Stránka 1 z 1

Nafta v oleji

Napsal: pát lis 23, 2018 21:13
od jano444
Zdravim pani. Mozno sa uz niekto s tymto problemom stretol a ma riesenie.
Mam Captivu od 10/2006, super vozitko, preto sa snazim riesit tento problem aj ked uz ma 330 tisic km.
Zacal mi pribudat olej, zistili sme, ze mi do oleja niekade tecie nafta. Vylucili sme prvu moznost, kde sa hovorilo, ze to moze robit prilis casta regeneracia DPF filtra a prebytocna nafta preteka do oleja. Original chevrolet diagnostika v servise zistila, ze DPF filter je v poriadku, pracuje spravne a dokonca po tych kilometroch vykazuje len 2% zanesenie.
Dokonca som bez problemov absolvoval aj emisnu aj STK a vlastne riziko je, ze pri prilisnom zriedeni oleja naftou by mohlo dojst k zadretiu motora, preto je auto odstavene.
Mate niekto skusenost s podobnym problemom a ako ste ho vyriesili?

Re: Nafta v oleji

Napsal: sob lis 24, 2018 09:53
od Richard
No to je bohužel častý problém hlavně u aut s DPF. Diskutuje se skoro všude.
Je dobrý, že diagnostika ukazuje filtr jako dobrý, ale ...... jsou tam ještě čidla referenčních tlaků teploty a od nich dostává ř.j. info o potřebě regenerace. Je možné že regenerace probíhá častěji než by musela, kdyby info pro ř.j. byly OK.
Je otázka jestli poznáš že auto regeneruje? Určitě by jsi to popsal lépe. Pokud si pamatuju ze školení, tak pro regeneraci jsou třeba vhodné podmínky - ohřátý motor, plynulá jízda a pak regenerace začíná. Je třeba ji dokončit, jinak začíná za splněných podmínek zcela znova, neví že už částečně proběhla..... bohužel tam není žádná kontrolka která by řekla provádím regeneraci nevypínej motor a vem mě ještě trochu projet než to dodělám ;)
Regenerace se dá poznat, že se bezdůvodně rozběhnou větráky, zapne se vyhřívání zadního okna prostě se snaží ř.j. co nejvíce zatížit motor aby se ve filtru zvedla teplota.
Píšeš, že máš Captivu od roku 2006 a najeto 300tis. motor už může být volnější v kroužkách tak může nafta pronikat do oleje víc, dělal jsi něco se vstřikama ? s čerpadlem?
A jak moc ti nafta přibývá? Dáš olej doprostřed mezi rysky a za kolik km máš olej na horní rysce?
Samozřejmě měřit nejlépe na stejném místě dejme tomu do 5 minut od vypnutí motoru za tepla ......

Re: Nafta v oleji

Napsal: sob lis 24, 2018 11:23
od jano444
Zdravim, vdaka za odpoved. Captiva ma kontrolku, ktora ukazuje ze regeneracia DPF filtra neprebehla v poriadku. Zasvietila mi mozno 2x za ten cas co auto mam. Jazdim vzdy minimalne 15 km trasy kedze byvam na dedine a prevazna vacsina kilometrov bola najazdena pri dlhych trasach 100 a viac km. Ked regeneracia zacne, tak si to vzdy vsimnem na palubnom pocitaci kedy spotreba vyskoci na 11,2 a po regeneracii zas pozvolne klesa (to som vypozoroval za tie roky co jazdim). Momentalne nemam pocit, ze regeneracia bezi nejak castejsie, ani priemerna spotreba sa nezvysila.
So vstrekmi ani vstrekovacim cerpadlom sa este nerobilo nic, to je aj dalsia indicia pre mechanikov, len musim najst niekoho kto sa toho chyti. Vsetci ti certifikovani mechanici v byvalom chevrolete davaju ruky prec :-( . Momentalne planujem dat vymenit olej lebo diagnostika ukazala, ze kvalita je uz zla. Pri novej sa menil olej v chevrolet servise po 30 tisic, potom som presiel garazistom a uz menim olej a filtre po 20 tisic km, momentalne ma najazdeny 16 tisic od predchadzajucej vymeny.
A ako si napisal, budem sledovat ako rychlo sa zmeni hladina oleja od stredu do hornej rysky, dokedy najdem mechanika co sa na to da. Pripadne odstavim auto aj skor, ak bude pribudat prilis rychlo.
Ak mas linku, kde sa konkretne tento problem riesi, tak posli. Mne sa nejak nedari nieco najst. Vdaka.

Re: Nafta v oleji

Napsal: sob lis 24, 2018 11:50
od Richard
Za mě je i těch 20000km moc. Osobně bych měnil u naftové Captivy olej nejpozději po 15000km samo i s filtrem, klidně i dřív když píšeš, že jezdíš často trasy 15km. Tam se ti motor určitě nezahřeje a ta směs je bohatší a může se dostávat nafta do oleje snadněji. Nevím co do Captivy dáváš, ale já používám do všech rodiných aut GM Dexos2 5W30. Tedy do Kia CEED, Hyundai Santa Fe, Hyundai IX55, jen do SAABa dáváme Mobil1, ten nic jiného "nepapá".
On totiž podobně jako Chevy i Hyundai používal zakázkové motory od VMMotori od Italů. Tedy kromě IX55 kde si Hyundai motor vyvíjel sám.
Já nemám ani v jednom dieslu DPF a jsem rád. Ona ta výměna stojí pakatel - řekl bych že ti bude stačit 5l což je u GM Dexos2 5W30 cca 550,- a kvalitní filtr k tomu (Mahle, Knecht, Purflux, Mann) a jsi v tom za nějakých 800,- Pokud to děláš v servise tak nějaká práce, řekl bych že 1000,- by to spravilo.......
Jestli kvůli opotřebení motoru používáš hustší 10W40 tak ten pokud vím dělá GM taky....... jen bacha na to aby olej byl vhodnáý pro DPF - tedy low sap .....

Re: Nafta v oleji

Napsal: sob lis 24, 2018 14:13
od jano444
Vdaka za odporucania :-). Ale ja som pisal, ze jazdim minimalne 15 km trasy a nie ze casto jazdim tieto trasy. Najcastejsie jazdim 100 km a viac. Pravidelny servis mi riesia znami v servise a viem sa na nich uplne spolahnut. Cize ako som pisal idem po dalsej indicii a to je palivovy system (vstreky a vstrekovacie cerpadlo).

Re: Nafta v oleji

Napsal: ned lis 25, 2018 22:18
od Mefisto
Tak olej se meni bud 15000 nebo rok, co prijde driv.
Co se tyce oleje do nafty tak je to vetsinou diky vypalovani DPF, coz je problem kratkych tras, kde vypalovani zacne treba tesne pred vypnutim motoru.
Ja jel 1000 km z Chorvatska a vypalovani zaclo tesne pred cile doma.
Je to proste debilne udelany. Nevim proc to neudelai jak u Toyoty, kde je mozne pri rozle kontrolce aktivovat vypalovani tlacitkem.
Ja mel problem prvni rok, kdy po koupi me to hlasilo jiz po pul roce vymenu oleje. Pak se nekolikrat prehraval SW a ted je to docela v pohode. I spotreba se ustatlila na 6 - 8 l/100km

Re: Nafta v oleji

Napsal: stř pro 05, 2018 14:13
od Boeing737
Pri regenerácií Ti vstreklo do oleja naftu.
Olej vymieňaj po 10.000 km a DPF daj odborne vyčistiť.
Kvôli vstrekom používaj aditívum.
Diagnostika často neukáže stav DPF presne a hlavne u Chevy ;)