1. skodovke som tak upravil a namazal zamky, ze som nemal ziaden problem 4 roky a to som byval v Poprade kde o mraz skutocne nie je nudza a mrzne tam 4 mesiace v roku

. Ale ked s nou bol na zaciatku poslednej zimy otec na zahori tak poobede spadla nejaka vlhkost alebo co takze som musel prerazat lad na zamku a dvere dosloova vykopnut. No a na espere co stalo vedla som musel pol hodiny saskovat aby som sa dostal dnu a potom polhodinu zohrievat motor a kurit aby zamky povolili. A to mam vodicov zamok novy. Takze jedine mazat, mazat a mazat a tej vazeliny tam musi byt tolko ze ziadna pohybliva cast zamku nebude pokryta hrubou vrstvou vazeliny.
2. Ja mam skor problem s elektrinou nez s vedenim ale tu pomoze jedine vycistit, pretoze espera nie su nove auta a za tie orky sa tam nanosilo dost bordelu.
3. Ta korozia urcite nie je zacinajuca, ale na to prides ked ju zacnes brusit. Jedine ju obrusit az na holy kov, ak ostane diera, tak vyvarit (bez zahybov plechu ako to radi robia obmedzenych 99% klampiarov. grrrrr

( ak neostane tak poriadne osetrit. Na skodovke som hrdzu v rozkoch dveri zastavil (na 3 roky) kym mi ju sikovni klampiari pri vyvarani auta znovu neobnovili tym ze mi ich najprv znicili a potom "opravili" zahnutym plechom.
4. Predpokladam, ze mas nejaky alarm alebo autoradio nejak divne zapojene. Mne radio nafurt zapojene plus dorabane dialkove vycuclo baterku behom 2 tyzdnov. Dialkove sa da dat naporiadok odporom pred ledku (ak ma niedke vyvedenu blikajucu ledku). Ja som skoncil pri 3kohm odpore (na slnku uz to blikanie nevidno ale zato uz nezerie 20mA, kedze nemoze). No a radio ak cuca aj vo vypnutom stave tak ho zapojit na povodnu kabelaz tak aby nehralo ked je vypnuty kluc.
5. Ak je antena zohybana tak jedine vymenit prut (asi 3 stovky, da sa aj lacnejsie zavisi od toho kde a aky, videl som aj za 180Sk len keby som si pamatal kde

). Premazanie pomoct nemusi, treba krabicku vybra trozobrat a vycistit kopu blata co sa v nej za tie roky nazberalo. Mechanizmus mazat riedkou (litnou) vazelinou alebo olejom. Prut aj je ok nemazat ak nie je ok, tak mu mazanie aj tak nepomoze, akurat sa nan bude bordel a prach lepsie lepit.
6. cukanie moze byt sposobene bud VN castou zapalovania (ak na nu od vyroby nik nesiahol) alebo hocicim insim. VN cast lahko spoznat potme pri nastartovanom motore a otvorenej kapote. Ak vidno svetelnu hudbu na kabloch tak vymenit, kable sviecky, viecko rozdelovaca, .... (zacat najlacnejsim a prestat ked sa auto umravni). Pri studenom motore obvykle RJ este nejde podla lambdy takze nou by to at byt nemalo, mozno vytiahnuta hadicka z MAP (to je krabicka na stene co oddeluje priestor s vetrakom a motorkom stieracov od motoroveho priestoru a je asi v jedenj tretine od spolujadzcovej strany, ide do nej zposodu tenka hadicka) ako to tu uz niekto mal, mozno nezapojeny MAT (cidlo v krabici so vzduchovym filtrom). To su totiz dva snimace podla ktorych RJ ide nez sa motor zahreje (okre snimaca otacok).
7. Na benzin RJ vypina vstreky ak je plynovy pedal uvolneny a otacky su nad tusim 1500 alebo 1200. Aspon by to tak malo byt. Na sluzobaku p206 to aj riadne citit ked ich zapne, ale na esper som to velmi nepocitil. Takze na benzin z kopca nechat zaradene a brzdit motorom. Na lpg je to fuk, tam to motorom velmi nebrzdi, lepsie je brzdit klimou

.
Esperaka schvalujem

, je to priestranne pohodnle auticko, ktore dobre ukrajuje kilometre aj na dialnici aj medzimesto. Este pockaj ked zistits ze do toho velkeho kufra nemozes vopchat ani 55cm telku

.