Stránka 1 z 1

p20e2

Napsal: úte čer 13, 2017 22:59
od marcelll
nazdar vsetci,
chcem sa opytat ci ma niekto skusenost s chybovym kodom P20E2,dnes sa mi zapla kontrolka motora tak som isiel na diagnostiku a vyskocil chybovy kod p20e2 nieco ako snimac teploty vyfukoveho plynu,vymazal mi tu chybu a presiel som potom asi 50km a nic sa nerozvietilo a ked som prisiel domou tak ventilator hucal a isiel mi sprad s pod auta , moze to byt tzv regeneracia filtrou?

mam captivu 2007 4x4 110kw

Re: p20e2

Napsal: čtv čer 15, 2017 09:49
od Richard
Ne, regenerace probíhá za určitých podmínek - plynulá jízda vyšší rychlostí, ohřátý motor a ještě další.... je úplně normální, že ventilátor po vypnutí motoru ještě dochlazuje, na chladiči je čidlo a pokud teplota je vyšší větrák běží i bez klíčku, jakmile teplota klesne vypne se, jestli máš naftu je dobrý nechat chvilku po dojezdu motor bublat na volnoběh, aby se vše uklidnilo zchladilo se turbo atd. jde tak o minutu, já tohle většinou neřeším, protože než zandám auto do garáže tak se nabublá dost, ale dej bacha hlavně při tankování na dálnici, jedeš vše rozjetý a zahneš k pumpě a vypneš motor.... turbo je ještě roztočené a dobíhá, ale nic se nemaže, nechladí :-(

Re: p20e2

Napsal: pát čer 16, 2017 08:04
od marcelll
dik za odpoved , teraz tomu rozumiem :o) , prasiel som vcera 250km a kontrolka motora sa nerozsvietila tak dufam ze bude tera vsetko ok :PP:

Re: p20e2

Napsal: pát čer 16, 2017 14:09
od Richard
Ale ta kontrolka motoru - "grilovaný kuře" nemá s filtrem pevných částic nic společnýho, DPF má vlastní kontrolku, která funguje samostatně a svítí až v okamžiku kdy hrozí úplné ucpání filtru znamená v podstatě tohle: vem mě na projížďku tak 100km, vyšší rychlostí po dálnici a rozhodně mě nešetři ;)
Ono to funguje asi takhle, filtr se vypaluje sám za podmínek které jsem už popsal. Bohužel Captiva co máš je dost stará a u ní také platí že každá regenerace filtru odčítá 3% životnosti oleje a to i regenerace nedokončená..... prostě jedeš z práce až se to ohřeje ř.j. z čidel referenčnícho tlaku na filtru zjistí že je třeba regenerovat. tedy zahájí regenereci..... ale to už zahýbáš do ulice kde bydlíš, zastavíš a protože ti nic neříká, že regenrace probíhá vypneš motor a jdeš domů... to je ta nedokončená regenerace :roll: Samo při nejbližší příležitosti začne zas regenerace znovu :roll: pokud zrovna zahýbáš na parkoviště u práce je situace stejná :roll: ale za 2 cesty jsi odečetl 6% životnosti oleje :roll: takže v podstatě na tebe může počítač za pár tisíc km řvát abys vyměnil olej :!:
Že probíhá regenerace se dá poznat, ale jen když opravdu pozorně sleduješ vozidlo, zapnou se bezdůvodně ventilátory, vytápění zadního okna, prostě se ř.j. snaží více zatížit motor aby stoupla teplota výfukových plynů, pak je trochu slyšet jiný zvuk motoru a stoupne okamžitá spotřeba klidně o litr dva, on tam přibude ještě jeden vstřik do expanze tedy když už jsou otevřeny výfukové ventily - to je ta nafta co jde do filtru a tam teprv hoří a vypaluje ho....
No a právě ten další vstřik nafty co neshoří v motoru způsobuje to degradaci oleje, je to vlastně takový studený start ;)
Některá auta už mají jeden další samostatný vstřikovač u filtru kvůli regeneraci, takže méně ničí olej , ale Chevy to má tak jak jsem napsal výše.....

Re: p20e2

Napsal: ned čer 25, 2017 16:36
od Peter1234
Zdar,
Ja mám tiež captivu a s týmto problémom som sa stretával často hlavne cez zimu táto chybová hláška nieje nejak extra závadná ale tiež si ju treba nejako všímať lebo príde k horšiemu. Ja mám captivu z roku 2008 vyrába sa od 2006 čiže to čo ty len o rok mladšiu... Myslím si že keby to bol filter alebo teda jeho snímač tak kľudne môže svietiť kontrolka motoru ale potom to prejde do vážnejšieho režimu kde ti začne svietiť kontrolka DPF Filtru. Preto najlepšie na toto funguje to že som zobral auto vyjazdil som všetku naftu čo som tam mal lebo samozrejme používam do toho Vif aditív ktorý tiež tak trošku zanáša hlavne to čidlo tak som vyjazdil celú naftu išiel som na pumpu a natankoval som 15L nafty a dal som do toho prípravok na čistenie motora a DPF filtra konkrétne:
http://www.olejcentrum.sk/PRO-TEC-DPF-S ... l-d363.htm
http://www.olejcentrum.sk/PRO-TEC-Diese ... l-d344.htm
podľa dávkovania na 15L som dal, cez diagnostiku som si ručne zapol prepalovanie nechal som pripojenú diagnostiku a sledoval som teploty a snímače a tých 15L miešanej nafty som vyjazdil na dialnici zo zapnutým vyhrievaním sklad aj ventilátor nech to má najväčší účinok a potom som natankoval čistú naftu bez ničoho a išiel domov, v najbližšej dobe som vymenil olej aj s olejovým filtrom a taktiež vzduchový a tým to pre mňa haslo a kontrolka sa doteraz nezapla... Ináč táto kontrolka zhasne automaticky keď sa problém vyrieši takže zmazanie nepomôže on naskočí znova pokiaľ tam tá chyba je...