Stránka 1 z 1

Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: úte kvě 07, 2013 22:36
od Boeing737
Len nedávno som zistil :? že mi letné pneu nahustili dusíkom.
Aký to má zmysel? Ako vodič samozrejme necítim žiaden rozdiel,ale možno je to nejaká výhoda,alebo nevýhoda pre pneu.
Plnenie dusíkom bolo grátis,tak som sa o tom dozvedel len nedávno,keď som išiel okolo.
Máte ešte niekto dusíkom nafúkané pneu?

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: úte kvě 07, 2013 22:40
od Rudolf Š.
je to něco okolo rozpínání v teple -i -i nerozpíná se tolik jak normální vzduch ale jistota informace asi 85% :D :D

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: úte kvě 07, 2013 22:43
od Boeing737
...niečo som čítal na nete,ale čo sa týka skúseností zo strany vodičov,tak nič.
Pneuservis to chváli,lebo je to spoplatnené....

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: úte kvě 07, 2013 23:14
od kesko

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: úte kvě 07, 2013 23:33
od Boeing737
...asi tak,lebo po troch dňoch som dofukoval-to som ešte nevedel že tam mám dusík.
Dúfam,že pri "DUR" defekte nevybuchnem :mrgreen:
Pre istotu zajtra pôjde do éteru-vymením ho za klasiku-Vzduch -i

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: stř kvě 08, 2013 06:51
od kesko
Menit to nemusiš. Len si od toho neslubuj nejake zazraky. Roky som jazdil nakladaky a fukali sme len vzduchom. Treba niekde zarobiť, tak sa firmy snažia ľudí oblbnúť. Ako napr. diety :lol:

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: stř kvě 08, 2013 08:08
od saamm
Zkráceně řečeno. Dusík v našich pneu je jen o penězích bez významu. Jeho význam je jen při 95% obsahu. Nehřeje se pneu, stabilní tlak v pneu a jediná věc je ta že je menší ztráta tlaku po nějaké době. Jinak bezvýznamná věc. Žádný pneuservis nikomu nebude z pneu odsávat vzduch aby tam byla požadovaná koncentrace. Nemáme soutěžáky nebo F1 kde to má opodstatnění. Pokud to dá pneuservis zadarmo tak bych to neřešil. Vzduch nebo dusík. Podstatný je tlak.

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: stř kvě 08, 2013 08:13
od mzprx
Udajne prakticky pre vsetky plyny je koeficient tepelnej roztaznosti rovnaky.
Vzduch ma okolo 78% dusika a nevybuchuje. Dusik je nehorlavy, nevybusny.
Dusicnany, to je uz ina kapitola. Rajsky plyn je udajne zabavnejsi ako trava.
Cize vzduch bez kyslika (zmes dusika a 1% argonu) bude pri vyssich teplotach
setrnejsi ku gume (zabrani starnutiu), samozrejme len zvnutra.
Prakticky to znamena, ze guma bude starnut pomalsie, ale aj tak ojazdena bude
ovela skorsie.

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: stř kvě 08, 2013 11:04
od Boeing737
kesko píše:Menit to nemusiš. Len si od toho neslubuj nejake zazraky. Roky som jazdil nakladaky a fukali sme len vzduchom. Treba niekde zarobiť, tak sa firmy snažia ľudí oblbnúť. Ako napr. diety :lol:
Bolo to grátis...aspoň na bloku :mrgreen:
Určite mi tam ale zarátali aj to,že povedali "dobrý deň" :o)

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: stř kvě 08, 2013 11:08
od mzprx
"Dobry den" sa zle pripocitava, to zvycajne vynechaju. Ale nezabudnu na datum a telefonne cislo. Ak chces usetrit, treba chodit do servisu na zaciatku mesiaca (na roku prilis nezalezi) a pouzivat NMT telefon. (0901...) :mrgreen: :lol:

Re: Nahustenie pneumatík dusíkom

Napsal: stř kvě 08, 2013 11:22
od Boeing737
:lol: