Stránka 1 z 1

Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: pon říj 28, 2013 11:40
od Hauko
Zdravim vsetkych ludi ..
Davnejsie som sa na fore neukazal a musim povedat, ze som bol vzdy spokojny so svojim Chevroletom 1.6 benzinom. Uz asi 60 tisic km beham na LPG a doteraz nebol problem, dokopy mam 113 tisic km. Asi dva tyzdne dozadu som ale musel robit vymenu tesnenia pod hlavou valcov. Kedze v chladiacej kvapaline bolo dost vela oleja. Potvrdila sa chyba tesnenia a problem bol odstraneny. Vsetko doma porobene...

Napriek tomu uz dlhsie pretrvava u mna jeden problem .. a tym su otacky na volnobehu a to ako pri studenom tak i pri teplom motore. Po nastartovani motor bezi na 1200 ot a po chvilocke mozno tak 20-30 sekund sa zacne akoby dusit otacky klesnu na okolo 800 a tam sa neudrzia ale kolisu .. mam pocit ze bezi na tri valce .. po pridani plynu to bezi znova a sem tam opat zatrasie celym motorom. Problemom je potom jazdenie prvych asi 5tich kilometrov ked auto pri vyhodeni rychlosti a dojazde do krizovatky v neutrali proste zdochne !! Po zohriati motora to zdochynanie prestane ale aj tak otacky kolisu pri volnobehu.
Vsimol som si zvysenu spotrebu paliva pri volnobehu .. inak pri otackach je normalna okolo 7 apol litra ..
Este zoznam veci, ktore som porobil :
- vycistena skrtiaca klapka .. po uzavreti ale troska presvita ..
- novy vzduchovy filter ..
- nova sada sviecok ..
- do paliva pouzivam adativa na cistenie vstrekov .. tri krat rocne tankujem plnu 100 oktanoveho benzinu

no a nakoniec nedavno som si kupil diagnostiku a ta mi ukazuje chybu P0011 co je:
p0011 a camshaft position - timing over-advanced or system performance (bank 1)
teda system casovania vackoveho hriadela .. hmm .. momentalne sa idem pozriet na tento problem ..

ale uprimne .. moze to mat suvis s tym volnobehom ?
mate niekto podobne skusenosti ? budem rad ak mi poradite prosim ..

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: pon říj 28, 2013 18:58
od Pivis75
mrkl bzch na trisky zrovna jsem to resil.Opravte me jestli se pletu :D

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: úte říj 29, 2013 17:14
od Pivis75
Nebo bych se podíval jak je vlnovec sani tak je tam tenka trubicka casto vypadava

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: stř říj 30, 2013 10:34
od Hauko
Nazdar .. trysky vravis? ja som ich mal vonku a opticky som nevidel ziadny problem .. momentalne som tam natankoval 100 oktanovy a kupil sajrajt na cistenie trysiek takze s tym nabeham aspon 300-400 km .. ak to nepomoze, tak asi kupim jednu do rezervy .. a postupne pomenim vsetky .. uvidime ..

Inak vas nic insie nenapada?

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: čtv říj 31, 2013 13:00
od Pivis75
Jak si to měl venku tak si to měl skusit protočit zapalovanim a druhy by koukal zda pěkně stříkaji musi to jako by rozprašovat

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: čtv říj 31, 2013 13:16
od lomngi
ja by som ešte pozrel snimač na teplotu nasávaneho vzduchu. Mal som podobný problém. a od kedy som vyčistil snimač tak je kľud. Mne to robil problém iba pri startovani za studena. chytilo na Prvý krát stále, ale kým som z dvora vyšiel na ulicu tak 30m a vypol motor, tak po 10minútach nechcelo chytiť Az na 2krát.
potom som cez diagnostiku zistil že ten snimač divné hodnoty ukazuje. Bol trošku zanesený povrch. Od tedy mám kľud.

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: čtv říj 31, 2013 17:14
od Hauko
Vdaka, ze radite :)

senzor vzduchu som uz skusal cistit ale asi kupim novy .. nestoji tak vela penazi a mozno je to fakt v nom ..

o par dni idem do servisu kvoli premeraniu kompresie vo valcoch .. chcem si byt isty, ze ta vymena tesnenia pod hlavou bola uspesna ..
zaroven chcem dat overit tu chybu P0011 coz je vlastne casovanie ventilov .. mohlo sa stat, ze po vymene klinoveho remena sme to zle
nastavili a nesedi casovanie .. tak to overime .. hoci to sa mi velmi nezda, pretoze sme to robili s pripravkom ..
skor to v tom ventile alebo v tlaku oleja .. tazko povedat .. uvidime ..

inak mate niekto skusenost so zapalovacim modulom .. u mna uz raz meneny bol v ramci zaruky ..
normalne to mam vybrat a skusit aku dava iskru .. je mozne ze sa pomaly ubera na druhy svet a zacina haprovat ..

vopred vdaka za postrehy a urcite sa dozviete ako to dopadlo ..

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok

Napsal: pát lis 08, 2013 08:42
od Hauko
Dobry den vsetkym ..

Tak pred zopar dnami som bol znova s autom v servise a to kvoli overeniu funkcnosti tesnenia pod hlavou valcov, ktore bolo menene.
Merania kompresnych tlakov dopadli horsie ako som ocakaval, avsak pri plyne je to mozne !!! takze 9,5 ; 10 ; 10,5; 10 bar ..
Co k tomu dodat .. vykonovo som si zatial nevsimol, ze by sa motor trapil, hoci je to naznak toho, ze po najazdenych 130tisic kilometroch a 60 tisic kilometroch na LPG bude treba ozivit motor. Uvidime co s tym bude vsetko spojene ..

Inak co sa tyka nerovnomernych otacok auta, tak zatial sa ziadna zmena nekonala. Tejto chybe sa idem opat venovat tento tyzden.
Opakujem ze auto nema v pamati ziadne chybove hlasenia. Odkedy bola raz odstranena chyba P0011 uz sa viac neobjavila a to uz mam 500 km za sebou. Napriek tomu je spotreba v nizkych otackach vysoka a ide az nad 11,5 litra ..
Skuste poradit, pretoze mne dochadzaju napady ..

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: pon lis 18, 2013 12:31
od Hauko
Dobry den priatelia :)

Nuz moje trapenie s autom pokracuje .. Dnes som bol v servise v Chevrolete (v Nemecku, tu totiz zijem) a celkova diagnostika neukazala ziadnu poruchu. Odporucene mi bolo aby som uvazoval o nastaveni vole ventilov. To vsak bolo nedavno robene pri vymene tesnenia pod hlavou.

Dalsim krokom bude asi vymenenie lambda sondy. Napriek tomu, ze nie je ziadna chyba v diagnostike, je mozne ze sposobuje problemy so zvysenou spotrebou a nerovnomernym chodom pri volnobehu.

Ma niekto podobne skusenosti s lambda sondou?

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: pon lis 18, 2013 14:08
od lomngi
ešte jedna otázka? Keď si čistil škrtiacu klapku , potom si ju nakalibroval?

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: úte lis 19, 2013 10:16
od Hauko
lomngi píše:ešte jedna otázka? Keď si čistil škrtiacu klapku , potom si ju nakalibroval?
Nazdar :) .. Nekalibroval som ju, ako sa to vlastne robi ak sa mozem opytat? Je mozne ze toto sposobuje problem?

Lomngi ma upozornil ze tu je navod ako kalibrovat tu klapku na Aveo, ale je ten postup rovnaky aj na Cruze?
Dnes vecer to urcite skusim ..

Vdaka za kazde info ..

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: úte lis 19, 2013 12:47
od Vypravca
Normalne odpoj baterku na cca 10-20min.
Potom zapoj.
3x zapni a vypni zapalovanie s 10sek. prestavkami.
NESTARTUJ.
Az na 4x nastartuj.
To by malo stacit.
V servisnom manuali mam aj zohriat motor na 85'C a este zapnut a vypnut klimu.

Re: Problem pri volnobehu - kolisanie otacok - chyba P0011 A

Napsal: stř dub 23, 2014 13:04
od Hauko
Dobry den pani,

tak sa mi podarilo po dlhsom case odstranit vsetky problemy s autom. Dost vela veci som sa naucil a urobil som si vsetky opravy takmer sam so svagrovou pomocou.
Chcem upozornit vsetkych, ktori maju CRUZE s 1,6stkou motorom a rokom vyroby 2009 na nutnost kontroly vole ventilov.
Mne ju vraj robili v servise coz si myslim ze vobec nie je pravda. Po 115000 km a 35 000 km na plyne som si vole ventilov zmeral sam a zistil ze na vyfukovom vackovom hriadeli nebola dostatocna vola a ventily ostavali otvorene aj ked iba mierne. Tymto sa vysvetlili vsetky problemy ktore motor vykazoval:
nerovnomerne otacky na studeno ale aj pri zohriatom motore
problemy s kompresiou
smrad benzinu a karbonu v oleji

Rad by som este pripomenul, ze nekupoval som vobec nove zdvihatka ale zmerali sme presne vole ventilov a podla nich som dal povodne zdvihatka jednoducho prebrusit .. vsetko to robil majster a za 20 eur mi ich zbrusil o 15 az 20 mikrometrov. Volu som trosicka zvysil az na 25-30 mikrometrov pri studenom motore cim by sa dalsia vymena mohla uskutocnit az pri 200tisic kilometroch. Motor bezi momentalne ako novy .. samozrejme pri nizsich otackach a studenom motore je troska pocut klepkanie ventilov ale to sa vsetko casom upravi ..
Rad sa podelim aj o dalsie skusenosti, pokial bude zaujem ..

Momentalne mam auto uz stvrty rok .. zopar udajov a skusenosti ktore mam:
auto ma takmer 130 tisic kilometrov
priemerna spotreba benzinu pri kombinovanej jazde do 90 km za hodinu je asi 7,6L
s plynom sa pohybujem okolo 9 litrov.
S autom jazdim po nemeckych dialniciach a preto ho vobec nesetrim .. bezne mavam na dlhsich tratiach priemerne rychlosti okolo 160km za hodinu a tu sa uz spotreba benzinu splna na 10,5l a plyn je okolo 12,5l .. priznam sa mne na spotrebe moc nezalezi :)

Vsetkym prajem vela stastnych kilometrov .. peace
Hauko