Stránka 1 z 1

Divné skákanie otáčok studeného motora

Napsal: ned led 04, 2015 10:29
od Taktic94
Zdravím vás mám problém a tuším že mám aj riešenie len sa chcem spýtať či to môže byť tak ako si myslím že to je. Mám neustálu vadu na aute (kontrolka check) ktorou je snímač polohy škrtiacej klapky, ktorú bohužial neviem nikde zohnať a vymeniť. Jediné čo bolo na aute s toutou chybou nepríjemné bolo svietiace svetielko check engine ale inak to nič iné nerobilo (určite robilo ale to je teraz jedno). V noci som išiel naštartovať lebo som išiel preč auto stálo celý deň a teplota bola poriadne hlboko pod nulou (mám rád teplo takže premňa je aj -5°C hlboko pod nulou :evil: ) Akonáhle som natočil motor otáčky vystúpali na 2 500, niečo zašušťalo alebo zaprašťalo (neviem ten zvuk bližšie pomenovať) akoby v pravej strane palubovky (a tak sa mi zdalo že to išlo z vetračky alebo z tej komory kde je kabínový filter) a v tom momente otážky okamžite klesly na 900. Znova na 2 500, šušťanie, 900. a toto dokola pokial mu rázne nestlačím plyn nepodržím také 2, 3 sekundy na 3 000. Potom to už nerobí.
Ešte k problému snímača. Snímač sa počas jazdy chová asi takto: Idem na aute s jemnou nohou na plyne otáčky 2 000 a kontrolka zhasne a nad 2 000 otáčok takisto nesvieti akonáhle vyradím alebo pustím plyn že idem brzdiť motorom hneď tam je akonáhle otáčky klesnú pod 2 000.
Môže mať to divné skákanie otáčok niečo spoločné s tým snímačom? Ďakujem.

Re: Divné skákanie otáčok studeného motora

Napsal: pát led 09, 2015 10:21
od Taktic94
To 41 ľudí nevie ani len povedať či to môže byť spojené s tým alebo nie? :shock:

Re: Divné skákanie otáčok studeného motora

Napsal: pát led 09, 2015 12:02
od Vlasta
Těžko něco radit, když to člověk neslyší nebo nevidí. Ale zkus se podívat v motorovém prostoru na všechny ty slabé hadičky. Zvlášť na té pravé straně u kabinového filtru. Možná některá z nich praskla a přisává ti to falešný vzduch. Já jich měl dost zpuchřelých a tam tudy to přisávalo a motor si taky dělal co chce.

Re: Divné skákanie otáčok studeného motora

Napsal: pát led 09, 2015 13:16
od Taktic94
pochybujem žeby to bolo hadičkami... lebo to robí len keď je hrozne studený motor otáčky vyhodí na 2000 ale keď sa zohreje tak už nie (aj to len niekedy mi to spraví pri štarte nie vždy)
keby sú za tým hadičky alias falošný vzduch tak to robí stále... ale už som objednal snímač polohy škrtiacej klapky tak uvidíme čo to zmení ak hej záhada nitrianskej nubiry bude vyriešená -i

Re: Divné skákanie otáčok studeného motora

Napsal: pát led 09, 2015 13:27
od Richard
když nastartuješ studený motor vždy ti chvilku drží otáčky na cca 1200 - 1300 potom klesnou na nějakých 1000 a až je motor ohřátý na normálních cca 800 ..... to že ti svítí ihned CHECK je divné, lambda by měla být ještě ř.j. ignorována, zapalováním se vůbec nezabývej to CHECK nerozsvítí..... chtělo by to vyčíst co za poruchu ti to hází po tom startu. Nubi I má ještě OBD I tak jdou chybové kody i vyblikat je to tu na foru popsané jak na to.
Např. mě svítí CHECK vždy po ujetí cca 3Km jakmile se lambda ohřeje začne dávat blbý údaje protože jedu na LPG.... tak ji používám jako kontrolku že na LPG opravdu jedu.... ;) vždy když přepnu z5 na benzín během pár sek. zhasne, mám to takhle cca 5 let co mám LPG a neřeším to .....

Taková ta černá krabička na deklu kabinového filtru (pro výměnu filtru se musí sundat) a do které vedou 2 tenké hadičky je zásobník podtlaku pro ovládání klapek topení a ventilace to šustění může napovídat, že jsou někde vypadlé hadičky v ovládání topení a proto to syčení..... to čím přepínáš vzduch na okna nohy atd. vlastně posílá podtlak do příslušného válce a ten otvírá či zavírá klapky nastavení...... nevyndaval jsi ten středový panel kde se ovládá topení a ventilace? je možné že i tam došlo k nějakému rozpojení podtlakových hadiček.....

A ještě jedna poznámka škrundání a syčení v oblasti za přihrádkou v palubní desce je příznakem, že je málo chladiva v klimošce...... pokud ji máš a máš ji zapnutou.......

Re: Divné skákanie otáčok studeného motora

Napsal: pát led 09, 2015 20:46
od Taktic94
ovládanie smeru fúkania: áno hral som sa s tým lebo mi to syčalo (ešte aj syčí, tlak drží len na polohe fúkanie na LEN na osobu a fúkanie LEN na okno)
chcek: vyblikával som ho, je to snímač škrtiacej klapky + chyba v riadiacej jednotke
ale chyba v riadiacej jednotke môže byť podmienená práve zlými údajmi z hore spomínaného snímaču.
hadičky podtlaku pri kabínovom filtri: kontrolované všetko zapojené
na to skákanie otáčok ale nemá vpliv či mám ofukovanie nastavené tak aby syčalo alebo v polohe kde nesyčí.