to robilo ked auto dlhsie stalo. Mohlo to byt aj tym ze sviecky boli zanesené benzínom a nestíhali to spalovať???
po výplate to idem vsetko menit tak hadam to prestane...