Stránka 1 z 2

List vo ventilacii.....

Napsal: stř říj 26, 2005 08:28
od Shermiar
zrejme sa mi nejak dostal do ventil. list a bzuci to a rapka jak svina.....viete niekto poradit?????

Som zufaly, robil mi to stary renault19 som si myslel, ze tu mi to nehrozi......smola :lol:

klima & Co.

Napsal: stř říj 26, 2005 09:11
od bobpe
Tak toto hrozí aj tu aj iným autám. Filter na klime funguje iba ak je zapnuta klima, inak ventilacia nejde cez filter a tak aj list aj také tie semienka napr, z brezy vyfukujú cez ventiláciu. Dobrá blbosť, čo? Skús dať dole skrinku pred spolujazdcom, nieje to problém, hore sú tušim 3 skrutky, dole tiež, odpoj kábliky na osvetlenie a daj potom dolu kryt filtra klimy. Vyber filter a tam je aj motor ventilácie. Skús či sa k tomu od tadeto nedostaneš. Možno nejakým háčikom, ihlicou. Ak nie, asi servis. Do motora ventilácie by som nešahal, je to v záruke a náhodou sa niečo stane....

Tú skrinku nieje potrebné dávať dole, ale je tam ďaleko lepší prístup.
Presne na toto som sa pýtal v servise, som myslel že to niekade fučí alebo čo keď ten bordel ide do ventilácie. Toto mi povedali, takže idem
dať pančuchu na nasávanie - tam pod čelné sklo, len to musím rozobrať a zistiť čo a ako to tam je a ako to bude pasovať alebo ako to upevniť.

Napsal: stř říj 26, 2005 13:08
od Shermiar
a kurnajs...to ja na mna komplikovane az az....hlavne mam k aftu este posvatnu bazen.....uvidim, ak to neprejde skusim ten servis....... :lol:


ale diky.....aspon viem, ze nie som krepy, ked mi tam tie listy padaju :cry:

Napsal: stř říj 26, 2005 13:40
od Tomáš
:shock: Filter na klime funguje iba ak je zapnuta klima, inak ventilacia nejde cez filter :shock:

To není možné , u Nubiry I jde všechen vzduch do kabiny přez filtr.

Napsal: stř říj 26, 2005 20:56
od Jenda
Tomáš píše::shock: Filter na klime funguje iba ak je zapnuta klima, inak ventilacia nejde cez filter :shock:

To není možné , u Nubiry I jde všechen vzduch do kabiny přez filtr.
Na Nubiře II také, snad jen nešetrnou manipulací s vložkou filtru by mohlo nějaké těleso (list) spadnout do ventilátoru. Nečistoty padají pouze do žlabu sání (přívod vzduchu k filtru) pod žebrovaným plastovým krytem, který je pod předním sklem.

Napsal: čtv říj 27, 2005 08:35
od Shermiar
no mozem cestne prehlasit, ze afto mam 2 mesiace, a nic som z nicim na nom nerobil......takze co teraz.....pomoooooooooc :x

ventilacia

Napsal: čtv říj 27, 2005 09:05
od bobpe
No ved ja som si tiez myslel, že keď je tam filter, tak sa tam nemá čo dostať nejaký bordel. Neviem tiež načo tam ten filter je, keď cez to prejde bordel až dovnútra. Ale je to tak, ja som s tým tiež nič nerobil, ale keď mi začali vyfukovať semienka z brezy cez fukače, tak ma to naštvalo, vybral som filter von a bol tam v tom nasávacom potrubí aj ďalší bordel čo sa mi potom od tade vysypal. Ono mi to pripadá tak, že to niekde okolo toho filtra fučí, ale v servise mi povedali to čo som napísal vyššie. Inak ten filter je nejaký čierny, keď porovnám filter v nasávaní motora a tento na klíme, tak tento je celý čierny, podla mňa otrasne špinavý, vyberal som ho keď som mal cca 5000km. Keby si pozrel v akom stave máš filter ty. Napadá ma všeličo....
Zajtra idem do servisu, uvidím čo mi povedia. Budem ich žiadať nech to rozoberu a chcem vidieť aj nový filter, ako vyzerá....

servis

Napsal: pát říj 28, 2005 12:30
od bobpe
tak som doma zo servisu, je to tak, HEATING AND VENTILATION a CLIMA je oddelené. Je tam v tom nasávaní to potrubie rozdelené na dve časti a filter je iba v CLIMA časti. Vo VENTILATION nieje. Píšem to takto naschvál, je to tak v servisnom manuále aj mi to ukázali. Keď stiahnete, tuto na fore je odkaz na servisný manuál, tak je tam schéma ako to funguje a je to tam vidno, že je to z dvoch častí. Takže ostáva len tá pančucha. Filter je strašne špinavý, pojde na výmenu pri prehliadke.

Napsal: pát říj 28, 2005 13:30
od petrm
Tak Lacceti už k nám nejezdí takže přísahat nemůžu ale všechny auta co znám mají jeden nasávací otvor na vzduch z venku a ten jde k motoru ventilátoru a filtr tak brání jakékoliv nečistotě v přístupu dovnitř jinak samozřejmě uvnitř už je rozdělená část topení na klima a topení ale vzduch prochází stále z jednoho místa a přes filtr když je jím auto vybaveno . Může se stát že při výměně filtru tam nějaká nečistota zapadne a pak se časem dostane klidně až k ventilátoru a ještě se tam může dostat zevnitř třeba dírama ventilace pod čelním oknem

Napsal: pát říj 28, 2005 13:31
od Tomáš
Tak to nechápu , co je to za novotu , Nubira má na 100% jeden filtr na oboje . Aspoň ta moje .

Napsal: pát říj 28, 2005 14:07
od Shermiar
bobpe: no to si ma potesil, ja tam idem v stredu :?

nevedia tam dat nieco oni???????? nejaky filter, cokolvek?????? :twisted:

ma to serie, dost a dost........hlavne preto, ze klimu pouzivam takmer furt......parchanti jedni....... :lol:

Napsal: sob říj 29, 2005 20:15
od Shermiar
no uz to tak nehuci, ten servis asik odlozim, zatial.... :lol:

filter

Napsal: pon říj 31, 2005 09:03
od bobpe
jasne, nasavaci otvor je jeden ale potom sa to rozvetvuje na dve casti, a filter je iba v tej clima casti. A motor je aj tak PRED FILTROM!!!!
t.j. nasava to rovno do motora a potom je to rozvetvené do fukacov. pozrite si ten obrázok v galérii....

Napsal: pon říj 31, 2005 09:53
od PavelZ
No prave ten obrazek je uplne stejnej jako pro Nubi I a II a k nim je i popis casti v tom obrazku a tam je popsano, ze ten velkej radiator hned za ventilatorem je klimoska a ten malej je topeni. Prijde mi to tak i logicky, protoze u automaticky klimatizace se teplota vystupniho vzduchu reguluje intenzitou topeni, takze vzduch se nejdriv musi ochladit pruchodem prez klimosku a pak se prihriva na pozadovanou teplotu v topeni.

Navic kdyby ten malej byl klimoska, tak mi nedava smysl ta klapka pred nim, ktera u topeni bude slouzit k nastaveni teploty vzduchu tim, jaka cast vzduchu bezi prez topeni a jaka jde primo.

Napsal: pon říj 31, 2005 22:26
od Jenda
Dnes jsem sundal nasávací plastovou lištu pod předním oknem, vyčistil jsem prostor pod ní od listí a prachu, prohlédl jsem prostor sání ventilátoru a musím trvat na tom, že veškerý vzduch přiváděný do kabiny z vnějšího prostoru vozu proudí přes filtr. Vzduch nasávaný z kabiny vozu již přes filtr nejde. Částečně je to patrné z obrázku od bobpe v galerii. Na schematu je na sání ventilátoru vlevo přívod přefiltrovaného vzduchu z vnějšku vozu, vpravo je přívod z kabiny vozu, přívod vzduchu se volí pomocí klapky v sání ventilátoru (tato klapka je již za filtrem, těsně nad ventilátorem). Do ventilátoru lze sáhnout i přes sání vzduchu (po vyndání filtrů), podařilo se mi to úzkou hadicí vysavače (nevím nakolik je úspěšné vyčištění ventilátoru tímto způsobem). Nevěřím, že by u Lacetti byl způsob filtrace vzduchu proveden výrazně jinak - pouze částečně.