Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3611
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od conpet »

Budu se opakovat , ale vyblikej chyby RJ , tím bych začal :

Wysłany: 2008-01-28, 13:06   [Nubira] FAQ Kody usterek silnika


Złącze jest w skrzynce koło lewej nogi kierowcy
1. Zewrzeć A+B w celu odczytu kodów błędu np. spinaczem (sinik wyłączony)
2. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję "ON" (zapłon)
3. Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2,
ilość dlaszych mignięć druga cyfra.
Kod się powtórzy
Uwaga - przy zwartym Ai B włącza się wentylator chłodnicy - tak ma być


KOD Miejsce usterki Rodzaj usterki
3 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do masy (-) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
4 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
5 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do masy (—) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
6 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do zasilania (+) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje)
13 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy wyższą niż 146°C
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C
16 Czujnik spalania stukowego Moduł ECM określa nadmierną wartość sygnału czujnika
17 Wtryskiwacz paliwa Zwarcie do masy (-) lub przerwa w uzwojeniu cewki wtryskiwacza
18 Czujnik spalania stukowego Niewłaściwy sygnał z czujnika
19 Czujnik położenia wału korbowego CPS Niewłaściwy sygnał lub brak sygnału z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę wyższą niż 140°C
24 Czujnik prędkości samochodu VSS Sygnał z czujnika VSS poniżej 6 km/h i z czujnika MAP poniżej 24 kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę niższą niż 38,5°C
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ACP Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - powyżej 3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy (-)
32 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do zasilania (+)
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - powyżej 95kPa
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt niskiego ciśnienia - poniżej 14 kPa
35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy
45 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM
49 Akumulator Zbyt wysokie napięcie akumulatora
51 Elektroniczny moduł sterujący ECM Niewłaściwie zainstalowana lub niesprawna pamięć EPROM
53 Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera
55 Elektroniczny moduł sterujący ECM Zawartość EPROM zmieniła się po zaprogramowaniu ECM
61 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do masy (-)
62 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do zasilania (+)
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy (-)
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy (-)
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy (-)
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do zasilania (+)
93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Reklama
 

roasha
Příspěvky: 5
Registrován: pon úno 11, 2008 09:46

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od roasha »

inak este podotknem check mi po chabom starte a odpalení vždy zhasol celkom nerozumiem tomu vyblikaniu ale popozeram to tu ale aj tak mi je to to zahada auto odstavim a potom uz samo od seba nechce naštartovat nenasiel som nič porušene prehryzene ale asi ma mozno take prekvapko caka mozno, -P sviečky ked som vybral boli teraz vzdy cierne vsetky a aj povodne NGK asi to bude nejaka drobnost ale podstatna zavolam este kamarata vyberem sviečky von a skusime ci hadzu iskru takto to sam neskontrolujem


inak ma napadlo ze ci too nerobí modul zapalovania má to také príčiny...uz som bol pocvičený skodovkou 120 a vtedy sa to chovalo dooost obdobne len ako ten modul skontrolovat a hlavne sam
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3611
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od conpet »

Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
roasha
Příspěvky: 5
Registrován: pon úno 11, 2008 09:46

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od roasha »

dakujem vyskusam
Jardys
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 23, 2015 14:30
Bydliště: Trutnov

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od Jardys »

Ahoj všichni, mám nubiru 2.0 CDX r.v. 1998 a mám problém s nastartováním. Minulý týden jsem byl s ní na diagnostice, protože mi padaly otáčky při vyřazení a hned to chcíplo. Problém byl ve snímači rychlosti. Ten jsem vyměnil a taky palivový filtr. Pak jsem s tím najel asi 45km, a najednou v kopci mi motor ztichl a pak už jsem nemohl nastartovat. Zkoušel jsem vypípat chyby, ale tam nic nebylo. Tak jsem musel odtáhnout auto na laně. Doma jsem pak zkoušel nabít baterii (a pak to zkoušet), vyměnit palivový filtr na starý i snímač, vyčisit krokový motorek a nic nepomohlo. Doteď se mi to nepodařilo nastartovat. Má někdo nějaký nápad, čím by to mohlo být? Mám auto ani ne měsíc a nechci ho hned dávat pryč.
Zbyněk
Příspěvky: 82
Registrován: pát úno 24, 2012 20:06
Bydliště: Jesenicko

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od Zbyněk »

Svíčky jiskří? Benzín čůrá? Výfuk průchozí? Kolik voltů má baterka? Viděl bych to na benzín.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od Richard »

já měl podobný problémy a byl to zapalovací modul....... sem tam to šlo sem tam ne najednou se to málem zastavilo, pak zas jelo normálně..... a na diagnostice nic nenajdeš, na modul není zpětná vazba, tak když bude v háji diagnostika nic nenapoví..... nic nezkazíš výměnou svíček a kabelů, pokud jsi to ještě neměnil.....
např. v automedik.cz mají modul NGK za cca 1200,- a nejlevnější začíná na nějakých 600,- , ale nejlepší je si modul někde půjčit a vyzkoušet než ho začneš shánět..... nevíme odkud jsi..... je běžné do podpisu napsat město , nikdo po tobě nechce adresu......

Jinak když startuješ a auto jen točí a nechytne, stačí když vyšroubuješ nějakou svíčku, posvítíš do spalovacího prostoru a pokud uvidíš na pístu "hladinku benzínu" můžeš zapomenout na problém s palivem, pokud tam bude sucho, mrkni na čepadlo benzínu a filtr, tlak ve vstřikovací liště by měl být kolem 3 barů , změříš to na tom ventilku na liště ...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Zbyněk
Příspěvky: 82
Registrován: pát úno 24, 2012 20:06
Bydliště: Jesenicko

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od Zbyněk »

Souhlas s Richardem, pěkně to popsal. Otec má Nubirku 1999r.v. a pořád jezdí, s těmi závadami nemůžu sloužit. Otcova Nubi má najeto teprve 115 tisíc.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3611
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od conpet »

JJ může to být modul , pro jistotu vozím náhradní sebou :-)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Jardys
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 23, 2015 14:30
Bydliště: Trutnov

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od Jardys »

Benzín tam jde, filtr jsem měnil minulý týden, svíčky jdou, na válci benzín je, baterku vždy před zkoušením nechám nabít, napětí je asi 12.8V, výfuk by měl být průchozí, dneska se na to ještě podívám. Díky za rady a tipy, pak ještě napíšu, jak to dopadlo.
Jardys
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 23, 2015 14:30
Bydliště: Trutnov

Re: Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Příspěvek od Jardys »

Napětí baterie je teda 13,4V, problém bude asi s výfukem, protože mi to jde do sání místo do výfuku.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“