Stránka 1 z 1

Mizí chladící kapalina

Napsal: čtv říj 27, 2016 19:23
od saxin
Ahoj dnes jsem začal měnit pravý kulák řízení a viděl jsem dole kapalinu,otevřu kapotu a koukám že je nádržka chladící kapaliny prázdná a pod ní je mokro.
Nevíte na co mrknou jako první?

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: pát říj 28, 2016 21:30
od Kristian_PM
Podľa mňa pozrieť samotnú nádržku, spoje a predovšetkým tesnosť sacieho potrubia vľavo na hlave, v miestach nad alternátorom (viď foto). A samozrejme dúfať, že nie je prerazené tesnenie pod hlavou a nie sú tlaky v chladiacom obehu :?

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: úte lis 01, 2016 19:26
od saxin
Ahoj tak jsem vysledoval že voda mizí jen někdy a to víčkem nádržky.
Je pod ní mokro a při otevření teče ze závitu voda.
Propláchl jsem systém čistou vodou (byla tam rezavá srač*a) ale dělá to dál.
Nevíte čím to může být že voda teče víčkem? a přitom teplota motoru je normální.

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: úte lis 01, 2016 20:06
od Ondrapb
A emulze v oleji není? Co hadice? Nejsou tvrdý jak kamen?

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: stř lis 02, 2016 13:24
od Richard
Může to být tím víčkem, to se stará o přetlak v systému aby se vody nevařila, může být blbý těsnění ve víčku a může to tím mizet - není přetlak voda se vaří při 100°C a tak ti bubliny páry můžou nějakou vodu vyházet ven ( hlavně při delší jízdě třeba po dálnici) kdy si motor noedpočine a je furt v tahu. Na okreskách to naopak dělat nemusí, chvíli se jede, chvíli se plachtí atd....
Tím víčkem bych asi začal není to drahý a po výměně uvidíš. Samo při ohřátí musí hadice jakoby ztvrdnout - ohřátím se zvětší objem kapaliny a i tlak. Hlavně tam nenechávej vodu, už mrzne ! Dej tam nějakou zelenou nemrznoucí kapalinu- koncentrát, klidně tu nejlevnější. Bacha někdy je levnější kapalina, která je už naředěná na cca -30 tu nebrat v podstatě si koupíš 1/2 kapaliny a 1/2 vody ;)
Hlavně do systému nedávej nic na utěsňování , akorát zasereš chladič a výměník topení.....

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: ned srp 20, 2017 14:31
od kity
Ahoj,

mne chadiaca kvapalina pomaly mizla(kvapkala) nad zotrvačníkom na bloku motora...
Viď obrázok.
Photo01.jpg
S pozdravom,
Kity.

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: ned zář 17, 2017 13:08
od kity
Ahoj,

teraz som zistil že mi tečie/kvapká tiež tu - pri uchytení kolena rozvodu vody k bloku motora...
:(

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: pon říj 15, 2018 18:43
od Žeryk
Jen pro zasmání :D
Po výměně čidel teploty vody jsem pozapomněl na to že u těch čidel jsem musel sponu hadice posunout(vlastně jsem jí vysunul až za trubku) a nedal jsem jí zpět.
To bylo podivu, kudy a kde se mi ztrácí chladící kapalina :D

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: úte říj 16, 2018 09:37
od kity
:D :D :D,

Matizkári, skoro všetky tesnenia chladenia motora sú od výroby papierové.
Predáva sa sada tesnení na generálku motora ( napr. na http://www.carmax.sk ) a tie už nie sú papierové.
Vážne vám doporučujem vymeniť ich všetky.
Najkritickejšie je to gumové tesnenie vedľa sacieho potrubia vľavo (z pohľadu od motora) na hlave motora (viď obrázok od Kristian_PM).

-i
S pozdravom,
Kity.

Re: Mizí chladící kapalina

Napsal: stř lis 21, 2018 16:33
od misojogi
ja som vymenil chladiacu kvapalinu ako mi radil Kitty a pohoda
preplachol som motor nalievanim vody do nadrzky pri uvolnenej spodnej hadici a pustenom motore (treba rychlo nalievat najlepsie hadicou) a to dovtedy kym nezacne tiect len cista voda
potom som dolial zltu kvapalinu G11 z Kauflandu (ma schopnost zacelit mensie netesnosti)
potom som chvilu jazdil a musel doliat ete asi liter vody a nasledne uz voda v nadrzke neklesala a system sa zastabilizoval
Trocha spiny sa este uvolnilo takze este na jar vymenim a preplachnem vsetko a malo by to byt eje nuno

preplachovat mozno aj nalievanim vody z plastovych flias ale treba to robit rychlo a nie prilis dlho aby sa motor nepriehrial (nechat potom aspon pol hodinku vychladnut) ide o to aby nepraskla hlava lebo obtekanie vody pri rucnom dolievani nie je idealne
cize nalejeme cca 10 litrov a potom nechame chladnut asi pol hodiny minimalne
40 litrov celkove by malo stacit na dokonale preplachnutie celeho systemu
(otvorime kurenie naplno aby sa preplachol aj radiator kurenia)

Inak pozor predny chladic NESMIEME cistit WAPkou, prave som videl jeden ktory bol uplne zniceny
treba vysat vysavacom a pripadne postriekat normalnou hadicou, ale nie tlakovou vodou lebo lamely su velmi jemne a uplne sa znicia silnym prudom tlakovej vody