Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Marecek14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 17, 2018 21:59

Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Příspěvek od Marecek14 » ned lis 18, 2018 00:07

Zdravím, mám problém na mojom Cruze 2.0 VCDI 120kw 2011, pri jazde mi kolíše ukazovateľ teploty motora, podľa diagnostiky medzi 70-80°C. Pri väčšej záťaži ukazuje ručička na obvyklé miesto, (jeden dielik do polovice) no pri nízkej záťaži, jazde z kopca a voľnobehu veľmi rýchlo teplota klesá na tých 70°C, čo je asi štvrtina stupnice na budíku. Kamarát mal na Volve rovnaké symptómy a spôsoboval to snímač teploty chladiacej kvapaliny, chcem ho vymeniť ale nemôžem ho nikde nájsť, viete mi niekto prosím poradiť kde presne sa nachádza? Ten motor tam je taký napchatý, že aj po asi hodinovom hľadaní som nebol úspešný. :roll:
Ďakujem za každú radu.

Reklama
 

Laco71
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 667
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Příspěvek od Laco71 » ned lis 18, 2018 09:50

Obvykle su minimalne 2 snimače teploty chl.kvapaliny

jeden je pri termostate , ďalší je zboku na chladiči zo strany spolujazdca,

Snimače su zaistené pružnou sponou, ktora pri neopatrnom odobratí, može odletieť hocikam nepredvídaným smerom,

takže pozor na to !

Jo, a podla mňa su to univerzalne snímače....ktoré by mali pasovať aj z a do inych vozidiel...

Qwerty
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 16, 2012 21:05

Re: Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Příspěvek od Qwerty » pon lis 19, 2018 20:00

nieco potobne som zazil a mal som prasknuty chladic. Vzdy pred jazdou som dolieval chladiacu a bolo jej tam vela(jazdil som 400km a nechcel som dolievat pocas cesty).Po vymene chladica o.k ale minuly rok pri -16 C z Donoval na Ruzomberok(kopec dole) mi to robilo tiez potom dialnica a zataz a teplota o.k. t.j moja skusenost s tymto motorom.
Chevrolet Cruze LT Navi 2.0 VCDi 120kw 2011

Marecek14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 17, 2018 21:59

Re: Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Příspěvek od Marecek14 » pon lis 19, 2018 20:22

Ďakujem za vaše postrehy, ja mám auto len od leta a toto správanie začalo hneď, keď sa vonku ochladilo natoľko, že bolo potrebné v aute kúriť. Chladiacej kvapaliny mám stále rovnako, takže žiadna prasklina ani netesnosť tam nieje. Zatiaľ som zistil, že ten snímač je umiestnený na termostate, ktorý je pod vysokotlakovou pumpou a je k nemu úplne zlý prístup. Dám vedieť, či sa problém po výmene odstránil.
Přílohy
image1.jpg

Tondis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: sob črc 13, 2019 11:37

Re: Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Příspěvek od Tondis » sob črc 13, 2019 11:46

Zdravim,neviem ci je to este aktualne ale mal som tiez tento problem.Menil som cidlo chladiacej kvapaliny,ktore je na strane vysokotlakoveho cerpadla zo strany egr ventilu(čiže zo zadu),menil som aj termostat,ktory nieje pod vysokotlakym cerpadlom ale na druhej strane motora,pri alternatore,je k nemu neskutocny pristup,musel som davat prednu masku dole a s dlhou racnou cez prednu masku povolovat skrutky,je pod prirubou hadice chladiacej hadice,co vychadza z motora.A ani to nepomohlo....nakoniec to bolo v tom,ze som nemal plastove kryty v spodnej maske,ktore zakryvaju jeden diel spodnej masky aj z jednej aj z druhej strany.mam cruze 2.0 VCDI 120kW 2011 LPN.dufam,ze som pomohol

Marecek14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 17, 2018 21:59

Re: Umiestnenie snímača teploty chladiacej kvapaliny motora

Příspěvek od Marecek14 » pon črc 15, 2019 21:05

Dobrý deň, ďakujem za vašu reakciu, síce to už nieje aktuálne, ale snáď to pomôže niekomu inému. Ja som tak isto menil okrem senzora aj termostat, pretože výmena senzora nepomohla, chyba bola v termostate, po jeho výmene závada zmizla. Snímač teploty kvapaliny motora aj termostat sú v tomto motore umiestnené presne tak ako píšete a je k ním veľmi zlý prístup. Pri výmene termostatu som masku nezhadzoval, podarilo sa mi k jednej skrutke dostať od motora a k druhej popri kolese, po zhodení spodného krytu. Nepovedal by som, že chýbajúci kryt môže spôsobiť také problémy s teplotou motora, zas som o niečo múdrejší.

Odpovědět

Zpět na „Cruze - Motory“