Stránka 1 z 1

řazení rychlosti

Napsal: ned črc 16, 2006 00:59
od rimsy
v ajkych rychlostech je optimalni radit?
ja se snazim vzdy pokud mozno vyssi stupen, otazka, jestli motoru neskodi otacky kolem 1 800rpm? Rika se ze v oblasti nejvyssiho krouticiho momentu by mel mit motor nejnizsi spotrebu...

Napsal: ned črc 16, 2006 09:06
od ppp
Podla mna su najuspornejsie co sa tyka paliva take otacky pri ktorych musis mat plyn zosliapnuty najmenej aby auto islo takou rychlosotu akou chces. 1.5 espero aspon na lpg dokaze zrychlovat uz od 1500 ale je potrebne mat musiu nohu a dost dlho to trva. Ale pomalych kolonach na rovinke sa daju pouzit. Niekedy tam dam dokonca 4 (obvykle len 2 alebo 3) a necham to ist na volnobeh, lebo furt poskakovat 60km/h priskokmi k narazniku toho predomnou potom flekovat sa mi vobec nechce.
Zase co sa tyka predbiehania tak tam zacinam radsej na 3t pretoze do 3.5 je to zdochlina :).

Napsal: ned črc 16, 2006 09:26
od conpet
Ja myslim ze musis sam vycitit co tomu autu svedci - kdy preradit :D

Napsal: pon črc 17, 2006 08:55
od stefan
Veľa sa tu o tom popísalo, a každý vraví inak.
Tí s tou ťažšou nohou vravia že motor nemá mať menej ako 2000 ot.,
my s tou ľahšou vravíme že si pokojne brble aj pri 1300 ot.
(napr. 4 stupeň rýchlosť 45km/h), ale musíš byť veľmi jemný na plynový
pedál, ak mu dáš veľa začnú klepať ventile a to je už zle.
Záver - záleží od štýlu tvojej jazdy. Keď motor neklepe a nie je nad
5500 ot. za minútu, tak je to OK.
Ako tu už bolo povedané keď mám kľudný deň tak jazdím pomaly
s nízkymi otáčkami motora s minimálnym plynom, keď ma chytne
zlý deň alebo predbieham, tak motor skutočne miluje otáčky okolo
4500 až 5000 ot/min, vtedy na trojku aj 110 km/h.

Napsal: pon črc 17, 2006 13:02
od kasma
Tak sa pridám aj ja...
s tým radením je to kadejako...
mám kamaráta mechanika a ten tvrdí, že ak sa jazdí prí nízkych otáčkach
a dusí sa motor, môže to mať vplyv na sondu. Pri vysokých otáčkach, pri pretáčaní sa zasa môže stať, že bude pretekať olejová vaňa, môže sa zmeniť tesnosť motora.
Málokedy sa mi stane, že mám menej ako 1800 otáčok, potom už podraďujem.

Napsal: pon črc 17, 2006 15:24
od RoSta
Ja som si po kúpe odsledoval, že mu nesvedčí menej ako 1500 ot...

A to mám kamaráta, čo má Ford Focus (diesel) a keď som ho raz viezol, skoro ho šľahlo, keď som išiel na 5ke po meste, lebo jemu to nende...
A to už chudák nedávno aj "investoval" do čerpadla, taký bagateľ, kde ja by som už kúpil celé auto...

Kupovali sme ich naraz, obaja ojazdené, ja trochu staršie, za jeho cenu by som si ja kúpil tri Esperá a ešte by mi aj zostalo na nejakú motorku... :D

Ale Daewoo by nechcel ani za nič...

Tak nech nám ich všetci závidia :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte črc 18, 2006 07:46
od stefan
Aby som to zjednodušil, keď idem
piánko, pohoda, radím na vyšší stupeň pri 2100 ot.,
keď normálny deň tak pri 2800 ot..
keď som mierne nasraný tak pri 3500 ot.,
a keď ma naserie manželka tak pri 5500 ot.

A že manželky nemajú vplyv na spotrebu auta.

Napsal: úte črc 18, 2006 08:33
od kasma
RoSta >>> s tými Esperami máš pravdu /tri esperá za focus :lol: /, keď som si ho kúpil, tak mi všetci hovorili, ž by to nikdy nekúpili, ale keď sa s tým zoznámili, už závideli...sú to super vozy za super cenu zo super výbavou. :D

Napsal: úte črc 18, 2006 13:45
od RoSta
kasma píše:Tak sa pridám aj ja...
s tým radením je to kadejako...
mám kamaráta mechanika a ten tvrdí, že ak sa jazdí prí nízkych otáčkach
a dusí sa motor, môže to mať vplyv na sondu. Pri vysokých otáčkach, pri pretáčaní sa zasa môže stať, že bude pretekať olejová vaňa, môže sa zmeniť tesnosť motora.
Málokedy sa mi stane, že mám menej ako 1800 otáčok, potom už podraďujem.
Tak to sa ja veru nebojím o nejakú sondu... určite je už vo večných lovištiach... je tam len preto, aby tam nebola diera... :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte črc 18, 2006 14:47
od kasma
RoSta píše:
kasma píše:Tak sa pridám aj ja...
s tým radením je to kadejako...
mám kamaráta mechanika a ten tvrdí, že ak sa jazdí prí nízkych otáčkach
a dusí sa motor, môže to mať vplyv na sondu. Pri vysokých otáčkach, pri pretáčaní sa zasa môže stať, že bude pretekať olejová vaňa, môže sa zmeniť tesnosť motora.
Málokedy sa mi stane, že mám menej ako 1800 otáčok, potom už podraďujem.
Tak to sa ja veru nebojím o nejakú sondu... určite je už vo večných lovištiach... je tam len preto, aby tam nebola diera... :lol: :lol: :lol:

Myslel som lambda sondu /1drát/ a tú tam určite máš...

Napsal: úte črc 18, 2006 14:58
od RoSta
kasma píše:
RoSta píše:
kasma píše:Tak sa pridám aj ja...
s tým radením je to kadejako...
mám kamaráta mechanika a ten tvrdí, že ak sa jazdí prí nízkych otáčkach
a dusí sa motor, môže to mať vplyv na sondu. Pri vysokých otáčkach, pri pretáčaní sa zasa môže stať, že bude pretekať olejová vaňa, môže sa zmeniť tesnosť motora.
Málokedy sa mi stane, že mám menej ako 1800 otáčok, potom už podraďujem.
Tak to sa ja veru nebojím o nejakú sondu... určite je už vo večných lovištiach... je tam len preto, aby tam nebola diera... :lol: :lol: :lol:

Myslel som lambda sondu /1drát/ a tú tam určite máš...
To ja viem, že ju tam mám, ale je tam už len preto, aby vo výfukových zvodoch nebola diera... :lol:

Napsal: úte črc 18, 2006 19:08
od Slavek
no je pravda ze asi po 10 letech lambda sonda nebude ukazovat to co ma jestli ukazuje vubec neco, a je taky pravda ze to ma dost velky vliv na auto, ale menit ji zatim nebudu ponevac pro 2000 kc mam ted jinou investici