Stránka 1 z 1

Cukanie / Kolísanie otáčok za studena

Napsal: čtv bře 20, 2014 13:34
od st_Andy
Pozdravujem vás priatelia,

na Sparku 0.8 poslednú dobu pozorujem ráno pri studenom motore kolísanie otáčok akoby sa RJ nevedela rozhodnúť koľko paliva ma prisýtiť.. Štartujem na brnk, no prvé metre mi trochu otáčky plávajú v rozmedzi 900-1500 rpm.. resp. chvilu kolisu aj ked vyradim neutral cca 2 min.. so zohrievanim sa plynule ustalia na beznej hodnote. Jediná možnosť ako sa plynule rozbehnuť je pod veľmi jemným plynom, akonáhle pridám viac, otačky zacukaju (je v nich diera) Po 2 km jemnej jazdy sa otacky ustalia a auto ide cely den absolutne bez problemov.

Samozrejme chápem princíp sytiča aj ranných mierne vyšších otačok, ale tento problem som predtym nemal, otáčky boli zvýšene ale pozvolne klesali a nikdy sa motor po pridani plynu rano nezakuckaval..

Poradíte? Váha vzduchu? Niečo s teplotou motora - čidlo? Sviečky? Palivovy filter sa da vylucit ak zohriaty motor ide bez chyby?

Obrázek

Re: Cukanie / Kolísanie otáčok za studena

Napsal: ned bře 23, 2014 13:23
od misojogi
rozmyslam co ti na to povedat
mne to takto cukalo ked sa poskodil kabel
vymenl som vsetky za nove a bol pokoj

asi skus styri veci:
pozri sviecky a napis ake su ci su vsetky rovnake
vyblikaj RJ
skus postupne odpajat cidla co to spravi (lambda, vahu vzduchu atd atd atd) a zapisuj si to
mas EGR zablendovany?

a postune sem napis aky mas vyledok jednotlivych experimentov

Re: Cukanie / Kolísanie otáčok za studena

Napsal: stř bře 26, 2014 11:49
od st_Andy
akonahle vonkajsia teplota vystupila nad +10 stupnov, je cukanie studeneho motora skoro minimalne az zanedbatelne, spomenul som si ale ze mi to robilo uz aj na konci minulej zimy, akoby RJ mala zle nastavene hodnoty pre zmes v urcitom rozmedzi teplot, u mna konkretne 0-10 stupnov C, pod a nad tieto vonkajsie hodnoty studeny motor slape bez problemov... nerozumiem tomu kdepa soudruzi inzenyri udelali chybu :roll: :)