Stránka 1 z 1

štartér ?

Napsal: ned bře 13, 2016 13:03
od tomos
Dobrý deň,
mám kalos 1,4 sedan 2004, najazdených cca 200 000 km.
V poslednej dobe akoby ťažko štartoval, akoby bola vybitá batéria, pritom baterka je plne nabitá. Môže to byť štartér ? Opotrebované uhlíky ?

Re: štartér ?

Napsal: stř bře 16, 2016 19:56
od tomos
Odpoviem si sám.
Na vine nie je štartér, ale baterka. Aj keď magické oko svieti na zeleno, nedrží kapacitu a hneď sa vybíja. Má 14 rokov, takže niet sa čo čudovať.
Pri novej baterke pozor! Má opačne umiestnené kontakty, ako bežné batérie. Treba pýtať ĽAVÚ variantu. A pri výmene uhlíkov tiež pozor. Dá sa kúpiť len celá hlavica s uhlíkmi a na daný model je buď 9 alebo 10 zubová ...

Re: štartér ?

Napsal: čtv bře 17, 2016 09:08
od Richard
Máš naprostou pravdu, ale proč jsi nenapsal už do prvního příspěvku, že tam máš baterku 14 let ( sice auto je z r.2004) takže mi to nějak nesedí, ale budiž???? A navíc konstatuješ, že baterka je plně nabitá. :roll:

Pro většinu lidí s podobným problémem ( auto ztěžka otáčí motorem při startu) bude normální reakce taková, že se vykašlou na nějaké "magické oko" a zajedou do prvního servisu a požádají o přeměření baterie zátěžovým testerem baterií.... Určitě to není drahé mnohde ti to technik změří na počkání a zadarmo a hned vidíš jak na tom baterka je.

Re: štartér ?

Napsal: čtv bře 17, 2016 19:17
od Ondrapb
Tak tak, po 14 letech... :lol: Spousta baterek vydrží tak 6-8 let, spousta jich taky klekne hned po záruce, dneska značka už neznamená nic..
Richarde, s tím přeměřováním nevím. Ona by ta baterka měla být správně 24 hodin v teple, pak až by se měla nabít a potom měřit - a to ti pak každá baterka ukáže že je v pohodě. Podle většiny prodávaných měřáků budou prostě OK.

Re: štartér ?

Napsal: pát bře 18, 2016 09:36
od Richard
Mám na mysli něco podobného jako tohle: http://www.autobaterie-pktechnik.cz/tes ... 55148.html

Malinko teorie:
Měření probíhá při dost vysoké spotřebě a měří se pokles napětí, ten samozřejmě okamžitě vypoví o stavu baterky skoro vše..... stará baterka prostě z principu nemůže dávat ty samé hodnoty jako nová, pokles napětí při odběru bude příliš vysoký, tedy bude startér dostávat místo obvyklých cca 10-11V třeba jen 9V a to při výkonech o kterých se tu bavíme je velké snížení Starter bývá navinut na cca 11V (kvůli poklesu napětí) má zhruba 1 Kw tedy 1000W při 11V spotřebovává proud 1000/11 = 90A ale klidně při ztuhlém motoru i víc, (počítám se startérem 1Kw což by možná odpovídalo nějakému motoru o obsahu 1000 - 1400 cm3 , větší motory mají startér silnější). Pokud startér by měl dát výkon 1000W a napájení by měl jen 9V, musel by dostat 1000/9 = 111 A a je dost naivní si myslet, že toto je stará baterka schopná ze sebe "vyždímat" .......