Stránka 1 z 1

Ucenie volnobehu

Napsal: pon říj 04, 2021 12:29
od esperkac
IAC.PNG
5) Kalibrujte polohu ihly na dávkovanie ventilu.
A. Spínač zapaľovania v polohe Motor, motor
odtrhnutý.
B. Pripojte terminál k zemi na 5 sekúnd
test z konektora ALDL.
C. Odpojte terminál od zeme.
D. Vypnuté zapaľovanie na 10 sekúnd.
E. Naštartujte motor a skontrolujte, či sú otáčky
Ísť na voľnobeh je správne.

Kto mi vie vysvetlit co znamena krok B.

Lieta mi volnobeh 500-1100 a dokola. Nova lambda. Cievka v rozdelovaci ma asi rok. IAC cisty. Vyfuk deravy by uz nemal byt.

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: pon říj 04, 2021 20:24
od LordMMX
diagnostický konektor treba spojiť dátový tok drôtom na kostru, pokiaľ to správne chápem.

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: pon říj 04, 2021 20:53
od esperkac
To je popis ako z Rumunska ozaj.
V prírucke je ukazany original diagnosticky pristroj a potom daju návod spojte drátom do zastrcky na kostru.

Pozeral som otom ALDL konektore a MASA (asi -) tam je oznaceny jeden konektor ale nechcel som riskovat tam pchat kable a vyskratovat si riadiavcu jednotku.
Dufam ze sa to nauci jazdenim.

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: úte říj 05, 2021 12:50
od esperkac
Jazdou sa to nenaucilo. Chladny este drzi ale zohriaty lieta v intervaloch 15s a na emiske potrebujem 30s stabilny volnobeh
ALDL.PNG
SKÚŠOBNÝ KONEKTOR (ALDL)
Testovací konektor ALDL je umiestnený vo vnútri
vozidla (obr. 1). Má terminály použité na linkách
montáž na testovanie funkčnosti motora.

Terminál "B" je diagnostický terminál a môže byť
pripojený na svorku „A“ alebo uzemnenie na prepnutie
ECM v režime „DIAGNOSTIKA“.

Na čítanie slúži aj konektor ALDL
sériové údaje z ECM pomocou SKENERA.
Tieto sériové údaje sú v kurze široko používané
manuál.
„DIAGNOSTICKÝ“ MODUL
Ak je diagnostický terminál "B" uzemnený
s kľúčom zapaľovania v polohe „motor“ a vypnutým motorom,
systém vstúpi do „DIAGNOSTICKÉHO REŽIMU“. V tomto
ECM bude fungovať takto:
Obr. 1 konektor ALDL
1. Zobrazí chybový kód 12, ktorý ho signalizuje pomocou
SES. Kód 12 je signalizovaný
Krátke zapálenie SES, po ktorom nasleduje prestávka
A potom dvakrát kratšie. Bude to signalizované 3 krát
za sebou. Ak v ECM nie sú žiadne ďalšie
chybové kódy, tento kód bude signalizovaný do
terminál „B“ od ALDL je odpojený od
stôl. Chybové kódy je možné načítať iba pomocou
motor sa zastavil.

PIN A MASA to bude asi kostra minus -
PIN B TERMINAL DE DIAGNOSTIC
PIN M DATESERIALE DELA ECM

Ked sa spoji B+A tak to ma blikat kody

Ja mam teda spojit A+M ?

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: úte říj 05, 2021 20:18
od kesko
Volnobeh som na Lege robil odpojením baterky, plus kontakt priložil na kostru na cca 10 sek. Potom pripojiť baterku a 3x zapol a vypol zapalovanie bez naštartovania na 15 sek. Na 4 krát som naštartoval a bolo . Robil som to po čistení krokoveho motorčeka. Snad Ti to pomože.

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: úte říj 05, 2021 20:22
od esperkac
Nepomôze lebo vyhladavam informacie na nete a nasiel som Lanos napríklad a kazde Daewoo co som nasiel ma iny postup. Takze sa chcem drzat oficialneho postupu.

Ale dakujem za ochotu a tvoj prispevok.

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: čtv říj 07, 2021 13:42
od esperkac
Predvcerom som spojil A+M a neviem ci to nieco spravilo v ECU alebo nie ale problem to nevyriesilo. Start a ucenie asi 20 min na volnobeh. Tak som odpojil baterku a dva dni to stalo odpojene lebo prsalo.

Medzitim som z druhej skrtiacej klapky vybral IAC ventil a ze skuim tam dat ten. Na nete je video ako ho niektori rozoberaju tak ze tu ihlu vykrutia zo solenoidu. Tak som ju vykrutil aj ja. Samozrejme sa to zlomilo takze to nerobte. Vnutri je zavit. Islo to do ultrazvukovej cisticky poskladat naspat a do auta.

Dnes rano zapojit baterku dotiahnut lambda sondu aj vyfuk kyslik si to uz tahat nemoze nijako. Vytiahol kable z rozdelovaca aj z cievky aby bol dobry kontakt. Start a ucenie.
Nastartovane 1500 hned to pada na 1100 a tam drzi 5minut ot. klesa motor ide hladko. Klesa klesa 950 trosililinku lietaju ale v pohode. Uz to nieje take hrozne ako predtim. No a 15 minut. Rucicka teplomera sa uz dotyka prvej ciarky a uz si to zacina lietat. :evil:

Tak idem odpojit podtlakove hadicky ze ci nesaje falosny vzduch. Nie nesaju. Striekal som cistic brzd na vstreky klapku ci niekde nieje diera a neprejavi sa to na otackach nic. Tesne vsetko. 20 minut stale sa to zohrieva. Ale nelieta to tak rozne. Odpojim MAP motor skapal.
Tak zapojit MAP naspat a start. 1500 klesa dole 500 prida tomu hore dole par krat ustali sa 800-900 celkom oka ale predsa.

Idem merat zapojenu lambdu multimetrom osciluje 0.2- 0.8V ved je nova. Ten prechod z minima na maximum sa mi zda byt asi pomaly. Odpojim ju kontrolka motora ziadna volnobeh ako pribity. Lambda vsak zaseknuta na 0.8V cize motor ide v otvorenej slucke na bohatu zmes. Ja potrebujem ciste emisie. Chvilu meram a to min-max sa mi zda zrychlilo. A to ma byt rychlo. Cim rychlejsie tim lepsie. Napadlo ma nevyhrievana sonda. Studna uz dava napatie do ECU ale este je pomala a preto kolisaju aj tie volnobezne otacky. Ohrieva sa rychlejsie prechody min-max aj volnobeh ma jemnejsie korigovanie.

Zapojim ju naspat volnobeh znovu zacina kolisat. Ale uz to nieje take hrozne.

Motor stale bezal a bezal na volnobehu a zahrieval sa. Ktovie ako je nato predzapal. Dalej idem skusit pootocit rozdelovac tak som ho o 2mm otocil a mierne sa to zlepsilo.

Uz by to mohlo byt aj fajn. Clovek co by to videl prvy krat by si to ani nevsimol. Inak neskapalo by to nikdy ani predtim ani vysoke otacky na volnobehu to nema no ja to nastavujem na picny chlp koli emiske.

A tak pozeram ze rucicka teplomera je uz skoro rovno. A teraz sa pytam.

Volnobeh sa dost riadi teplotou motora. Kto mal Espero vie kde asi byvala rucicka pocas jazdi. Pekne nizko. Ked je v tej polohe, volnobeh mi lieta. Ked sa to ozaj ze zahrialo do tej polohy ktora byva v klone alebo ked tahate vozik, tak volnobeh bol v lepsi mozno lepsi uz nebude.

Takze moze byt problem s volnobehom vlastne sposobny tim ze sa ta teplota sprava divne? Riadit sa podla rucicky na odhad staci ale aku teplotu vidi ECU? Takze som opat v prdeli. Bez tej diagnostiky to poriadne nebude kedze poriadne neviem ci ECU este stale nezohrieva motor. Ak v zivich datach uvidim 90 stupnov tak si mozem byt isti ze RJ uz nebude obohacovat zmes. Nezysovat volnobezne otacky. Predzapal drzat na tabulkovej hodnote. AJ ten ked budem chcet nastelovat musi byt motor v prevadzkovej teplote.

A na emiske nemozem mat motor na volnobeh vo fazi zohrievania s predzapalom bohvie ako ked mam vysoke PM.
Stroboskop a redukcia pride z ALI za 2 mesiace a Poliak mi povedal ze mozno bude mat tak za 2 tyzdne.

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: pon lis 01, 2021 12:13
od esperkac
Ohrial som motor. Cez diagnostiku som sledoval teplotu motora a lambdu. Lambda regulácia začina skôr ako úplný ohrev celého motora.
Kontrolka ohrev motora zhasla pri 73°C
Zhasol som motor. V konektory ALDL prepojil piny A a B.
Naštartoval a išiel nastavovať predzapal. Nastavil na risky. Počas nastavovania mi to držalo konštantné otáčky no ako som sa tomu venoval mi motor začal lietať s otáčkami. Keďže to bolo nastavené tak som to vypol. Rozpojil piny. Nechal vychladnúť. Naštartoval a nechal ohriať.
A voľnobeh stabilný nieje. Podľa diag má byť 850RPM tam sa aj snaží udržať no pomaly klesne na 725 klesajú aj kroky IAC ventilu a potom bum pridá tomu na cca 1000 dokola. Predstihu tiež upravuje hore dole. Lambda je na 14.6

Re: Ucenie volnobehu

Napsal: úte bře 29, 2022 21:52
od esperkac
Po vymene original termostatu opravene.