Stránka 1 z 2

vybočovanie zo smeru jazdy???

Napsal: úte led 03, 2006 18:15
od simone
priatelia všimol som si asi pred mesiacom a odvtedy to trvá že pri zrýchlovaní mi auto trochu vybočí zo smeru jazdy a ak uvolním plynový pedál tak zase trochu vybočí do druhej strany. Pri jazde ustálenou rýchlosťou je OK takisto pri brzdení nevybočuje. Pneu som menil s priatelovými a takisto to robí, čapy riadenia som menil pred 2 týždňami. Čím to múže byť?? Už si neviem rady čo to spôsobuje, manželka sa bojí šoférovať. Auto má 103 tis Km

Napsal: úte led 03, 2006 18:46
od JRD McLAREN
..geometria je OK ..??

..(len mi neodpovedz ze ti ju robili v servise..teda ftom f ktorom menili capy)..

..ono kludne to moze robit aj zle nafukana pneumatika...
...visiaca brzdova platnicka..(jedna platnicka) :!:
..prip.sa niekde straca sila "na poloose"..
..pridrete lozisko..a taq..


...moze to robit hocico..

Napsal: úte led 03, 2006 18:49
od ]Rebro[
JRD McLAREN píše:..(len mi neodpovedz ze ti ju robili v servise..teda ftom f ktorom menili capy)..
...preco?....

Napsal: úte led 03, 2006 18:51
od mipo
]Rebro[ píše:
JRD McLAREN píše:..(len mi neodpovedz ze ti ju robili v servise..teda ftom f ktorom menili capy)..
...preco?....
Lebo mu ju asi urobili ako mne, Ondrášovi a mnoho ďaľším, t.z. úplne na hovno.

vybočovanie

Napsal: úte led 03, 2006 20:42
od simone
dajkujem za ohlas takže čap som menil sám a nastavopval mi ho predomnou priatel. To bude asi OK. Keby vysela brzdova platnička tak sa asi aj zahrieva koleso a to mi nerobí a keď brzdím tak je to tiež OK len ked uberiem plyn vtedy trochu vybočí zo smeru a keď pridám plyn tak vtedy tiež

Re: vybočovanie

Napsal: úte led 03, 2006 21:11
od peter NR
simone píše:dajkujem za ohlas takže čap som menil sám a nastavopval mi ho predomnou priatel.
nechcem byt sarkasticky, ale ako sa s priatelom nastavuju capy???
som si myslel, ze na geometriu sa musi do servisu, a nie vsade to robia a nie vsade to robia dobre...

čap

Napsal: úte led 03, 2006 21:18
od simone
tak starý čap odmontoval som spodnú maticu , vybil čap z konusu a odšruboval z riadiacej tyče. nový tak isto ale v opačnom poradí. A eometria tak nato má priatel prístroj ako sa to volá to neviem ale meral niečo na okraji diskov. Ked som mal tie vybité tak mi zožralo aj vnutornu stranu pneu a odvtedy su pneu OK

Napsal: úte led 03, 2006 21:25
od JRD McLAREN
no..
..si menil len jeden ..??? .(hmm som si myslel ze je dobre menit obidva :mrgreen:)

no taq ako ti ho nastavi kamosh.. to nastavuju aj f serisoch pri vymenach...
..(netvrdim ze fsade).. a na geometriu to potom ani nedavaju..

..a taq sa stane..ze jedno kolo mash rovno.. a druhe je "zbiehave" alebo "rozbiehave"..
...cca povedzme o 0.50 - 0.70 mm... na jednu stranu
( pri jazde sa to da brat ako 0.25 - 0.35 na obe strany )
..co na pneumatikach spoznash cca po 2-ch sezonach..
..a pri jazde to "lepsi vodic" spozna hned...

..pre istotu by som predca len skusil tu geometriu..

Napsal: úte led 03, 2006 21:28
od JRD McLAREN
...mmm..kua som pomaly...

no dal ti na vsetky kolesa taqe "elektronicke vodovahy" ..??
..alebo zrkadlaa....alebo volaco ..??

Napsal: úte led 03, 2006 21:34
od peter NR
JRD McLAREN píše:...mmm..kua som pomaly...

no dal ti na vsetky kolesa taqe "elektronicke vodovahy" ..??
..alebo zrkadlaa....alebo volaco ..??
Ked som videl ze si tu, som cakal co mu napises, bol som zvedavy na tvoj nazor... ;) a som rad ze sa mi potvrdilo, co som si myslel...

Napsal: úte led 03, 2006 21:36
od Topol
Pěkný večer :D Klid-1 bylo vlhko začíná to klouzat :cry:
Když jsem měl ještě Espace tak mě dělali sbíhavost taky tyčema.Když jsem jel v zimě tak jsem úplně cítil jak auto "trhá" podle toho které kolo se zrovna líp chytlo.Pak dostali v Barumce digitál tak jsem to nechal udělat a po problémech! I gumy vydržely jednou tolik!!
Teď mám Kolouška/Kalose/ najeto 17 550 a na jaře jsem geometrii nechal přeměřit taky. Byla OK ale na jaře ji nechám zase přeměřit! Když měří počítačem tak dávají do auta i předepsanou zátěž.Čuměl jsem jak trubka co mi nakládaj za plastový barely do auta!
Geometrie je důležitá i pokud se týká bezpečnosti! Protože když není v pořádku tak jdež i do smyku dřív než se nadějež a to nemluvím o gumách!
To nejednoduší zjištění jestli je geometrie dobrá ať máš posilovač nebo ne je když v rukách na rovině uvolníš volant a auto jede v pohodě rovně.
Tak ať nám jezdí s dobrou geometrií a nezlobí :P

geo

Napsal: úte led 03, 2006 21:41
od simone
no tak dobre sice mam jeho dôveru ale zajtra zajdem na STK nech ni to premeraju pre istotu.samozrejme že som menil oba čapy :idea: a ten odklon na kolesach nato som sa pozeral a boli rovnake hodnoty na oboch okrajoch disku ale meral len vpredu kde som menoil čapy. Možno zadne?? je to tam dosť komplikovane ako som pozeral

Napsal: úte led 03, 2006 22:01
od JRD Mc..
..jako v pohode...
..len ci ti na STK meraju aj geometriu.... :?
to neviem...

ja co som bol u znameho na geometrii, taq ten ma 4 "giroskopy"
..vsetky prepaja lankom, nitou..
..a kola su posadene na "plavajucich" platniach
..na PCcku je potom videt zbiehavost, odklon, a dalsie veci pre kazde kolo zvlast..

nepametam si presne aku zadnu napracu ma Nubira..
ale ak ma "klasicku" vlecnu..
taq tam sa geometria nerobi.. jednoducho tam nieje co nastavovat..

..jo a neplet si ODKLON a ZBIEHAVOST...

Napsal: stř led 04, 2006 09:40
od Brainman
no rady jsou to dost OT. Na 90 procent to je nejaky ze silenbloku predniho stabilizatoru nebo napravy.

Napsal: stř led 04, 2006 12:04
od Johny
Súhlasím s Brainmanom. Budú to silenbloky na ramenách. Zažil som presne to isté keď som kupoval nubiru. S geometriou to nemá čo rpbiť. To by ťahalo stále na tú istú stranu. Keď je utrhnutý silenblok tak sa rameno natáča podla toho ako na neho pôsobia sili.