Stránka 1 z 3

rychlostne stupne

Napsal: pon črc 04, 2005 19:43
od macky
kupil som Espero asi v marci.Vcelku v pohode.Patrilo nejakej firme,tak som vymenil par veci.Brzdove kotuce,filtre,naplne a tak.Hneva ma ale radenie z N do 1. alebo z 3 do 2,alebo z N do R. Menil som radio takze som mal vsetko rozobrate.Rychlostna paka sa mi zda byt volna do stran.Je tam taky klb na ktorom sa paka pohybuje dopredu a doz. a tiez do stran.Hladal som kod v katalogu ND ale nema to samostatny kod.Mam hydraulicku spojku.Tiekol mi hlavny valcek,tak som dal vyrobit novy piestik-musel som to prisposobit manzete.V predajni chceli vela za novy.Takze to fici ako nove.Kvapalina/spojkova/ uz neunika. Tie stupne idu tazko. Co stym????

Napsal: úte črc 05, 2005 06:40
od palladin
Pozri pomocny valcek na prevodovke (cca 250 sk ) a ak netecie asi najskor bude ohnuta ta tycka co ovlada spojku (neviem presne ako sa to tvola).Nekvalitny material... Ta tycka byva dost bezna zavada. Oprosti tomu ramienku sa ohne (staci par stupnov) a potom dobre nevypina a radis cez zuby...
Ja som napr. musel vymenit oba valceky aby to bolo ok, lebo oba tiekli...

A ak mas volu v riadiacej pake skus pozriet mechanizmus na prevodovke. Tam sa zvyknu vybit dva take plastove vylisky a potom ma paka volu. Moze sa to aj prejavovat buchotanim kde ides po nerovnej cete...
Ak pytaju u vas vela, zavolaj do Carmaxu v Piestanoch (velkosklad daewoo) a tam robia aj zasielkovy predaj.

PS: Ja som platil 470sk za hlavny spojkovy valcek. -i

Napsal: čtv črc 07, 2005 20:27
od palikx
vse je pravda a navic to muže být krivý pritlacný talir spojky.

spojka

Napsal: sob črc 09, 2005 00:31
od macky
Keby bol krivy tanier tak by to robilo pri vsetkych stupnoch,myslim si...
Ktoru tycku myslis?Co je opreta o piestik pomocneho valceka?Ak si dobre spominam tak je dost masivna.Momentalne mam ine starosti,ale musim to riesit.Zena ma dva roky vodicak,a nejazdi-mala by zacat.
Kazdopadne dik!!!!!!

Napsal: sob črc 09, 2005 23:49
od palikx
promin sem si to konecne poradne precetl.mas asi opravdu velkou vuli do stran a to bude na razeni na tyci co leze do prevodovky ta plastova kostka s cepem.a pak možna jeste futra v prepakovani.Vypinaci paka spojky to asi teda taky nebude.

tak to ma byt!!!

Napsal: sob pro 03, 2005 20:55
od macky
Neskor no predsa.Vymenil som silenbloky a odvzdusnil spojku a chodi to super.

Napsal: pon pro 05, 2005 21:24
od palikx
no tak slava. -i

Napsal: pon pro 05, 2005 22:45
od ppp
Prosim Vas ake silentbloky? Mne ide tiez tazko 1, 2 a R. Teda ani nie tazko, len niekedy ich tam nedam ani keby som sa pokrajal. Na krizovatke to dost zamzri, ale ked to spravi v kopci pri rozjazde tak je to dost tazko riesitelna situacia. Na 3jku sa dost blbo rozbieha.
Tie rychlosti tam proste niekedy bobec nedam. Paka sa jednoducho neda posunut ani dopredu ani dozadu. Ostatne v pohode. Ale vacsinou s prevodovkou nemam ziaden problem. A toto robi ci uz sa auto hybe alebo stoji. ALe skutocne len niekedy a neviem od coho to zavisi. Este som sa ale na radenie zospodu nepozeral.

Napsal: pon pro 05, 2005 22:49
od peter NR
ppp píše:Prosim Vas ake silentbloky? Mne ide tiez tazko 1, 2 a R.
no ak ti nejdu zaradiť rýchlosti, to asi nebudú tie silentbloky, tie spôsobujú skôr drnčanie šaltpáky pri zaradenej rýchlosti - proste vôla...

Napsal: úte pro 06, 2005 13:43
od macky
Skus odvzdusnit spojku.

Napsal: úte pro 06, 2005 16:39
od macky
ked tak o tom rozmyslam mal som tiez problemy so zaradenim 1,2 a R.
Ono je tam tych klbov dost-na kazdom milimetrik a ide to cez zuby alebo silou.Je to pekne nakreslene v katalogu nahr.dielov na str.182.Najprv som vybral tiahlo 9 /nezlomit!!!/,potom hriadelku 13.Silenbloky su pod cislom 15-2ks. Vycistit-nemazat-vznika brusna pasta!!! vela stastia!!!

Napsal: úte pro 06, 2005 17:33
od ppp
Vdaka kuknem sa na tie diely.
Neviem ci to mozu byt synchrony, lebo podobny problem mam aj na skodivke, lenze tam pomoze zaradit co ide, a pohnut sa aspon o 1mm, lenze na espere ked raz nejde, tak to nepresvedcim. Ziaden radenie cez zuby (okrem spiatocky, ked som netrpezlivy), len proste tam raz dvakrat za 1000km nic z 1,2,R nedam. Uz to sice vacsinou viem oklamat 5kou a potom ide aspon R a nasledne 1,2, ale nie je to velmi prijemne, a R tam za ajzdy nedam, takze toto funguje len pre rozjazd.
Navyse synchrony by nerobili to,z e to obcas urobi aj za jazdy. Ale teraz mam pocit, ze problem nastava, ked je auto naklonene na pravu stranu, ci uz na parkovisku alebo v zakrute odstredivou silou.

Napsal: sob pro 10, 2005 18:20
od ppp
Tak uz to mam overene. Ked nejaka sila (odstrediva, alebo gravitacna) taha doprava, tak tam nezaradim 1, 2 ani R. Takze v lavotocivej zakrute ani pri parkovani na sikmom povrchu nemam sancu. Stretli ste sa uz s niecim takym?
Okrem toho este pri aj tych najmensich hrbococh nieco v interieri povrzava pri pedaloch, ale neviem co. Bude to v interieri, lebo je to pocut ako netlmeny zvuk. Dufam ze pojde len o nejaku prechodku. Horsie je vsak to radenie.

Re: rychlostne stupne

Napsal: ned pro 11, 2005 12:54
od Olda
macky píše:kupil som Espero asi v marci.Vcelku v pohode.Patrilo nejakej firme,tak som vymenil par veci.Brzdove kotuce,filtre,naplne a tak.Hneva ma ale radenie z N do 1. alebo z 3 do 2,alebo z N do R. Menil som radio takze som mal vsetko rozobrate.Rychlostna paka sa mi zda byt volna do stran.Je tam taky klb na ktorom sa paka pohybuje dopredu a doz. a tiez do stran.Hladal som kod v katalogu ND ale nema to samostatny kod.Mam hydraulicku spojku.Tiekol mi hlavny valcek,tak som dal vyrobit novy piestik-musel som to prisposobit manzete.V predajni chceli vela za novy.Takze to fici ako nove.Kvapalina/spojkova/ uz neunika. Tie stupne idu tazko. Co stym????
Tohle mi dělala hydraulika, koukni se ještě jestli ti nesákne pracovní válec, a zkus odvzdušnit...

Napsal: pon črc 23, 2007 19:44
od ppp
Ozviujem staru temu s doplnujucou otazkou. Co vsetko moze na radeni v espere sposobovat vole?
Stale riesim nemoznost radenia 1, 2 a R. Chystam sa vymenit cast 9 v manuali na prevodke radenia medzi kasnou a prevodovkou. Je to taka asi 15cm tycka s plastovymi objimkami gulovych "capov" na dalsich castiach radenia. Prenasa otacavy pohyb tyce radenia cize vlastne pravolavy pohyb radiacej paky. Je tam nejaka vola ci kriticka to neviem, ale ako dalsiu teoriu (predtym nez uznam, ze je problem v prevodovke) beriem ze je v mechanizme prilis velka vola a tak pri vacsom vykyve motora s prevodovkou nemam moznost dat paku to takej polohy aby sa kvoli volam v radeni tento pohyb v dostatocnej miere preniesol aj do prevodovky. A tato tycka za necelych 80Sk je ako dalsi pokus riesenia problemu.