Stránka 1 z 1

XL pneu

Napsal: sob kvě 23, 2020 21:29
od lluubboo
Ahojte
potrebujem nove letne pneu 215/50 R17.
Mam ale problem najst nejake, dobre hodnotene a realativne lacne, ktr. by nemali oznacenie XL (extra load, zosilnene bocnice). Pokial som sa dopatral k info o XL, pouzivaju sa najma na SUV a silnejsie motory.

V technicaku nemam info o tom, ze by som mohol pouzivat XL. A nikde sa neviem dopatrat, ci sa mozu alebo nemozu pouzivat akj ked ich nemam v technicaku. Vsade len pisu, co je to XL a vyhody/nevyhody oproti klasickym SL (standard load) pneumatikam.
Viem, ze napr. vyssi zatazovy index, ako ten uvedeny v technicaku mozem pouzit (napr. 95 a v technicaku mam 91). Ale XL nie je to iste co zatazovy index.

Mozu sa pouzivat XL aj ked ich nemam v technicaku?
Uz len kvoli tomu by som ich bral lebo neviem ine s dobrym pomerom cena/vykon najst.

A Cruze ma na dverach myslim, tlakovanie pneu v rozsahu 2.2 - 2.7 baru.
XL viem, ze sa tlakuju aj viac. Nie je to problem ak by som to dal na viac ako mam uvedene na dverach?

Re: XL pneu

Napsal: úte kvě 26, 2020 12:50
od andy.gee
XL pneu je len o zosilnenej konstrukcii, za jazdy mozno budes citit tvrdsiu bocnicu, ale nicomu inemu to nevadi,
do TP sa tento parameter nedava, takze pri STK je uplne jedno, ze ci budu XL alebo nie

pneu treba nafukat tak ako je predpisane vyrobcom auta teda hodnoty z dveri (maximalne o trosicku viac), ak by si to nafukal cez predpisane hodnoty tak bude opotrebenie dezenu pneu nerovnomerne

Re: XL pneu

Napsal: ned kvě 31, 2020 15:56
od lluubboo
Super. Dakujem. XL bude moja volba :)

Re: XL pneu

Napsal: ned kvě 31, 2020 17:56
od lluubboo
Uvazujem nad 215/50R17 95Y SAVA INTENSA UHP 2 XL (MFS) alebo 215/50R17 95V NEXEN N'FERA PRIMUS XL.
Ako je to s ochranou disku - rafika MFS / FR?
Nie je problem s nasadenim a pouzivanim na ALU disku?
Ci je to tak standarizovane, ze to ide pouzivat na vsetkych beznych diskoch?

Re: XL pneu

Napsal: pon čer 01, 2020 22:16
od andy.gee
prave naopak, je to velka vyhoda, cim lepsia ochrana rafika tym lepsie,
je to standardizovane, na rafik rovnako obujes pneu s FR aj bez FR

tych oznaceni je viacero, niektori vyrobcovia robia ochranu rafika masivnejsiu, ini skor symbolicku, ale hlavne aby to pneu mali -i

Re: XL pneu

Napsal: úte čer 02, 2020 13:28
od JardaB
Pánové ... nenechte se unést svými city, že si nějak pomůžete nasazením pneumatik XL.

Obecně lze říci, že názvem XL se označují pneumatiky pro těžká užitková vozidla. Označení jednotlivých výrobců se však liší. Někdy se pneumatiky XL také označují jako „zesílené“ (RF nebo RFD), případně EL (z angl. „extra load“). Samozřejmě si můžete pro své SUV vybrat standardní pneumatiky. Výhodou pneumatik s vyšší nosností, které jsou alternativou k těm standardním, je jejich schopnost uvézt větší náklad. Jsou také lépe chráněny proti mechanickému poškození. Pokud rádi řídíte mimo silnici nebo jezdíte pravidelně do hor s plně naloženým vozidlem, pak jsou pneumatiky XL vždy lepší volbou. --- důsledkem volby pneu XL může být i vyšší spotřeba.

Navenek se zesílená a standardní pneumatika ničím neliší, rozdíly jsou skryty uvnitř pneumatiky. Pro uživatele je jedinou postřehnutelnou věcí na bok pneumatiky umístěný nápis Extra Load či Reinforced. XL pneu znamená hlavně vyšší nosnost a vyšší huštění, pokud to nepotřebujete, není důvod si ji vybírat.

Tabulka závislosti mezi tlakem a zatížením v případě rozměru 205/55 R16:
205/55 R16 91 NL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205/55 R16 91 XL
Tlak (kPa) 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 . 260 270 280 290
Nosnost (kg) 410 430 450 475 495 515 535 555 575 595 615 615 635 650 670


--- můj privátní názor je, že volbou tohoto typu pneu nic nezískáte. Vždy rozhoduje dodržení rychlostního parametru a parametru dovoleného zatížení pneumatiky a huštění pneu (já mám rozmezí 2,4-3,0 bar). Hlavně !!! se mohou lišit kvalitou Hlavně bych se podíval na výsledky testů buď v Německu nabo v dTestu. Hlavně se vyhněte pneu s označením s "C" na konci ... například 215/65 R16C ... ty jsou určeny pro dodávky, mají delší kilometrovou výdrž, ale bídné jízdní vlastnosti na suchu a strašné na mokru

Re: XL pneu

Napsal: úte čer 02, 2020 13:49
od JardaB
Doplňuji, protože mi nejde původní post upravit ... mockrát jsem ho editoval.

Doporučené huštění mám 2,4-3,0 bar a stačí mi standardní pneu ... vyšší hluk a spotřebu nepotřebuji, do terénu nejezdím ... :-) Zesílené pneu by také měly být dražší, pokud nekoupíte nějaké ležáky ve výprodeji.

Re: XL pneu

Napsal: ned čer 07, 2020 16:06
od lluubboo
Tu prevodovu tab., tlak vs zatazenie som nikde nenasiel k mojmu rozmeru. Ale ked to natlakujem na 2.6 - 2.7, hadam to bude OK. podhustene by to nemalo byt.
Bude to trochu tvrdsia jazda ale to nevadi.

Problem je, ze asi sa vyrobcovia orientuju viac na SUV, takze zohnat pneumatiky v dobrom pomere vykon/cena bez XL je problem.

Re: XL pneu

Napsal: pon čer 08, 2020 19:35
od JardaB
To je jen příklad, aby se dal pochopit vztah mezi pneu standard a XL. Plyne z ní, že vyšší než běžné zatížení umí pneu XL a nejspíše podle toho má i vyšší index zatížení. Ty se budeš řídit indexem rychlosti a zatížení dle techničáku a huštění podle doporučení výrobce v příručce ... co chceš vymýšlet ?

Re: XL pneu

Napsal: pon čer 08, 2020 23:14
od Topol-1
Pěkný den nebo večer ? je 22,53 :lol:
Já jen takovou zprávičku co jsem zahlédl na netu .EU má v jednání ,že zavede trvanlivost pneumatik jak u salámu :lol:
Možná je to jako sranda, když páni poslanci za stotisícové platy /to je nekňuba jinak mají daleko víc / vymýšlí nevím ale podle mě ptákoviny :mrgreen:
Jde o to, že když bude nehoda tak samozřejmě je vina jasná ! :!: Víte ,když někdy v roce 2000 jsme jezdili prodávat svoje výrobky
tak mi taky jednou na celnici němec řekl : /psáno foneticky :ráfen vek !/ Jako kolo ven !!! Jěště, že jsem měl jakš tak dobrou rezervu !!!
Dneska už tam mají "bordel" díky migrantům větší jak u nás ! Jinak platilo, že když němec dostal uniformu a třeba jen čepici a měl službu na WC
tak to bylo pomalu na povel !
Jinak Péťo /on ví koho myslím/ dneska Múller -i
Tak hlavně ať nám jezdí a nezlobí a pneu nemáme po době trvanlivosti -i
Vl.